"Нова" амбиция в мрежата

Най-големият играч при интернет медиите в България вече е собственост на втората телевизионна група

Колко важна може да е една сделка за няколко милиона? Зависи от гледната точка. На фона на 3.2 млрд. лв. (колкото е оборотът на купувача за миналата година) тя е почти незабележима. Но разгледана в рамките на пазар с общ обем около 40 млн. лв. (колкото са приходите от реклама в български сайтове за 2012 г.), тя е фактор, който може да промени доста правилата на играта.

Ако все още не сте се сетили, става въпрос за шведския собственик на "Нова телевизия" (MTG), който през седмицата обяви, че купува "Дарик нет" (дружеството, обединяващо сайтовете от портфолиото на "Дарик" и "Нет Инфо.БГ"). По този начин от втора по големина телевизионна група в България със скромно присъствие в интернет компанията се превръща директно в лидер на медийния онлайн пазар. Според експертите в сектора, макар и тази сделка да има потенциала да промени средата за правене на интернет бизнес, ефектите от нея надали ще имат впечатляващи финансови измерения.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се