Сърбия ще развали договорите с Alpine Bau

Австрийската компания се оттегля и от един от българските си проекти

Пътят от българската граница към сръбския гр. Димитровград досега се стреше от Alpine Bau, но след развалянето на договора той вероятно ще бъде довършен от местни дружества
Пътят от българската граница към сръбския гр. Димитровград досега се стреше от Alpine Bau, но след развалянето на договора той вероятно ще бъде довършен от местни дружества
Пътят от българската граница към сръбския гр. Димитровград досега се стреше от Alpine Bau, но след развалянето на договора той вероятно ще бъде довършен от местни дружества    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Пътят от българската граница към сръбския гр. Димитровград досега се стреше от Alpine Bau, но след развалянето на договора той вероятно ще бъде довършен от местни дружества    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Сръбският транспортен министър Милутин Мърконич е предложил строителството да се възложи на местни дружества.

Сърбия ще прекрати договорите за строителство на пътища с австрийската фирма Alpine Bau, което може да се отрази и на транспортните връзки с България. Това стана ясно от думите на транспортния министър в оставка Милутин Мърконич, цитирани от белградското радио В92. Предложението му идва след като в края на юни австрийското дружество поиска несъстоятелност заради финансови проблеми. Развалянето на договорите е потвърдено и от ръководството на държавната компания Koridori Srbije пред журналисти във вторник. Тогава Koridori Srbije е съобщила на Alpine за прекратяването на всички четири договора по строежите "Пирот Изток – Димитровград" и обходния път на Димитровград.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
31 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jugozombi avatar :-?

    "Сръбският" град Димитровград до 1919 г. е бил български, най-голямата част от населението му е българска и и българското му име е Цариброд. При него се строи "обходен път от Димитровград до българската граница"

    Нередност?
  • 2
    jugozombi avatar :-?

    "Сръбският" град Димитровград до 1919 г. е бил български, най-голямата част от населението му е българска и и българското му име е Цариброд. При него се строи "обходен път от Димитровград до българската граница"

    Нередност?
  • 3
    jugozombi avatar :-?

    Съжалявам за предните два недовършени и недоредактирани коментара, бяха пуснати по невнимание. Коментарът ми в окончателен вид е този:

    "Сръбският град Димитровград" до 1919 г. е бил част от България, най-голямата част от населението му е българска и българското му име е Цариброд. При него се строи не "обходен път от Димитровград до българската граница", разстоянието от града до границата е само 4 км, а околовръстен/обходен път на Цариброд, който достига до границата с България:

    Деоница Обилазница Димитровград Л= 8,6 км

    http://www.koridor10.rs/projekat-istok

    Нередност?
  • 4
    kalliman avatar :-|
    kalliman
    • - 5
    • + 51

    До коментар [#1] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа")":

    Били са едно време... Но сега, благодарение на блястящата политика на няколко не-български управници тези градове се подвизават в сърбия.

    И В момента се получава същото. Начело на нашата татковина са хора с типични български имена като Сергей, Вагинин, Осман, Ахмет и др... Сега следва да ни поделят м/у Русия и Турция.

    Нередност?
  • 5
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 42
    • + 6

    Стават и такива работи, капитализъм, какво да правиш, далавера отвсякъде, то Алпин бау, то Щрабаг, все се издънват отнякъде....

    Нередност?
  • 6
    bajtan avatar :-|
    dark'star
    • - 28
    • + 2

    [quote#5:"boby1945"]Стават и такива работи, капитализъм, какво да правиш, далавера отвсякъде, то Алпин бау, то Щрабаг, все се издънват отнякъде....[/quote]+++ При капитализъм така работи системата.
    Ако няма далавера = не става завера !

    Нередност?
  • 7
    m17 avatar :-?
    m17
    • - 6
    • + 40

    До коментар [#5] от "boby1945":

    Интересно защото тогава развития социализъм за 45 години не успя да постои една цяла магистрала. А за междуселски пътища да не говорим - там хотата за изоставени на съдбата си.

    Нередност?
  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 51
    • + 6

    До коментар [#7] от "m17":

    Строежът на магистрали беше започнат и в голяма степен направен именно при социализъма, София Пловдив, София Правец, от към Варна 100-на километра .....
    Ако чакаш седерасто-рестипутите да ти направят магистрала много ще има да чакаш.... както и чакаш вече 24 години.....

    Нередност?
  • 9
    m17 avatar :-P
    m17
    • - 4
    • + 51

    До коментар [#8] от "boby1945":

    Айде поредните глупости. По соца за 45 години се построиха към 200км общо. А само тракия е 400. И те се построиха толкова бавно точно заради соца който фалира и отнесе няколко поколения. Както видяхте един пожарникар успя за 3/4 мандат да построи 200км с подарени европейски пари.
    Представяте ли си ако ги нямаше крадливите комунисти как щеше да изгелжда българия за тия 20 години след промяната.

    Нередност?
Нов коментар