Летище Варна с нов пътнически терминал

Инвестицията е в размер на 75 млн. лв.

Капитал Daily    ©  Капитал Daily

Новият пътнически терминал на летище Варна ще бъде открит в четвъртък. Това съобщиха от компанията - концесионер на двете черноморски летища, "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт". Общата стойност на инвестицията в терминала и свързаната с него инфраструктура е над 75 млн. лв. След откриването на терминала всички полети ще се обслужват на него, като все още не е ясно с какви функции ще бъде старата пътническа сграда. Новият терминал е около три пъти по-голям от досегашния, като на час може бъдат обслужвани по 1037 пътници.

Терминалът е проектиран от английски архитекти със съдействие от българска страна - архитектурно бюро Pascall & Watson architects и "СевантЕлбул". Строителството е реализирано от българско-турския консорциум ТИЕ-ИЧТАШ за около 20 месеца, а управление и контрол осъществи германската компания Schuessler-Plan. "Терминал 2 на летище Варна е проектиран така, че да може да се използва в зависимост от пътникопотока във всеки един момент, а при необходимост капацитетът да бъде допълнително увеличен като разширение към вече съществуващата архитектурна част", допълват от компанията - оператор на летището.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 2
    • + 53

    Най-сетне! Ако вземат да погледнат и разширяване на маршрутите и привличане на нови компании - ще изпеем химна :-) Немският!

    Нередност?
  • 2
    unforgiven avatar :-P
    unforgiven
    • - 23
    • + 12

    С настоящата инфраструктура на българското крайбрежие летище Бургас приема над 2 пъти повече туристи от Варна.Терминалът може да е модерен и със световни стандарти, но има ли компанията достатъчен персонал и човешки ресурс за да заработи на пълни обороти?Май не.Хубаво е че все пак се поставя едно ново начало, остава държавата да изработи концепция за привличане на качествени туристи а не на алкохолици и развратници

    Нередност?
  • 3
    bulgartapak avatar :-|
    ь
    • - 20
    • + 5

    Като гледам пътникопотока и инвестициите за двата терминала ... нещо куца :))

    Нередност?
  • 4
    avalanche avatar :-|
    avalanche
    • - 1
    • + 23

    Честито на Варненци!

    Дано летишните такси не са високи и да влезе лоу-кост до София..

    Нередност?
  • 5
    zhvulchev avatar :-|
    zh Vulchev
    • + 19

    "така концесионерът изпреварва държавното "Летище София" както по приходи така и по рентабилност."
    Време е и софииското летище да се отдаде на концесия, защото явно държавата не може да го стопанисва правилно

    Нередност?
  • 6
    mima2 avatar :-|
    Горгона Медуза
    • - 1
    • + 33

    До коментар [#3] от "ь":

    Нищо не му куца. Идеален е новия терминал. Не знам дали е съвпадение, но откакто Кирчо го няма Варна с бързи скокове върви към прогрес и е много голям плюс за града, че точно от летището започват промените.

    Нередност?
  • 7
    issunboshi avatar :-|
    xflood
    • + 16

    Чудесна новина.
    Сега трябва и да пооправят организацията на градския транспорт обслужващ летището.

    Нередност?
  • 8
    issunboshi avatar :-?
    xflood
    • - 6
    • + 20

    До коментар [#4] от "avalanche":

    Това няма да стане. Лоу-кост имаше, познай защо вече няма (жокер: последното изречение от 3-я абзац)..

    Нередност?
  • 9
    maximxx avatar :-?
    Максо
    • - 14
    • + 7

    До коментар [#8] от "issunbōshi":

    София - Варна - София с Бг Еър: под 50 Е - колко искаш да стане, по-евтино от автобуса ли?

    Нередност?
  • 10
    cezar_cezar avatar :-|
    есе
    • - 6
    • + 8

    До коментар [#9] от "Максим Александров":

    иска пари да му дадат, че се вози на самолет

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал