Втори опит за купон

За четири години Groupon се изкачи до върха и падна с бърза скорост. Сега компанията за намаления търси нов по-устойчив модел

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

The next big thing. Така специалистите определяха американската компания Groupon преди четири години. Тогава появата й действително изглеждаше чудотворна за електронната търговия и в нея влагаха надежда десетки бизнес сектори - ресторантите и баровете,  агенциите за пътувания и хотелите, та дори и медиите. "Купи сега и ще получиш продукта или услугата с намаление от 80%" звучеше като най-силният магнит за милионите клиенти пред компютъра.

Сега реалността показа съвсем друго лице на електронната търговия с ваучери. Бизнесът на Groupon и на всички, които се изредиха да копират модела му, пада. Американската компания, която беше на режим бързо разрастване и придобиване на конкуренти из целия свят, вече трябва да се бори за собствения имидж и запазване на пазарните си позиции. Най-голямото разочарование тя подготви на своите акционери, които загубиха три четвърти от вложенията си само за една година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • + 7

    Писна ми от промоции, промоциики, фалшиви намаления и схеми лоялни клиенти.
    Икам просто стока или услуга, на цена, която не ощетява ка&еството!

    Нередност?
  • 2
    jessie... avatar :-|
    Jessika
    • - 4

    В германия този сайт за електронна търговия е много популярен.
    Аз съм купувала само ваучъри за сауна, с 50 % намаление.

    Нередност?
Нов коментар