"Лавена" строи нов завод
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Лавена" строи нов завод

"Лавена" строи нов завод

Финансирането е осигурено. Остава и акционерите да одобрят инвестиционния проект, който ще помогне на дружеството да изнася повече в чужбина

Гергана Михайлова
16665 прочитания

© ЦВЕТЕЛИНА НИКОЛАЕВА


6.8 млн. лева е размерът на планираната инвестиция

Не просто козметична е промяната, към която се е запътил шуменският производител на козметика "Лавена". От предприятие - отличник по българските държавни стандарти, той е на път да покрие и по-високите европейски и световни изисквания, което ще му помогне да продава повече в чужбина. Това ще стане чрез построяването на нов завод и инсталирането на модерно оборудване, за които финансирането е осигурено според мениджмънта на компанията. Тъй като средствата не са никак малко на фона на активите, които има предприятието, решение за инвестицията ще вземат акционерите на извънредно общо събрание, свикано за септември. Ако тогава те дадат зелена светлина на проекта, той би трябвало да бъде реализиран за малко повече от една година.

Ще строим завод

Новата фабрика на "Лавена" в Шумен ще струва 6.8 млн. лв., което, съпоставено към активите й от 11.4 млн. лв., показва колко голяма е крачката, която предстои да бъде направена. "Ние не смятаме, че проектът е рисков", коментира Силвия Дишлева, прокурист на "Лавена", и прилага като доказателство за това факта, че дори и при сегашните пазарни условия компанията е успяла да си осигури необходимото натоварване, за да може да си позволи инвестицията. По думите на Дишлева дружеството разполага с всички средства за финансиране на проекта, включително и за поръчка на новите машини.

Изглежда, че пътят към модернизирането е неизбежен за компанията, която отчита стабилни приходи от продажби на местния пазар и получава заявки от клиенти в чужбина. Именно за да може да отговори на търсенето отвън, "Лавена" е принудена да произвежда по стандарта на влязлата в сила преди месец европейска директива за добрите производствени практики. Покрие ли изискванията, компанията ще може по-уверено да планира стратегии за експанзия извън граница. А такива вече са в ход.

"Бочко" завоевател

Един от последните проекти на "Лавена", насочен към чуждестранния потребител, е новата козметична серия My Rose of Bulgaria. Тя включва хидратиращи кремове, шампоани, сапуни и парфюм с аромат на българска роза и по думите на прокуриста на дружеството Силвия Дишлева резултатите от продажбите на тези продукти от пускането им на пазара досега са обнадеждаващи.

Към момента "Лавена" продава в страни от Европейския съюз, Русия, Либия, а в средносрочен план се е ориентирала към Балканския регион, арабските страни и Азия. Засега асортиментът, предназначен за чужбина, не е много богат. Там вече познават продуктите от бестселъра "Бочко", но компанията смята да разнообрази присъствието си на търговските щандове. Намеренията включват изготвянето на адаптирани и изцяло нови продукти в областта на козметиката и санитарните изделия. Както и досега стремежът ще бъде към използването на екологични и природни съставки, които са търсени от потребителите.

Българи избират българското

На българския пазар дружеството присъства в средния ценови сегмент на хигиенни и козметични продукти, но е забележителен фокусът му към в висококачествените козметични изделия за деца и бебета. По информация от кухнята на "Лавена" в момента се разработва продуктова серия за жени, която ще осигурява грижа за кожата по време на бременността.

"Нашите продажби растат, което отдаваме на подобренията, които правим", коментира Силвия Дишлева. Според нея причината за това е, че продуктите са на достъпни цени и се намират лесно в магазинната и аптечната мрежа. Думите й се потвърждават от данните във финансовия отчет на дружеството към полугодието. В него е отразено 9% увеличение на продажбите на козметика и по-голямо присъствие на продуктите в търговската мрежа.

6.8 млн. лева е размерът на планираната инвестиция

Не просто козметична е промяната, към която се е запътил шуменският производител на козметика "Лавена". От предприятие - отличник по българските държавни стандарти, той е на път да покрие и по-високите европейски и световни изисквания, което ще му помогне да продава повече в чужбина. Това ще стане чрез построяването на нов завод и инсталирането на модерно оборудване, за които финансирането е осигурено според мениджмънта на компанията. Тъй като средствата не са никак малко на фона на активите, които има предприятието, решение за инвестицията ще вземат акционерите на извънредно общо събрание, свикано за септември. Ако тогава те дадат зелена светлина на проекта, той би трябвало да бъде реализиран за малко повече от една година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 2
    izabell avatar :-|
    izabell

    Ще бъде приятно да се работи в такъв Завод:)

  • 3
    belyta avatar :-|
    Иван Белишки

    Новината е добра колкото повече инвестиции в нови мощности толкова по добре за всички ! Надявам се само администрацията да помага а не да пречи ;)

  • 4
    pruch avatar :-P
    pruch

    Добре е да има допълнително производство на лубриканти , при това което очаква всички българи под управлението на Руската тройка.

  • 5
    follower.ideals avatar :-|
    follower.ideals

    Новината най-вече е добра за шумен защото градът се обезлюдява все повече поради липса на работни места

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    plf avatar :-|
    plf

    Ползвали сме Бочко за всичките си деца (няма да кажа колко са :) ). Наистина са отлични продукти и в къщи ги предпочитаме пред всичко вносно!

    Поздрави и пожелание за успех на тези хора!

  • 7
    dragomir_d avatar :-?
    Драгомир Димов

    Абе, това "Бочко" не е ли за разни протъркани места..?

  • 8
    postingcanter avatar :-|
    Posting Canter

    честито и пожелавам им и да пробият в по-високите ценови сегменти.

  • 9
    a.nice avatar :-|
    hope

    Вчера си купих вода за уста с зелен чай и смрадлика, смятам че е добър.
    Много ми се иска да прояват малко повече уважение към потребителите, като напишат % на активните съставки.

  • 10
    interrobang avatar :-|
    Питанка

    Продуктите им са повече от добри.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK