Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 27 авг 2013, 13:58, 7710 прочитания

Mercedes залага на китайско бъдеще

Германската компания инвестира 2 млрд. евро в нов завод, който да обслужва най-големия азиатски пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен гигант Daimler планира да инвестира 2 млрд. евро в изграждането на най-големия си завод в Китай, в опит да навакса изоставането си от BMW и Audi на най-перспективния световен пазар. Производителят на Mercedes-Benz планира да отвори новите мощности още през 2014 г., съобщи новият ръководител на Daimler в Китай Хибертус Троска, цитиран от Bloomberg.

Планът е част от програмата за развитие на компанията до 2020 г., която включва разширяване както на производствения капацитет, така и на търговската мрежа в Китай. Още догодина Mercedes планира да удвои производството си в страната до 200 хил. бройки годишно, а до 2015 г. продажбите в Китай трябва да достигнат 300 хил. Основните конкуренти на производителя в луксозния сегмент – Audi и BMW, достигната това ниво съответно през 2011 и 2012 г.


Да станеш номер едно

Daimler ще трябва да положи сериозни усилия, за да изпълни целта си да се превърне в основен производител на луксозни автомобили до края на десетилетието. "Ако не постигнем успех в Китай, нашата цел да станем световен лидер ще е много трудна за постигане. Осъзнаваме, че трябва да подобрим представянето си в страната в сравнение с конкурентите", заявява Троска. Той беше ръководител на подразделението за камиони до миналата година, когато стана първият член на борда на компанията, отговарящ за бизнеса в Китай. Оттогава Троска предприе мерки като сливането на двете дистрибуторски дружества в страната и създаването на специоано звено за координация на маркетинга и продажбите там.

Компанията, чиито продажби се очаква да достигнат 1.4 млн. автомобила в световен мащаб тази година, ще произвежда 20 нови и обновени модела в Китай, в това число и новите E-class и S-class. Китайският пазар отговаря за повече от половината продажби на флагманския модел S-class. Троска изтъква, че качеството на производството в китайския завод няма да се отличава от това в германските, поради което част от произвежданите в азиатската страна компоненти ще се изнасят за Европа.



"Има големи възможности за развитие. Ние сме уверени, че пазарът в Китай ще нарасне значително през следващите години. Виждаме го през 2013 г. и вярваме, че тенденцията ще се задържи и занапред", заявява Троска. Ако компанията постигне заложените цели, Китай ще се превърне в основния й пазар, като сега се намира на трето място след Германия и САЩ.

Изоставане зад конкуренцията

Mercedes-Benz започна да се затруднява в Китай в началото на миналата година, когато цялостното търсене на луксозни автомобили започна да намалява на фона на забавящия се икономически растеж. Продажбите на компанията пострадаха повече от конкурентите си заради липсата на нови модели и недостатъчен обем на производството. През 2012 г. продажбите на Mercedes-Benz са нараснали с 4% до 206 150 автомобила. Същевременно Audi отчита скок от 32% до 407 738 автомобила, а BMW – с 41% до 313 638, показват данните на консултантската фирма LMC Automotive, цитирани от Reuters. Анализаторите обаче отбелязват, че впечатляващият ръст на BMW и Audi е постигнат за сметка на значителни отстъпки и други скъпо струващи стимули.

Освен с въвеждането на нови продукти, Mercedes също разчита да направи продукцията си по-достижима за китайските потребители. Според плановете до 2015 г. седем от всеки десет автомобила, продавани в Китай, ще се произвеждат в страната, което ще спести значителни средства от данъци и такси при вноса. Основен коз в това отношение трябва да е новия компактен и по-достъпен SUV, наречен GLA. Той ще се произвежда съвместно с държавната китайска компания Beijing Automotive Group.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 1670 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1324 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българо-сръбска камара ще помага на бизнеса

Част от услугите ще са безплатни за членовете

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10