Mercedes залага на китайско бъдеще
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mercedes залага на китайско бъдеще

Mercedes-Benz ще се опита да покори китайския пазар с нови и по-достъпки луксозни модели

Mercedes залага на китайско бъдеще

Германската компания инвестира 2 млрд. евро в нов завод, който да обслужва най-големия азиатски пазар

7979 прочитания

Mercedes-Benz ще се опита да покори китайския пазар с нови и по-достъпки луксозни модели

© Reuters


Германският автомобилен гигант Daimler планира да инвестира 2 млрд. евро в изграждането на най-големия си завод в Китай, в опит да навакса изоставането си от BMW и Audi на най-перспективния световен пазар. Производителят на Mercedes-Benz планира да отвори новите мощности още през 2014 г., съобщи новият ръководител на Daimler в Китай Хибертус Троска, цитиран от Bloomberg.

Планът е част от програмата за развитие на компанията до 2020 г., която включва разширяване както на производствения капацитет, така и на търговската мрежа в Китай. Още догодина Mercedes планира да удвои производството си в страната до 200 хил. бройки годишно, а до 2015 г. продажбите в Китай трябва да достигнат 300 хил. Основните конкуренти на производителя в луксозния сегмент – Audi и BMW, достигната това ниво съответно през 2011 и 2012 г.

Да станеш номер едно

Daimler ще трябва да положи сериозни усилия, за да изпълни целта си да се превърне в основен производител на луксозни автомобили до края на десетилетието. "Ако не постигнем успех в Китай, нашата цел да станем световен лидер ще е много трудна за постигане. Осъзнаваме, че трябва да подобрим представянето си в страната в сравнение с конкурентите", заявява Троска. Той беше ръководител на подразделението за камиони до миналата година, когато стана първият член на борда на компанията, отговарящ за бизнеса в Китай. Оттогава Троска предприе мерки като сливането на двете дистрибуторски дружества в страната и създаването на специоано звено за координация на маркетинга и продажбите там.

Компанията, чиито продажби се очаква да достигнат 1.4 млн. автомобила в световен мащаб тази година, ще произвежда 20 нови и обновени модела в Китай, в това число и новите E-class и S-class. Китайският пазар отговаря за повече от половината продажби на флагманския модел S-class. Троска изтъква, че качеството на производството в китайския завод няма да се отличава от това в германските, поради което част от произвежданите в азиатската страна компоненти ще се изнасят за Европа.

"Има големи възможности за развитие. Ние сме уверени, че пазарът в Китай ще нарасне значително през следващите години. Виждаме го през 2013 г. и вярваме, че тенденцията ще се задържи и занапред", заявява Троска. Ако компанията постигне заложените цели, Китай ще се превърне в основния й пазар, като сега се намира на трето място след Германия и САЩ.

Изоставане зад конкуренцията

Mercedes-Benz започна да се затруднява в Китай в началото на миналата година, когато цялостното търсене на луксозни автомобили започна да намалява на фона на забавящия се икономически растеж. Продажбите на компанията пострадаха повече от конкурентите си заради липсата на нови модели и недостатъчен обем на производството. През 2012 г. продажбите на Mercedes-Benz са нараснали с 4% до 206 150 автомобила. Същевременно Audi отчита скок от 32% до 407 738 автомобила, а BMW – с 41% до 313 638, показват данните на консултантската фирма LMC Automotive, цитирани от Reuters. Анализаторите обаче отбелязват, че впечатляващият ръст на BMW и Audi е постигнат за сметка на значителни отстъпки и други скъпо струващи стимули.

Освен с въвеждането на нови продукти, Mercedes също разчита да направи продукцията си по-достижима за китайските потребители. Според плановете до 2015 г. седем от всеки десет автомобила, продавани в Китай, ще се произвеждат в страната, което ще спести значителни средства от данъци и такси при вноса. Основен коз в това отношение трябва да е новия компактен и по-достъпен SUV, наречен GLA. Той ще се произвежда съвместно с държавната китайска компания Beijing Automotive Group.

Германският автомобилен гигант Daimler планира да инвестира 2 млрд. евро в изграждането на най-големия си завод в Китай, в опит да навакса изоставането си от BMW и Audi на най-перспективния световен пазар. Производителят на Mercedes-Benz планира да отвори новите мощности още през 2014 г., съобщи новият ръководител на Daimler в Китай Хибертус Троска, цитиран от Bloomberg.

Планът е част от програмата за развитие на компанията до 2020 г., която включва разширяване както на производствения капацитет, така и на търговската мрежа в Китай. Още догодина Mercedes планира да удвои производството си в страната до 200 хил. бройки годишно, а до 2015 г. продажбите в Китай трябва да достигнат 300 хил. Основните конкуренти на производителя в луксозния сегмент – Audi и BMW, достигната това ниво съответно през 2011 и 2012 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    smokingpipe avatar :-|
    smokingpipe

    Китайците държат използваните технологии в заводите на чужди фирми в Китай да станат достъпни , след определен период от време .
    За няколко години от вносители се превърнаха в износители на високоскоростни влакове , и конкуренти на редица мощни фирми с по над 100 000 персонал по света .

  • 2
    comandante avatar :-P

    Човек винаги остава с впечатлението ,че в Пекин мерцедесите са като хлебарки !
    А реалността е доста семпла:
    http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1597/PreviewComp/SuperStock_1597-126600.jpg

  • 3
    comandante avatar :-P

    До коментар [#1] от "smokingpipe":
    С мерцедесите е като с блузките adidas , парфюмите и професионалните инструменти!
    Не ги ли сложат в лъскави витрини в МОЛовете няма как да са конкуренция на марката нищо ,че често са 100% идентични!

  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Команданте, снимките са от някои от суб-кварталите. По улиците на Пекин, Шанхай и другите по-големи градове (примерно от 5 милиона нагоре) автомобилният трафик е жесток, няма велосипеди. Главно фолксваген, те построиха първия завод за западни автомобили.

  • 5
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    До коментар [#3] от "comandante":
    До коментар [#4] от "daskal1":

    Сега един въпрос към Вас с повишена трудност:

    Защо в 4-те най-големи китайски града 90% от регистрираните автомобили са от некитайски марки?

    Демек - може да са произведени в Китай, но са от чуджестранни фирми от САЩ, Германия, Япония, Кореа, Франция, Италия.... но не и от местните китайски брандове като Грейт Уол.... и тем подобни струващи по $3-4 хил.

    Причините са две - като тенденцията е да бъдат обхавнати си следващите 100 по големина градове.



  • 6
    comandante avatar :-|

    [quote#5:"Ф.Нинов"]Защо в 4-те най-големи китайски града 90% от регистрираните автомобили са от некитайски марки? [/quote]
    И у нас се продава шоколад от Своге пък на хората им е вменено ,че е швейцарски!
    Пият бира и затварят очи все едно е чешка или немска !
    Филмите които мозъка сам си експонира под въздействието на рекламите може да бъдат потресаващи !
    [quote#4:"daskal1"]Команданте, снимките са от някои от суб-кварталите. [/quote]
    В личните си фотоси имам някъде снимка на светофар в Шанхай отпреди 3-4 години на 500 велосипеда има почти 50 мотопеда и 5 мотора 5 автобуса и 10 автомобила?
    Когато станат като в бедна София всяко семейство да има 2-3 коли тогава ги хвалете !
    Истината е ,че там 80% от населението няма даже шофьорски книжки !
    Имат чудесни транспортни мрежи и евтини скоростни влакове и за повечето хора колата продължава да е излишен лукс !
    Ако и тук билета за влак до Варна беше 10 лв се стигаше за час и половина кой щеше да ходи с кола?

  • 7
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    До коментар [#6] от "comandante":

    Правилният отговор е друг.

    Двете причини са следните:

    #1
    Поради огромния брой автомобили и постоянните задръствания - правото да получиш рег. номер в 4-те най-големи китайски града се тегли с томбола (за която се плаща участие).
    Тези които спечелят могат веднага да си продадат номера на черния пазар за $14хил. или да регистрират автомобил.
    Значи логиката е следната: Който дава $14хил. за рег.номер, няма да си купи автомобил-евтинджос, а нещо германско... нали тъй?

    #2
    Поради огромното замърсяване на въздуха властите налагат ограничения и допускат само най-висок клас на екологичност, от който местите производители с доста далеко.

    В крайна сметка нещата са като във футбола.... 22 тичат след топката и накрая побеждава.... нали така?

  • 8
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    До коментар [#6] от "comandante":

    Ето статията, в която изясняват особеностите на автомобилния пазар в 4-те най-големи китайски града:

    http://www.businessweek.com/articles/2013-04-25/in-china-the-license-plates-can-cost-more-than-the-car

    За съжаление такава прецизна информация не достига до бълг. читатели... която доста би им променила мирогледа за това как стоят нещата в големия свят...

  • 9
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    До коментар [#6] от "comandante":

    Ето снимка (и интересна статия) от двора на китайско учреждение:

    http://www.businessweek.com/articles/2013-03-07/for-chinas-carmakers-no-home-field-advantage

    Китайските чиновници се возят на Ауди (харесали са си го). И то не кое да е , дългата версия. А не трябва да се забравя, че броят им е голям.

    В Русия е същата работа с бенцовете.

  • 10
    comandante avatar :-P

    [quote#9:"Ф.Нинов"]Ето снимка (и интересна статия) от двора на китайско учреждение:[/quote]
    Вече толкова се съмнявам в хипер преувеличенията за китайските рискови пазари ,че като се загледах по-добре в светлосенките на снимките се замислям дали това не е фотомонтаж!?
    http://images.bwbx.io/cms/2013-03-07/econ_chinacar11__01__630x420.jpg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK