Mercedes залага на китайско бъдеще

Германската компания инвестира 2 млрд. евро в нов завод, който да обслужва най-големия азиатски пазар

Mercedes-Benz ще се опита да покори китайския пазар с нови и по-достъпки луксозни модели
Mercedes-Benz ще се опита да покори китайския пазар с нови и по-достъпки луксозни модели
Mercedes-Benz ще се опита да покори китайския пазар с нови и по-достъпки луксозни модели    ©  Reuters
Mercedes-Benz ще се опита да покори китайския пазар с нови и по-достъпки луксозни модели    ©  Reuters

Германският автомобилен гигант Daimler планира да инвестира 2 млрд. евро в изграждането на най-големия си завод в Китай, в опит да навакса изоставането си от BMW и Audi на най-перспективния световен пазар. Производителят на Mercedes-Benz планира да отвори новите мощности още през 2014 г., съобщи новият ръководител на Daimler в Китай Хибертус Троска, цитиран от Bloomberg.

Планът е част от програмата за развитие на компанията до 2020 г., която включва разширяване както на производствения капацитет, така и на търговската мрежа в Китай. Още догодина Mercedes планира да удвои производството си в страната до 200 хил. бройки годишно, а до 2015 г. продажбите в Китай трябва да достигнат 300 хил. Основните конкуренти на производителя в луксозния сегмент – Audi и BMW, достигната това ниво съответно през 2011 и 2012 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    smokingpipe avatar :-|
    smokingpipe
    • + 9

    Китайците държат използваните технологии в заводите на чужди фирми в Китай да станат достъпни , след определен период от време .
    За няколко години от вносители се превърнаха в износители на високоскоростни влакове , и конкуренти на редица мощни фирми с по над 100 000 персонал по света .

    Нередност?
  • 2
    comandante avatar :-P

    Човек винаги остава с впечатлението ,че в Пекин мерцедесите са като хлебарки !
    А реалността е доста семпла:
    http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1597/PreviewComp/SuperStock_1597-126600.jpg

    Нередност?
  • 3
    comandante avatar :-P

    До коментар [#1] от "smokingpipe":
    С мерцедесите е като с блузките adidas , парфюмите и професионалните инструменти!
    Не ги ли сложат в лъскави витрини в МОЛовете няма как да са конкуренция на марката нищо ,че често са 100% идентични!

    Нередност?
  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 6

    Команданте, снимките са от някои от суб-кварталите. По улиците на Пекин, Шанхай и другите по-големи градове (примерно от 5 милиона нагоре) автомобилният трафик е жесток, няма велосипеди. Главно фолксваген, те построиха първия завод за западни автомобили.

    Нередност?
  • 5
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • + 6

    До коментар [#3] от "comandante":
    До коментар [#4] от "daskal1":

    Сега един въпрос към Вас с повишена трудност:

    Защо в 4-те най-големи китайски града 90% от регистрираните автомобили са от некитайски марки?

    Демек - може да са произведени в Китай, но са от чуджестранни фирми от САЩ, Германия, Япония, Кореа, Франция, Италия.... но не и от местните китайски брандове като Грейт Уол.... и тем подобни струващи по $3-4 хил.

    Причините са две - като тенденцията е да бъдат обхавнати си следващите 100 по големина градове.



    Нередност?
  • 6
    comandante avatar :-|

    [quote#5:"Ф.Нинов"]Защо в 4-те най-големи китайски града 90% от регистрираните автомобили са от некитайски марки? [/quote]
    И у нас се продава шоколад от Своге пък на хората им е вменено ,че е швейцарски!
    Пият бира и затварят очи все едно е чешка или немска !
    Филмите които мозъка сам си експонира под въздействието на рекламите може да бъдат потресаващи !
    [quote#4:"daskal1"]Команданте, снимките са от някои от суб-кварталите. [/quote]
    В личните си фотоси имам някъде снимка на светофар в Шанхай отпреди 3-4 години на 500 велосипеда има почти 50 мотопеда и 5 мотора 5 автобуса и 10 автомобила?
    Когато станат като в бедна София всяко семейство да има 2-3 коли тогава ги хвалете !
    Истината е ,че там 80% от населението няма даже шофьорски книжки !
    Имат чудесни транспортни мрежи и евтини скоростни влакове и за повечето хора колата продължава да е излишен лукс !
    Ако и тук билета за влак до Варна беше 10 лв се стигаше за час и половина кой щеше да ходи с кола?

    Нередност?
  • 7
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • + 9

    До коментар [#6] от "comandante":

    Правилният отговор е друг.

    Двете причини са следните:

    #1
    Поради огромния брой автомобили и постоянните задръствания - правото да получиш рег. номер в 4-те най-големи китайски града се тегли с томбола (за която се плаща участие).
    Тези които спечелят могат веднага да си продадат номера на черния пазар за $14хил. или да регистрират автомобил.
    Значи логиката е следната: Който дава $14хил. за рег.номер, няма да си купи автомобил-евтинджос, а нещо германско... нали тъй?

    #2
    Поради огромното замърсяване на въздуха властите налагат ограничения и допускат само най-висок клас на екологичност, от който местите производители с доста далеко.

    В крайна сметка нещата са като във футбола.... 22 тичат след топката и накрая побеждава.... нали така?

    Нередност?
  • 8
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • + 3

    До коментар [#6] от "comandante":

    Ето статията, в която изясняват особеностите на автомобилния пазар в 4-те най-големи китайски града:

    http://www.businessweek.com/articles/2013-04-25/in-china-the-license-plates-can-cost-more-than-the-car

    За съжаление такава прецизна информация не достига до бълг. читатели... която доста би им променила мирогледа за това как стоят нещата в големия свят...

    Нередност?
  • 9
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#6] от "comandante":

    Ето снимка (и интересна статия) от двора на китайско учреждение:

    http://www.businessweek.com/articles/2013-03-07/for-chinas-carmakers-no-home-field-advantage

    Китайските чиновници се возят на Ауди (харесали са си го). И то не кое да е , дългата версия. А не трябва да се забравя, че броят им е голям.

    В Русия е същата работа с бенцовете.

    Нередност?
  • 10
    comandante avatar :-P

    [quote#9:"Ф.Нинов"]Ето снимка (и интересна статия) от двора на китайско учреждение:[/quote]
    Вече толкова се съмнявам в хипер преувеличенията за китайските рискови пазари ,че като се загледах по-добре в светлосенките на снимките се замислям дали това не е фотомонтаж!?
    http://images.bwbx.io/cms/2013-03-07/econ_chinacar11__01__630x420.jpg

    Нередност?
Нов коментар