Microsoft и American Express наддават за дял във Foursquare
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Microsoft и American Express наддават за дял във Foursquare

Reuters

Microsoft и American Express наддават за дял във Foursquare

Социалната мрежа търси потенциални инвеститори, след като отчете три пъти повече приходи от реклами

Юлиян Арнаудов
2700 прочитания

Reuters

© MIKE BLAKE


Microsoft и American Express се борят да купят дял в геолокационната социална мрежа Foursquare, съобщават Bloomberg, като цитира източници, запознати с преговорите. Двете корпорации се надпреварват да инвестират в мобилната компания, вместо да заложат на варианта да направят съвместно предложение. В същото време Foursquare се опитва да привлече други потенциални инвеститори, затова преговорите с Microsoft и American Express може и да не доведат до сделка, подчертават от Bloomberg.

Foursquare е мобилно приложение, което позволява на потребителите да се отбелязват в различни обекти или места – от забележителности до ресторанти. Абонатите могат да печелят разнообразни титли, като постигнат определен брой отбелязвания, и така се вкарва игрален елемент. Компанията не успя веднага да монетизира изградената потребителска база и едва наскоро пусна нова система за мобилна реклама. Именно тя предизвиква интереса на големите инвеститори за завръщане на социалната мрежа. През април Foursquare привлече средства за 41 млн. долара под формата на дълг, за да може да финансира дейността си и да провери дали новият бизнес модел работи. Освен с Microsoft и American Express компанията е преговаряла с големи дялови инвеститори, които са купили част от дълга й, евентуално да го преобразуват в акции.    

Мобилни позиции

Дял във Foursquare ще даде на Microsoft по-голямо присъствие на мобилния пазар и в социалните мрежи, където тя изостава от основните си конкуренти, като Apple например. Подобна инвестиция няма да е прецедент за софтуерния гигант, който и преди е влагал средства в технологични стартъпи. През 2007 г. Microsoft купи 1.6% от акциите на социалната мрежа Facebook срещу 240 млн. долара. В момента този дял се оценява на 1.36 млрд. долара.

American Express се надява чрез потенциална инвестиция във Foursquare да навакса спрямо останалите компании за кредитни карти, които обвързват все повече маркетинговите си програми и тези за лоялност със социални мрежи. Дори в момента тя предлага отстъпки, ако потребителите се отбележат чрез Foursquare в магазин или ресторант и платят с карта American Express.

За момента социалната мрежа отказва коментар за преговори с потенциални инвеститори. Microsoft и American Express също не потвърдиха информацията на Bloomberg. Няма и конкретни данни за размера на инвестицията и за дела, който двете фирми се целят да купят.

Доказан бизнес модел

Foursquare все още е частна компания, която не е листвана на борсата, и нейните финансови резултати не са публични. Според главния директор по приходите на компанията Стивън Розенбалт компанията е на път да надмине очакваните постъпления. Миналия месец социалната мрежа наложи нова система, която позволява на фирмите да изпращат реклами на потребителите им, когато се отбележат на дадено място. Тези реклами са донесли три пъти повече приходи от очакваното, съобщи Розенбалт, цитиран от Bloomberg. "Мисля, че така доказахме нашия бизнес модел", коментира той, без да посочи точни данни.

Microsoft и American Express се борят да купят дял в геолокационната социална мрежа Foursquare, съобщават Bloomberg, като цитира източници, запознати с преговорите. Двете корпорации се надпреварват да инвестират в мобилната компания, вместо да заложат на варианта да направят съвместно предложение. В същото време Foursquare се опитва да привлече други потенциални инвеститори, затова преговорите с Microsoft и American Express може и да не доведат до сделка, подчертават от Bloomberg.

Foursquare е мобилно приложение, което позволява на потребителите да се отбелязват в различни обекти или места – от забележителности до ресторанти. Абонатите могат да печелят разнообразни титли, като постигнат определен брой отбелязвания, и така се вкарва игрален елемент. Компанията не успя веднага да монетизира изградената потребителска база и едва наскоро пусна нова система за мобилна реклама. Именно тя предизвиква интереса на големите инвеститори за завръщане на социалната мрежа. През април Foursquare привлече средства за 41 млн. долара под формата на дълг, за да може да финансира дейността си и да провери дали новият бизнес модел работи. Освен с Microsoft и American Express компанията е преговаряла с големи дялови инвеститори, които са купили част от дълга й, евентуално да го преобразуват в акции.    


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.