Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 3 сеп 2013, 17:31, 2880 прочитания

Автомобилният пазар в еврозоната продължава да се свива

Продажбите в четирите най-големи регионални пазара отново са се понижили през август

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въпреки голямото количество сигнали за икономическа стабилизация в еврозоната продажбите на автомобили в четирите най-големи пазара в региона са се свили през август, попарвайки надеждите за стабилизация на търсенето в сектора, който беше сред най-тежко пострадалите от кризата. Спадът през миналия месец е засегнал и Германия, която е едновременно водещ производител и пазар на автомобили, и през юли беше регистриран ръст. Според данните на местната асоциация VDA, регистрациите на нови автомобили са спаднали с 5% на годишна база до 214 100 броя.

Стабилизиране в Германия


От началото на 2013 г. продажбите в страната са се понижили със 7% до 1.97 млн. автомобила. Те са намалявали в шест от осемте месеца от началото на годината. Производството в страната обаче е нараснало с 9% на годишна база до 397 150 автомобила, основно благодарение на по-голямото търсене на луксозните марки в чужбина. "Все още няма преобръщане на тенденцията, но германският пазар определено се стабилизира", коментира пред Reuters анализаторът от Commerzbank Саша Гомел.

Данните от другите големи пазари в еврозоната, особено в южните й членки, обаче не оставят място за подобен оптимизъм. Според френската индустриална група CCFA регистрациите на нови коли в страната са спаднали с 11% до 85 565 през август. Експертите отбелязват, че това по принцип е слаб ваканционен месец и е трудно данните да се обвържат с трайни тенденции. Свиването на продажбите е засегнало основно по-масови марки като Volkswagen, Ford и Peugeot. От началото на годината продажбите във втората най-голяма икономика в региона са се свили с 10% спрямо 2012 г. "Септември и октомври ще са критични. Август винаги е слаб, но тази година продажбите са особени ниски", отбелязва говорителят на CCFA Франсоа Рудиер.

Надежди за Испания



В Италия продажбите през август са били с 6.56% по-малко, 52 997 автомобила. С това свиването от началото на годината достига 9.2%. В Испания негативният резултат е бил 18.3% и продадени 38 872 автомобила, след като през юли беше отчетено повишение от почти 15%, показват данните на асоциацията на автомобилостроителите Anfac.

Голямото понижение спрямо август 2012 г. си има своето логично обяснение - преди година испанските потребители увеличиха покупките си, за да изпреварят скока на данък добавена стойност с 3 процентни пункта. Асоциацията очаква въвеждането на държавни субсидии за закупуване на нови автомобили да подпомогне на продажбите. "Прогнозите ни сочат, че за цялата година продажбите ще достигнат около 700 хил. бройки, което е близо до миналогодишния резултат", коментира Хуан Антонио Санчес Торес, президент на асоциацията на автомобилните дилъри.

Разбивката на данните по марки показва, че продажбите на Volkswagen са се свили с 24% във Франция. Подобна е картината при Ford и Peugeot Citroen, чиито продажби са по-малко съответно 17 и 19 процента. Същевременно General Motors, Fiat и Renault са успели да пласират повече автомобили.
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията изпитва силен недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 572 прочитания

Министър Сачева отговаря на въпроси за схемата 60/40 и как ще се рестартира икономиката Министър Сачева отговаря на въпроси за схемата 60/40 и как ще се рестартира икономиката

"Капитал" организира уебинар на живо със социалния министър, в рамките на който ще бъдат обсъдени мерките на правителството за справяне с кризата

6 апр 2020, 566 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Philip Morris отваря център за ориенталски тютюни в Гърция

Не е ясно дали това ще се отрази върху производителите и търговците в България

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10