Автомобилният пазар в еврозоната продължава да се свива
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилният пазар в еврозоната продължава да се свива

Масови марки като Volkswagen са усетили най-тежко свиването на френския пазар

Автомобилният пазар в еврозоната продължава да се свива

Продажбите в четирите най-големи регионални пазара отново са се понижили през август

2995 прочитания

Масови марки като Volkswagen са усетили най-тежко свиването на френския пазар

© Reuters


Въпреки голямото количество сигнали за икономическа стабилизация в еврозоната продажбите на автомобили в четирите най-големи пазара в региона са се свили през август, попарвайки надеждите за стабилизация на търсенето в сектора, който беше сред най-тежко пострадалите от кризата. Спадът през миналия месец е засегнал и Германия, която е едновременно водещ производител и пазар на автомобили, и през юли беше регистриран ръст. Според данните на местната асоциация VDA, регистрациите на нови автомобили са спаднали с 5% на годишна база до 214 100 броя.

Стабилизиране в Германия

От началото на 2013 г. продажбите в страната са се понижили със 7% до 1.97 млн. автомобила. Те са намалявали в шест от осемте месеца от началото на годината. Производството в страната обаче е нараснало с 9% на годишна база до 397 150 автомобила, основно благодарение на по-голямото търсене на луксозните марки в чужбина. "Все още няма преобръщане на тенденцията, но германският пазар определено се стабилизира", коментира пред Reuters анализаторът от Commerzbank Саша Гомел.

Данните от другите големи пазари в еврозоната, особено в южните й членки, обаче не оставят място за подобен оптимизъм. Според френската индустриална група CCFA регистрациите на нови коли в страната са спаднали с 11% до 85 565 през август. Експертите отбелязват, че това по принцип е слаб ваканционен месец и е трудно данните да се обвържат с трайни тенденции. Свиването на продажбите е засегнало основно по-масови марки като Volkswagen, Ford и Peugeot. От началото на годината продажбите във втората най-голяма икономика в региона са се свили с 10% спрямо 2012 г. "Септември и октомври ще са критични. Август винаги е слаб, но тази година продажбите са особени ниски", отбелязва говорителят на CCFA Франсоа Рудиер.

Надежди за Испания

В Италия продажбите през август са били с 6.56% по-малко, 52 997 автомобила. С това свиването от началото на годината достига 9.2%. В Испания негативният резултат е бил 18.3% и продадени 38 872 автомобила, след като през юли беше отчетено повишение от почти 15%, показват данните на асоциацията на автомобилостроителите Anfac.

Голямото понижение спрямо август 2012 г. си има своето логично обяснение - преди година испанските потребители увеличиха покупките си, за да изпреварят скока на данък добавена стойност с 3 процентни пункта. Асоциацията очаква въвеждането на държавни субсидии за закупуване на нови автомобили да подпомогне на продажбите. "Прогнозите ни сочат, че за цялата година продажбите ще достигнат около 700 хил. бройки, което е близо до миналогодишния резултат", коментира Хуан Антонио Санчес Торес, президент на асоциацията на автомобилните дилъри.

Разбивката на данните по марки показва, че продажбите на Volkswagen са се свили с 24% във Франция. Подобна е картината при Ford и Peugeot Citroen, чиито продажби са по-малко съответно 17 и 19 процента. Същевременно General Motors, Fiat и Renault са успели да пласират повече автомобили.

Въпреки голямото количество сигнали за икономическа стабилизация в еврозоната продажбите на автомобили в четирите най-големи пазара в региона са се свили през август, попарвайки надеждите за стабилизация на търсенето в сектора, който беше сред най-тежко пострадалите от кризата. Спадът през миналия месец е засегнал и Германия, която е едновременно водещ производител и пазар на автомобили, и през юли беше регистриран ръст. Според данните на местната асоциация VDA, регистрациите на нови автомобили са спаднали с 5% на годишна база до 214 100 броя.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman

    Продажбите ще паднат с поне 10-15% още през следващата 1 година

  • 2
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    През август се пазаруват почивки, а не автомобили, какво очакват...

  • 3
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити

    До коментар [#2] от "geordgeo":

    Очевидно очакват да се пазаруват автомобили :)

  • 4
    galla avatar :-?
    Γαλλα

    Нормално...след криза на жилищният пазар, идва ред на автомобилният...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK