Wizz Air открива нова линия до Швеция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wizz Air открива нова линия до Швеция

Нискотарифната компания държи 21% от пазара на Летище София на база брой превозени пътници

Wizz Air открива нова линия до Швеция

Нискотарифния авиопревозвач ще лети до Малмьо от следващата пролет

Калина Горанова
12539 прочитания

Нискотарифната компания държи 21% от пазара на Летище София на база брой превозени пътници

© Цветелиан Николаева


Нискотарифната авиокомпания Wizz Air открива нова линия от Летище София до южния шведски град Малмьо. Това съобщи търговският директор Гергю Абран. Полетите започват от май 2014 г., като цената на еднопосочния билет стартира от 59.99 лв.

"Полетите до Скандинавия са липсващо звено, а Малмьо е добра входна точка, като има добри връзки и с Дания и по-специално Копенхаген", обясни Абран. Малмьо е и един от шведските градове с най-много имигранти. Полетите от София към Швеция ще бъдат два пъти седмично - понеделник и петък.

Компанията увеличава и седмичната честота на някои от полетите си от София. Това са линиите до Брюксел Шарлероа (от 3 на 4), Айндховен (от 4 на 5), Лондон Лутън (от 7 на 11) и Милано Бергамо (от 7 на 10). 

Разрастване в ход

С линията София - Малмьо дестинациите от столицата стават 16. От тази година компанията ги разшири с още три - Ларнака, Киев и от края на октомври и до Дубай. Полетите до шведския град ще бъдат три пъти седмично.

От авиокомпанията съобщиха, че планират и позициониране на четвърти самолет в София, като изпълнителният директор на Летище София Христо Щерионов изчисли, че очаква разрастването на дейността на Wizz Air да увеличи трафика на пътници със 7%, а самолетодвиженията с 5.7%.

Търговският директор на компанията обясни, че не планират полети до Виена и Будапеща. Полетите до Виена са трудни и нерентабилни за нискотарифната компания поради високите летищни такси там. Колкото до полетите до Будапеща, те са нерентабилни порада късото разстояние и нуждата от по-чести полети, за които няма достатъчен пътникопоток.

Втори след "България ер"

Нискотарифната авиокомпания се нарежда на второ място на база превозени пътници след "България ер", като по този показател държи 21% от пазара. От тази година с полетите си до Киев и до Дубай, компанията разшири периметъра си на действие. Нискотарифният превозвач все пак е ограничен от самолетния си парк, състоящ се от Airbus 320, за по-дълги дестинации.

Разрастването на компанията е повсеместно, като от началото на годината тя е увеличила флота си с 6 самолета и вече има 45. Отчита и ръст на пътниците от 10.7 млн. през 2011 г. на 12 млн. през миналата година. Увеличават се и линиите - от 250 на 296 към момента. Колкото до използваните летища - 36% от тях са първостепенни, а останалите второстепенни.

Нискотарифната авиокомпания Wizz Air открива нова линия от Летище София до южния шведски град Малмьо. Това съобщи търговският директор Гергю Абран. Полетите започват от май 2014 г., като цената на еднопосочния билет стартира от 59.99 лв.

"Полетите до Скандинавия са липсващо звено, а Малмьо е добра входна точка, като има добри връзки и с Дания и по-специално Копенхаген", обясни Абран. Малмьо е и един от шведските градове с най-много имигранти. Полетите от София към Швеция ще бъдат два пъти седмично - понеделник и петък.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    dyancheva avatar :-|
    dyancheva

    южния швеЦки град?

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Дано Wizz Air скоро да надмине "Мутра Ер", и да стане авиокомпания номер 1 в България!

  • 3
    mi6ail1234 avatar :-|
    mi6ail1234

    Не щем до Малмьо.Искаме евтина линия до Варна!Какво е това нещо - 50 евро билет до София на БГ Еър.Искам да разбера какво е да пътуваш със самолет,а не да е недостъпен лукс.

  • 4
    nicks avatar :-|
    nicks

    Няма лошо, но аз изобщо не съм фен на всякакви ниско тарифни компании, които се държат с клиентите си по-скоро като с добитък.

  • 5
    georgebigster avatar :-|
    georgebigster

    Сетиха се, Швеция се напълни с емигранти още преди 5 години, няма работа и там вече...

  • 6
    tartaruga avatar :-|
    La Tartaruga

    До коментар [#3] от "mi6ail1234":
    Аз пък искам до Малмьо. :)
    Следвам магистратура в града и в момента е малък ад да прекосиш цяла Европа - кацни тук, излети там. :)


  • 7
    funcy74 avatar :-|
    МилевГео

    Супер, Скандинавия е непозната за българите.....така ще има възможност да поразгледаме и там. Браво за тази инициатива!

  • 8
    velislavm avatar :-?
    Velislav Minev

    "Полетите от София към Швеция ще бъдат два пъти седмично - понеделник и петък"
    или
    "Полетите до шведския град ще бъдат три пъти седмично"

    Кое е вярното?!?!?

  • 9
    bossanova avatar :-?
    bossanova

    А кога най-сетне ще пуснат полети до Швейцария? Какво се случи с обещаната линия София - Базел, която би покрила цяла югозападна Германия? Защо има полети от Базел до всяка балканска столица, но не и до София? Желаещи има и очевидно някой от нашите хора няма интерес да бъде открита линията...

  • 10
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    добре, че са те - иначе София да се е превърнала в третостепенно летище.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK