Има още доста години в двигателя с вътрешно горене

Вицепрезидентът на Ford-Европа по продуктово развитие Барб Самарджич пред "Капитал"

Потребителите искат да допринасят за околната среда, но най-вече търсят добра стойност. Ще се стигне до момента, в който чист бензинов или дизелов двигател няма да задоволява изискванията им и ще търсят още нещо.
Потребителите искат да допринасят за околната среда, но най-вече търсят добра стойност. Ще се стигне до момента, в който чист бензинов или дизелов двигател няма да задоволява изискванията им и ще търсят още нещо.
Потребителите искат да допринасят за околната среда, но най-вече търсят добра стойност. Ще се стигне до момента, в който чист бензинов или дизелов двигател няма да задоволява изискванията им и ще търсят още нещо.    ©  Капитал
Потребителите искат да допринасят за околната среда, но най-вече търсят добра стойност. Ще се стигне до момента, в който чист бензинов или дизелов двигател няма да задоволява изискванията им и ще търсят още нещо.    ©  Капитал

ПРОФИЛ

Електромобилите ли са бъдещето или хибридите? Или все пак двигателят с вътрешно горене няма да има заместител още дълго време. Един от хората, на които подобни въпроси е интересно да бъдат зададени, е Барб Самарджич - вицепрезидент продуктово развитие на Ford-Европа. Преди да заеме този пост, тя е била вицепрезидент и на Powertrain Engineering - отделът за дизайн и производство на двигатели в концерна.

"Капитал" разговаря с нея по време на представянето на първия изцяло електрически автомобил на Ford - Focus Electric, който от тази година ще бъде продаван в Европа. След като в годините на кризата концернът изостана леко, сега заедно с Focus Electric той представя и хибриди като C-max, които да отговарят на очакванията на пазара за по-ниски вредни емисии и разход на гориво.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nmw avatar :-(
    nmw
    • - 1
    • + 6

    А ми се искаше да са вече минало. Колко ли ще скочат цените на горивата с началото на войната в Сирия?

    Нередност?
  • 2
    diego avatar :-|
    Diego
    • - 5
    • + 9

    Още един парадоксален пример: В момента най-неекологичните таксита в София са зелените Приуси. Те са на ток, но и изразходват 5 литра неекологичен бензин на 100 км. Всяка копърка, дори и най-старата гори само газ и през ауспуха излиза водна пара и CO2.

    Нередност?
  • 3
    diego avatar :-|
    Diego
    • - 1
    • + 5

    Когатохсе изчислява екологичността на всеки автомобил е важно да се отчита цялостния му отпечатък върху природата - от неговото производство до утилизация. Всяка технология - електрическата или ДВГ си има своите предимства или недостатъци за момента. Примерно за производство и рециклиране на комлект автомобилни батерии е необходима преработката на огромно количество руда, съпътстващо замърсяване, разход на енергия и т.н. фактори за които в момента няма публична информация.

    Нередност?
  • 4
    musashii avatar :-|
    musashii
    • - 3
    • + 2

    До коментар [#2] от "Diego":

    И на мен ми е чудно защо никой не споменава природния газ-метан като възможно гориво на бъдещето.Аз карам автомобил на метан,като разхода ми за гориво е около 2 и половина пъти по-малко отколкото на бензин.Естествено новите автомобили с бензинови двигатели са по-икономични,но пак не могат да се мерят с разхода на автомобилите на природен газ.Освен това природния газ е много по-екологично гориво от бензина.Честно казано това е загадка за мен-инвестират се милиарди за разработки на автомобили с електрически двигатели,автомобили задвижвани от водород и не знам си още какво,а природния газ е лесно достъпен,екологично чист,а няма намерения за масовото му въвеждане като гориво.

    Нередност?
  • 5
    sto67nes avatar :-?
    sto67nes
    • + 1

    А водорода,като неизчерпаем източник? Може би усилията за разработки трябва да са насочени натам...

    Нередност?
  • 6
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi
    • + 2

    [quote#5:"sto67nes"]А водорода,като неизчерпаем източник? Може би усилията за разработки трябва да са насочени натам... [/quote]

    Те са насочени... По-голямата част от успешните хибридни автомобили са с горивна клетка на водород. Освен водорода съм чувал, че усилия са носочени към кондензатори. При всички случаи литиум батерийките са без бъдеще...

    Нередност?
  • 7
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#4] от "kermit":

    Има как да няма!
    Има много коли на метан (високоналягане) и на пропан или пропан бутан (ниско налягане) поне в България намаш никакъв проблем да караш на пропан бутан!
    Но най лесното си е на бензин, мое и с кофата да си го наливаш!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал