С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 9 сеп 2013, 16:38, 4400 прочитания

Apple се готви за мащабна експанзия в Китай

Технологичният гигант се опитва да се върне към растеж на пазара за смартфони, като се ориентира към азиатската държава

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мащабно навлизане в Китай и подписване на говор с най-големия оператор в страната China Mobile. Това е новината, която се очаква да обяви Apple през тази седмица. Във вторник вечерта компанията ще представи своите нови продукти на специална пресконференция в Купертино. За разлика от предишните подобни изяви този път технологичният гигант планира да покаже два модела iPhone – единият е подобрена версия на флагманския iPhone 5, а вторият ще бъде евтина версия, която да бъде ориентирана към потребителите в по-ниския ценови сегмент.

От Купертино до Пекин


Вече има ясни сигнали, че Apple е готова с по-специални планове за азиатската държава, която е най-големият пазар за умни телефони в света. Само ден след събитието в Купертино е предвидена пресконференция и в Пекин. По този начин американската компания ще се опита да хвърли ръкавицата на Samsung, които взеха титлата за най-голям производител на смартфони и мобилни телефони като цяло.

От една страна, потребителите в Китай и развиващите се страни не са толкова платежоспособни и повечето от тях предпочитат да купят по-евтини смартфони. Очаква се Apple да пусне евтина версия на iPhone с пластмасов корпус различни цветове. Досега компанията представяше само устройства във високия клас и предлагаха старите модели на по-ниска цена. Така новият iPhone 5C (предполагаемо име за евтиния смартфон) ще може да бъде по-конкурентен спрямо Samsung и множеството китайски производители. Освен това според слуховете новият флагмански модел ще се предлага и в златист цвят, който е доста предпочитан от по-платежоспособните клиенти в този регион. Докато информацията за по-евтиния, както и за "златния"  iPhone не е официално потвърдена от Apple, най-ясният сигнал, че компанията подготвя нещо голямо в Китай, е, че тя обяви втора пресконференция. Тя ще се проведе на 11 септември в Пекин, тоест броени часове след като е завършила презентацията в Купертино. Apple за първи път провежда две събития в различни държави в рамките на няколко часа разлика.

"Досега Apple провеждаше събития със сателитна връзка в Лондон и Токио", коментира говорителят на компанията Каролин Ву, цитирана от Reuters. "На 11 септември просто ще излъчи случващото се в Купертино, Калифорния." Тя отказа да коментира какво ще бъде обявено на събитието в Пекин. Новината подхрани спекулациите, че технологичният гигант ще обяви сделка с най-големия оператор в Китай – China Mobile, чрез който да разпространява своите смартфони. Това е единственият оператор в страната, с който Apple няма споразумение. Поради силните позиции на телекома това се смята, че е и една от причините американската компания да е чак на седмо място по продажбите в азиатската държава. Друг факт, който подкрепя тази теза, е, че през юли тази година изпълнителният директор на Apple Тим Кук беше засечен в централата на China Mobile.   



Специалният фокус към Китай се подкрепя и от информацията, че два от операторите, с които американската компания има договори – China Unicom и China Telecom, се очаква да пуснат почти веднага новите модели смартфони. Досегашната практика на Apple беше да започне продажбата на новите си устройства в Китай с няколко месеца закъснение.

 

Доминацията на Samsung

 

Южнокорейската компания е лидер на пазара за смартфони в Китай с пазарен дял от 17.6%, или доставени 15.5 млн. бройки през второто тримесечие, показват данните на изследователската фирма Canalys. Apple е едва седми с 4.8% пазарен дял и 4.3 млн. доставени устройства. Между тях е цяла плеяда от китайски производители като ZTE, Huawei и... Xiaomi – фирма на едва три години, която обаче изпревари американската компания в азиатската държава.  

Докато преди време Samsung изоставаше в надпреварата за смартфони, сега тя се опитва да вземе отрано друг сегмент – този на умните часовници. От месеци във виртуалното пространство витаят слухове, че Apple и азиатската компания подготвят подобни устройства. Южнокорейският технологичен гигант обаче хвърли ръкавицата, като представи през миналата седмица новия Galaxy Gear и така поставя основите на конкуренцията в този нов сегмент. От друга страна, за момента няма индикации, че Apple ще навлязат веднага в надпреварата за умните часовници.   

Американската компания трябва да се опита да намери източник на растеж на продажбите в развиващите се страни, защото в развитите пазарът за смартфони вече достига точка на насищане. През тази седмица корпорацията от Купертино ще трябва да покаже усилията, с които ще се опита да завземе ключовия пазар Китай.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От идея до сбъдната мечта От идея до сбъдната мечта

iCard търпеливо извървява пътя си от млада компания до лидер в сферата на електронните пари

9 дек 2019, 432 прочитания

За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE

Крайният срок за участие е 15 декември

8 дек 2019, 1044 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
GlaxoSmithKline продава бизнеса си с напитки

Японската Suntory ще поеме марките Lucozade и Ribenaкато, които през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10