GlaxoSmithKline продава бизнеса си с напитки
Японската Suntory ще поеме марките Lucozade и Ribenaкато, които през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Японската компания Suntory Beverage & Food ще плати 1.35 млрд. британски лири (2.11 млрд. долара) за две от най-известните марки напитки на британската GlaxoSmithKline (GSK) - Lucozade и Ribena, съобщи Financial Times. Продажбата е в съответствие с обявеното намерение на фармацевтичната група GSK да се фокусира върху бизнеса, директно свързан със здравеопазването, както и върху потенциала за растеж в нововъзникващите пазари. Преди време компанията започна стратегически преглед на бизнеса си с напитки, което през април доведе до решението да се търси купувач за двете марки. Продуктите, които са обект на сделката, са особено популярни във Великобритания и британската общност, като през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири. Двете марки излизат на пазара съответно през 1927 и 1937 г.
Точен момент за продажба
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход