GlaxoSmithKline продава бизнеса си с напитки
Японската Suntory ще поеме марките Lucozade и Ribenaкато, които през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Японската компания Suntory Beverage & Food ще плати 1.35 млрд. британски лири (2.11 млрд. долара) за две от най-известните марки напитки на британската GlaxoSmithKline (GSK) - Lucozade и Ribena, съобщи Financial Times. Продажбата е в съответствие с обявеното намерение на фармацевтичната група GSK да се фокусира върху бизнеса, директно свързан със здравеопазването, както и върху потенциала за растеж в нововъзникващите пазари. Преди време компанията започна стратегически преглед на бизнеса си с напитки, което през април доведе до решението да се търси купувач за двете марки. Продуктите, които са обект на сделката, са особено популярни във Великобритания и британската общност, като през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири. Двете марки излизат на пазара съответно през 1927 и 1937 г.
Точен момент за продажба
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.