GlaxoSmithKline продава бизнеса си с напитки

Японската Suntory ще поеме марките Lucozade и Ribenaкато, които през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири

Lucozade и Ribena са особено популярни във Великобритания и Британската общност
Lucozade и Ribena са особено популярни във Великобритания и Британската общност
Lucozade и Ribena са особено популярни във Великобритания и Британската общност    ©  Капитал Daily
Lucozade и Ribena са особено популярни във Великобритания и Британската общност    ©  Капитал Daily

Японската компания Suntory Beverage & Food ще плати 1.35 млрд. британски лири (2.11 млрд. долара) за две от най-известните марки напитки на британската GlaxoSmithKline (GSK) - Lucozade и Ribena, съобщи Financial Times. Продажбата е в съответствие с обявеното намерение на фармацевтичната група GSK да се фокусира върху бизнеса, директно свързан със здравеопазването, както и върху потенциала за растеж в нововъзникващите пазари. Преди време компанията започна стратегически преглед на бизнеса си с напитки, което през април доведе до решението да се търси купувач за двете марки. Продуктите, които са обект на сделката, са особено популярни във Великобритания и британската общност, като през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири. Двете марки излизат на пазара съответно през 1927 и 1937 г.

Точен момент за продажба


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар