GlaxoSmithKline продава бизнеса си с напитки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

GlaxoSmithKline продава бизнеса си с напитки

Lucozade и Ribena са особено популярни във Великобритания и Британската общност

GlaxoSmithKline продава бизнеса си с напитки

Японската Suntory ще поеме марките Lucozade и Ribenaкато, които през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири

3873 прочитания

Lucozade и Ribena са особено популярни във Великобритания и Британската общност

© Капитал Daily


Японската компания Suntory Beverage & Food ще плати 1.35 млрд. британски лири (2.11 млрд. долара) за две от най-известните марки напитки на британската GlaxoSmithKline (GSK) - Lucozade и Ribena, съобщи Financial Times. Продажбата е в съответствие с обявеното намерение на фармацевтичната група GSK да се фокусира върху бизнеса, директно свързан със здравеопазването, както и върху потенциала за растеж в нововъзникващите пазари. Преди време компанията започна стратегически преглед на бизнеса си с напитки, което през април доведе до решението да се търси купувач за двете марки. Продуктите, които са обект на сделката, са особено популярни във Великобритания и британската общност, като през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири. Двете марки излизат на пазара съответно през 1927 и 1937 г.

Точен момент за продажба

"Lucozade и Ribena са емблематични марки, които са допринесли много за GSK през годините. Сега обаче е правилният момент за продажба, тъй като увеличаваме усилията си по посока на здравните продукти и представяне на пазара на последните си разработки на ваксини и други фармацевтични продукти", заявява Дейвид Редфърн, главен стратег на GSK.

Според условията на сделката, която тепърва трябва да бъде одобрена от регулаторите, Suntory ще придобие пълни права над производствените мощности и дистрибуторската мрежа във Великобритания. В Нигерия GSK ще продължи да произвежда и разпространява Lucozade и Ribena под лиценза на Suntory. Британската група обяви, че ще изключи нетната печалба от сделката от оперативната си печалба за годината, като тези приходи ще бъдат използвани за намаляване на дълговете и други корпоративни нужди.

Сигурно бъдеще

"Вярваме, че бъдещето на Lucozade и Ribena е в добри ръце предвид солидния бизнес с напитки на Suntory Beverage & Food, амбициозните им планове за растеж, както и признанието им за доброто представяне и способностите на служителите на GSK, работещи по тези продукти" заявява Редфърн.

Обявената в понеделник сделка бешe очаквана, след като през миналата седмица излезе информация за напредналите разговори между двете компании. Suntory е вторият най-голям производител на напитки в Япония и разполага с достатъчно свободни финансови средства след първичното си публично предлагане през юни, при което набра 4 млрд. долара. Придобиването на двете марки ще предостави на компанията възможност за растеж, чрез който да се компенсира забавеното търсене на вътрешния пазар. През 2009 г. Suntory купи марките на Orangina Schweppes за над 3 млрд. долара

Японската компания Suntory Beverage & Food ще плати 1.35 млрд. британски лири (2.11 млрд. долара) за две от най-известните марки напитки на британската GlaxoSmithKline (GSK) - Lucozade и Ribena, съобщи Financial Times. Продажбата е в съответствие с обявеното намерение на фармацевтичната група GSK да се фокусира върху бизнеса, директно свързан със здравеопазването, както и върху потенциала за растеж в нововъзникващите пазари. Преди време компанията започна стратегически преглед на бизнеса си с напитки, което през април доведе до решението да се търси купувач за двете марки. Продуктите, които са обект на сделката, са особено популярни във Великобритания и британската общност, като през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири. Двете марки излизат на пазара съответно през 1927 и 1937 г.

Точен момент за продажба


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK