С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 сеп 2013, 17:25, 3717 прочитания

GlaxoSmithKline продава бизнеса си с напитки

Японската Suntory ще поеме марките Lucozade и Ribenaкато, които през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японската компания Suntory Beverage & Food ще плати 1.35 млрд. британски лири (2.11 млрд. долара) за две от най-известните марки напитки на британската GlaxoSmithKline (GSK) - Lucozade и Ribena, съобщи Financial Times. Продажбата е в съответствие с обявеното намерение на фармацевтичната група GSK да се фокусира върху бизнеса, директно свързан със здравеопазването, както и върху потенциала за растеж в нововъзникващите пазари. Преди време компанията започна стратегически преглед на бизнеса си с напитки, което през април доведе до решението да се търси купувач за двете марки. Продуктите, които са обект на сделката, са особено популярни във Великобритания и британската общност, като през миналата година са генерирали продажби за 500 млн. лири. Двете марки излизат на пазара съответно през 1927 и 1937 г.

Точен момент за продажба


"Lucozade и Ribena са емблематични марки, които са допринесли много за GSK през годините. Сега обаче е правилният момент за продажба, тъй като увеличаваме усилията си по посока на здравните продукти и представяне на пазара на последните си разработки на ваксини и други фармацевтични продукти", заявява Дейвид Редфърн, главен стратег на GSK.

Според условията на сделката, която тепърва трябва да бъде одобрена от регулаторите, Suntory ще придобие пълни права над производствените мощности и дистрибуторската мрежа във Великобритания. В Нигерия GSK ще продължи да произвежда и разпространява Lucozade и Ribena под лиценза на Suntory. Британската група обяви, че ще изключи нетната печалба от сделката от оперативната си печалба за годината, като тези приходи ще бъдат използвани за намаляване на дълговете и други корпоративни нужди.

Сигурно бъдеще



"Вярваме, че бъдещето на Lucozade и Ribena е в добри ръце предвид солидния бизнес с напитки на Suntory Beverage & Food, амбициозните им планове за растеж, както и признанието им за доброто представяне и способностите на служителите на GSK, работещи по тези продукти" заявява Редфърн.

Обявената в понеделник сделка бешe очаквана, след като през миналата седмица излезе информация за напредналите разговори между двете компании. Suntory е вторият най-голям производител на напитки в Япония и разполага с достатъчно свободни финансови средства след първичното си публично предлагане през юни, при което набра 4 млрд. долара. Придобиването на двете марки ще предостави на компанията възможност за растеж, чрез който да се компенсира забавеното търсене на вътрешния пазар. През 2009 г. Suntory купи марките на Orangina Schweppes за над 3 млрд. долара
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1531 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1771 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Зелена светлина за най-голямата китайска инвестиция в САЩ

Shuanghui International ще придобие Smithfield Foods за 4.7 млрд. долара

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10