OMV обяви голям конкурс за нови дилъри
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

OMV обяви голям конкурс за нови дилъри

От веригата не уточниха за колко от обектите си търсят партньор.

OMV обяви голям конкурс за нови дилъри

Целта е да се подобри обслужването по бензиностанциите и да се повишат продажбите

Калина Горанова
43750 прочитания

От веригата не уточниха за колко от обектите си търсят партньор.

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


"ОМВ България" стартира конкурс за набиране на нови дилъри за голям брой от своите бензиностанции. Обявата може да бъде видяна в някои от ежедневниците, като партньори се търсят за почти всички области на страната. Веригата работи на дилърски принцип за всички свои обекти - 88 на брой. Схемата е следната: намира се партньор, който управлява дадена бензиностанция, собственост на веригата, срещу което получава възнаграждение - най-често комбинация от фиксирано и плаващо. "ОМВ България" е сред компаниите, които не използват франчайзинга, където чужд обект работи под марката на веригата срещу заплащане. 

Отлични умения и 30 хил. лв.

"Набирането на потенциални кандидати за партньори на "ОМВ България" е регулярна практика. Провеждат се интервюта с потенциалните кандидати, обновява се базата данни на компанията и така някои от желаещите кандидати, отговарящи на изискванията на компанията, могат да станат партньори на "ОМВ България", коментираха от веригата.

Партньорите отговарят за продажбата на горива, масла и непетролни продукти от името и за сметка на "ОМВ България". Кандидатите трябва да покрият няколко изисквания. Сред условията е да имат опит в търговията на дребно, като в това число влизат например продажбите на хранителни стоки, ресторантьорската дейност, търговия с автоаксесоари, масла и др. Задължителен е и собственият капитал в размер на минимум 30 хил. лв., съчетан с отлични комуникативни и управленски умения.

"Договори за партньорство с "ОМВ България" се подписват след успешно преминаване на обучение и полагане на детайлен тест", обясниха от дружеството.

Този тип партньорство е предпочитан пред използването на собствени служители в обектите, особено при големите вериги, където бензиностанциите са много и контролът е по-труден. Причината е, че е по-лесно да бъде прекратен договор с фирма, отколкото да се върви в посока уволнения и смяна на служители, обясниха от пазара.

Вътрешна конкуренция

Преди време беше взето решение управлението на веригата в България да бъде централизирано в Румъния (в OMV Petrom, собственик на българското поделение). Според източници от пазара обаче сега се върви в посока на децентрализация, като управлението на търговията на дребно отново се връща на местна почва и повишаването на качеството на някои бензиностанции е част от стратегията. Според източници от пазара причината за големия конкурс е желанието на веригата да подобри обслужването на някои от своите обекти, на които са отчетени занижени показатели при стандартните анонимни проверки.

Друга цел би могла да бъде подобряването на финансовите резултати на компанията. През 2012 г. "ОМВ България" отчита отрицателен финансов резултат от 7.2 млн. лв. (за сравнение, през 2010 г. дружеството е на печалба от 30 млн. лв.) Има и свиване на приходите спрямо предходната 2011 г., което не е характерно за сектора поради макар и лекия ръст на цената на горивата. В случая не е ясно дали спадът във финансовите резултати идва от намаление на продадените количества на едро (60% от общия оборот от горива и масла) или от търговията на дребно. Според финансовия отчет на компанията за 2013 г. тя си поставя за цел да повиши рентабилността си посредством оптимизация на бизнеса. Целите на дружеството са да се постигне 4% увеличаване на продадените обеми и 9% ръст на печалбата от дейността. Намирането на нови партньори явно е крачка в тази посока.

"ОМВ България" стартира конкурс за набиране на нови дилъри за голям брой от своите бензиностанции. Обявата може да бъде видяна в някои от ежедневниците, като партньори се търсят за почти всички области на страната. Веригата работи на дилърски принцип за всички свои обекти - 88 на брой. Схемата е следната: намира се партньор, който управлява дадена бензиностанция, собственост на веригата, срещу което получава възнаграждение - най-често комбинация от фиксирано и плаващо. "ОМВ България" е сред компаниите, които не използват франчайзинга, където чужд обект работи под марката на веригата срещу заплащане. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman

    Едни от новите ОМВ-та ще са в новите отсечки на АМ Тракия .

  • 2
    djb95 avatar :-|
    djb95

    Не само дилъри - отгоре до долу трябва да ги сменят.Системата е така проядена , че няма накъде повече. Дилърите спестяват персонал , не плащат заплати , крадат от гастрото , плащат за рахатлъка си на районите , те нагоре , комисионни от покупки на стоки и услуги.Нищо чудно , че продажбите спадат.

  • Атанас Боянов

    Бях им корпоративен клиент 10 години.Първо ми спряха отстъпката,вземал съм под 10 хил лв на месец.После ми искаха пари да съм им клиент-нарекоха го такса финансов риск,щото някой си не си бил плащал.Трето -не съм им вече клиент,като гледам резултатите им,явно не само аз.

  • 4
    today avatar :-|
    today

    До коментар [#3] от "atanas_boyanov":

    И тия изпаднаха в схемата "да слушаме финансовите светила". Идва някой лигльо, пише стратегия за свиване на разходите, от което следва увеличаване на печалбата, шефовете получават оргазъм, но никой не си дава сметка, че това е краткосрочно. Сега ще намерят нови дилъри, балъци винаги има много, ще ги надупят с едни договори, само че вече хората избягаха от ОМВ.

  • 5
    svejarov avatar :-|
    svejarov

    1-10 август 0,15 лв. поскъпване на пропан-бутана - търсят се дилъри на спекулата наречена правешка мафия.

  • 6
    balyk avatar :-|
    batak

    До коментар [#3] от "atanas_boyanov":

    Абсолютно вярно!

    Само мога да добавя, че когато колите ти замръзнат в движение при още има-няма ( -12*С ) решение се взема още по бързо

  • 7
    xps avatar :-P
    xps

    Не благодаря :)

  • 8
    izabell avatar :-P
    izabell

    Не само да се продава гориво, а около него трябва да е цял оазис:)

  • 9
    cuklio avatar :-?
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.

    При системата на работа в ОМВ и огромния натиск на който са подложени т.нар. "партньори" не виждам кой луд ще сложи 30 хиляди в чувал и ще ги хариже на ОМВ.
    Написах партньори в кавички защото за компанията те не са нищо повече от служители и биват третирани като такива - с други думи високомерно и с пренебрежение от страна на цяло стадо малоумни офис лекета.
    Магазините им са скъпи а обслужването пада като качество заради зле заплатен и често сменящ се персонал, отношението към корпоративните клиенти е като към дойни овце ..... абе май е време да се върнат австрийците в централата и да въведат ред.

  • 10
    hechobek avatar :-?
    hechobek

    Мой познат имаше интерес да става "партньор".
    След като му връчиха списъците с регистационни номера на автомобили, които ще зареждат без пари, се отказа :)
    А аз май го разбирам :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.