Криза за пари в държавните пощи
Синдикатите в затъващото дружеството превантивно гонят несъществуващ инвеститор


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Липса на пари, оредяващи клиенти, неразплатени средства от държавата и за капак - шумни синдикати, превантивно протестиращи срещу евентуалния частен инвеститор, който може би изобщо не съществува. Такова е положението в "Български пощи" от известно време. През последните дни обаче напрежението в компанията ескалира, подкладено от изказване на транспортния министър Данаил Папазов, че "бъде определен стратегически партньор, който ще придобие 49% от собствеността на дружеството". Бурята, предизвикана от думите му, принуди Папазов в крайна сметка в сряда да признае, че кандидат-партньори и без това няма и държавата ще търси пари, за да издържа дружеството, което сама е натоварила с губещи, но пък социални дейности.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
36 коментара
"Социалната услуга" е хрантутенето на мустакати намръщени лелки, не доставянето на пощата. 20 милиона пощи, 70 милиона БНТ, 200 милиона БДЖ, джобовете на данъкоплатеца са бездънни. И в никакъв случай приватизация, че като махнем дупките ще трябва да намаляме данъците, бива ли такова нещо?
Няма пари "за това". После "за онова". Почваме да забавявяме заплати.
Следват стачки. Разбиваме дейността на предприятието, а алтернативните пощи е поемат и поставят кризисни цени.
После предприятието (пощите в случая) се приватизира, а кризисните цени стават монополни и продължават да растат.
самите служители,управители и собственици (държавата)нехаят за работата си.Само ревът и нищо.
Когато отидеш да си получиш пратка цялата облепена от баркодове,платена по интернет,знам че е в клона преди да дойде служителката с бележката и ми изкарат една мазна книга с имена нанесени на ръка и всичко ти става ясно.
Явно някой "приватизатор" загрява зад тъчлинията. Отдавна е подготвено предполагам. Ще стане първата държава с приватизирани пощи?
До коментар [#4] от "mick":
Предпочитате ли да сме първата държава с фалирали пощи?
И все пак от Протестите,дори и в сегашната им беззъба форма,има смисъл!Ясно се вижда какво ни бяха подготвили от Мафията-кражба на Пощите и БДЖ-Товарни превози,Ограбване на пенсиите на 1 милион българи(за сега в изчакване)", "Мин. на инвестиционното незнам си какво си" ( замразено ), БеЛеНе ( замразено ),някакво абсолютно безумие-държавна компания за "управление на земите"-подготовка за "публично-частно".. и отново гигантски Грабеж (сега само се подхвйрля)...Мафията ТРЯБВА да бъде спряна на Всяка цена!
Профсъюза както винаги проявява чудеса от активност. То точно такива като пощите и БДЖ са им основанието да търкат панталони в кабинетите си.
Като са толкова ерудирани и можещи, защо не си ги гушнат пощите и да си ги управляват както намерят за добре!?
Но не са глупави - на хляба мекото. Други да носят реално отговорност, а те все от тъч линията с мнения и съвети.
Срамота е да има такава ниска ефективност на БП при притежаваната от тях сериозна инфраструктура (административни, складови, помещения за обработка). Няма обаче кой да се замисли, че щом има печеливши куриерски фирми, значи и пощите могат да осъществяват подобни услуги.
Навсякъде по развитите държави пощите са държавни и най-стабилни финансово. За справка само ще кажа,че преди години Deutsche Post купи DHL(една от най-големите куриерски фирми в света)
Но при нас схемата е друга :-) Който не се сеща ,мога да му кажа :-)
[quote#2:"kikoni"]После предприятието (пощите в случая) се приватизира, а кризисните цени стават монополни и продължават да растат.[/quote]
Да бе — да. Едно време се чакаше с месеци за телефон (въпреки, че кабелите бяха положени от години). После единственият мобилен оператор обявяваше едни луди такси за минута разговор, а сега, след като има няколко гадни частници в областта, апаратчетата се подаряват срещу договор, който пък предлага хиляди минути срещу 10-15 кинта... ама нека да ни е лошо, като махнахме държавното... :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.