Гледайте на запис конференцията: "Банките и бизнесът"
Close

И новият ред за телекомите е...

...старият, но с още по-евтин роуминг и общ паспорт за операторите

"Лагос има четвърто поколение мобилна връзка, а Брюксел - не." Така комисар Нели Крус обоснова реформите, които предлага за телекомите
"Лагос има четвърто поколение мобилна връзка, а Брюксел - не." Така комисар Нели Крус обоснова реформите, които предлага за телекомите
"Лагос има четвърто поколение мобилна връзка, а Брюксел - не." Така комисар Нели Крус обоснова реформите, които предлага за телекомите    ©  reuters
"Лагос има четвърто поколение мобилна връзка, а Брюксел - не." Така комисар Нели Крус обоснова реформите, които предлага за телекомите    ©  reuters

Ако изобщо има дефиниция за "вечен спор", това е несъгласието между собственика на фирмата и служителите какви да са заплатите. Единият мисли, че изобщо никой не работи и заплатите са огромни, а другите са убедени, че бъхтят за жълти стотинки. Другият вечен спор е между доставчиците на услуга и потребителите й. Едните я смятат за толкова евтина, че застрашава оцеляването им, а другите винаги вадят примери колко по-скъпа е спрямо някъде в чужбина. В загрижена за гражданите си съвременна Европа държавите в тон с Брюксел всячески се опитват да влязат в ролята на арбитър, а колкото по-справеддиви им се струва, че са, толкова по-софистицирани стават регулациите им, а доволни няма. Телекомуникациите са един от секторите, в които този процес е най-ярко видим. Преди десетина години чиновниците в Брюксел бяха убедени, че колкото повече насърчат конкуренцията, толкова повече ще отпадне нуждата от регулации, пазарът ще стане динамичен, инвестициите ще се увеличат, а гражданите ще са щастливи. Резултатът е, че конкуренцията наистина е голяма, тарифите падат, но регулациите стават все по-сложни, а потребителите пак са недоволни и този път се питат къде са им новите услуги. Днес, всъщност от месеци насам, законотворците на обединена Европа признават, че ефектът от правилата, които сами сътвориха, може и да е положителен за джобовете на клиентите, но в резултат континентът драматично изостава от останалата част на света при новите технологии. Затова Европейската комисия (ЕК) излезе в четвъртък с дългоочакван пакет предложения за нови регулации, който да реши този проблем. В пакета обаче, макар и пак да има вкусни курабийки за потребителите, няма торта за никого.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • + 6

    Добре е когато политическите мераци съвпадат с интересите на потребителите. остава да се създадат и условия за бизнеса: ЕДИН пазар, ЕДИН регулатор.

    Нередност?
  • 2
    ac_dc avatar :-|
    ac_dc
    • - 9
    • + 2

    Няма как да се иска от операторите да правят 4г мрежа с тези намалени приходи.Тази Нели Крус да я сложат за мениджър на някой оператор само за 6 месеца и после да я накарат да пише правилата и законите,които иска да прокара пък да видим дали пак така ще ги напише????

    Нередност?
  • 3
    aleko avatar :-|
    aleko
    • - 1
    • + 13

    Специално българските оператори имаха достатъчно време да натрупат солиден финансов ресурс, за да могат и ракета да изпратят до Луната. Преди регулациите от Брюксел ни деряха по 5 кожи и щяха да продължат да го правят. Спомням си преди 10-тина години на нас ни взимаха по 45 ст. на минута, а в Австрия цената беше 9 цента независимо на кой оператор се обаждаш. Докато ние се чудехме коя оферта ни е по-изгодна, там хората не помнеха към кой оператор са се включили, защото всичките са еднакви. Имаха и промоции, за които тук не сме чували - купуваш си яке например и в джоба му като бонус получаваш апарат/не последен модел, разбира се/. Приятели ни показаха едно чекмедже, пълно с неизползвани телефони от такива промоции. Или с всяко подновяване на договора можеш да си вземеш нов апарат, като само доплатиш разликата със стария си. Всеки може да сравни с нашата действителност. Така че хич не им е голяма тоягата, поне на нашите.

    Нередност?
  • 4
    adenauer avatar :-|
    adenauer
    • - 1
    • + 3

    Всички наши оператори и далавераджии в тази област до един са комунисти,агенти на дс или техни наследници и протежета.Комуниста става последен нищии ,когато му вземеш парите или възможностите за рекет и кражби.Това е така ,защото от комуниста и агента не може да излезе качествена човешка личност или да предаде християнските ценности на своето поколение.По тези причини наследниците на предишните комунистически престъпници са точно копие на своите бащи-по-лакоми,по-далавераджии ,по- големи лъжци и мошеници и всичко събрано в по-най.Затова обществото ни се дели на българи и комунисти,както отбеляза един от протестиращите.И това ще продължи до тогава ,докато не се приложи в действие Германския опит за смяна на политическата и икономическа система в държавата-Декомунизация,Лустрация на обществото,Национализация на заграбеното от комунисти и агенти на ДС и Народен съд по Германски моде и обхват на виновните.

    Нередност?
  • 5
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • - 1
    • + 6

    Още могат да падат цените, още... Телекомите сега плачат, а доскоро пълнеха гуши и хич не им дремеше за обикновения човек. То не бяха надписвания на сметки, то не беше чудо, а за бонусите, които се получаваха там се носеха легенди. Е, колелото се върти - не може все да си отгоре, дойде и техния ред да плащат...

    Нередност?
  • 6
    stealth avatar :-|
    exdn
    • + 1

    БТК е на страната на Еврокомисията от доста преди в компанията да се намеси Цветан Василев, още от времето на първото намаляване на цените за терминиране. Това може лесно да се провери, ако авторката не беше залитнала към любимите й теории на конспирацията.

    Причината е, че БТК има много по-малко абонати на мобилната си услуга от своите конкуренти, но има много абонати на други услуги, които не са засегнати от тази регулация. В случая бонусът за компанията е, че другите страдат доста повече.

    Нередност?
Нов коментар