Lufthansa планира покупка на самолети за 14-15 млрд. долара

Германският превозвач ще поръча 20-25 Airbus A350-900s и поне 20 от обновената версия на Boeing 777

Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa  иска да обнови флотилията си с цел да  намали разходите си за гориво на дълги полети.
Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa  иска да обнови флотилията си с цел да  намали разходите си за гориво на дълги полети.
Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa иска да обнови флотилията си с цел да намали разходите си за гориво на дълги полети.    ©  Reuters
Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa иска да обнови флотилията си с цел да намали разходите си за гориво на дълги полети.    ©  Reuters

Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa съобщи, че подготвя значителна поръчка на самолети, която да намали разходите й за гориво на дълги полети. В сряда бордът на директорите на превозвача е одобрил плановете за модернизация на флотилията й, като за момента от компанията не посочват подробности, пише Reuters.

Агенцията цитира запознати с темата източници, според които подготвяната сделка може да включи твърди поръчки на стойност 14-15 млрд. долара, разпределени между двата основни производителя – Airbus и Boeing. Не се изключва и възможността авиокомпанията да направи първата поръчка за обновената версия на Boeing 777. Решението на Lufthansa се очаква с интерес от пазара, на който Airbus и Boeing водят ожесточена борба за надмощие в сегмента на двумоторните джетове с капацитет 300-400 пътника.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • + 10

    Lufthansa има стратегията да закупува от двата големи производителя с цел възможност за пазарене.
    Третият малък доставчик е бразилската Ембреър.

    Интереснен факт е как Луфхтхаза освен авиопревози се занимава и с поддръжка на самолети (Луфхтхаза-Техник) - хангарът в София е част от тях. Това е стабилен бизнес, назависим от иконимически цикли, цена на нефт и тем подобни.

    Нередност?
  • 2
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 3
    • + 9

    Ха, че как нищо не споменават за свръхтехнологичните и безаналогови Ту, Су и Ил?

    Нередност?
  • 3
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • + 8

    До коментар [#2] от "Consumer":

    Руснакът не можа да влезе в играта.

    Борбата е сега в сегмента на регионални самолети с до 100 места... там китайци и японци са изявили претенции за вкл.... в момента в яко играта там са бразилската Ембреър и канадската Бомбардие.

    Нередност?
  • 4
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • + 5

    Значи пропуснaхме да влезем преди три години в акциите на European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. на нива €10 - €15. ... докато умувахме и те отлепиха нагоре... или както казват американците: "To be dick for a tick"

    http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.html?timeSpan=5Y&ID_NOTATION=1549220#timeSpan=SE&e&

    Нередност?
  • 5
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Не е въпрос само за пазарене а и на логистична поддръжка по летищата, особено като се има предвид че голяма част от лукративните полети са за САЩ, Азия и Канада.

    Нередност?
  • 6
    izabell avatar :-|
    izabell

    Мащабна поръчка,преполагаме от Гърция:)

    Нередност?
  • 7
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Lufthansa и сега предлага полети с комфортни самолети, добре е , че мисли за обновяване на самолетите с цел пестене от гориво.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал