Lufthansa планира покупка на самолети за 14-15 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Lufthansa планира покупка на самолети за 14-15 млрд. долара

Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa иска да обнови флотилията си с цел да намали разходите си за гориво на дълги полети.

Lufthansa планира покупка на самолети за 14-15 млрд. долара

Германският превозвач ще поръча 20-25 Airbus A350-900s и поне 20 от обновената версия на Boeing 777

Мария Иванова
4743 прочитания

Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa иска да обнови флотилията си с цел да намали разходите си за гориво на дълги полети.

© Reuters


Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa съобщи, че подготвя значителна поръчка на самолети, която да намали разходите й за гориво на дълги полети. В сряда бордът на директорите на превозвача е одобрил плановете за модернизация на флотилията й, като за момента от компанията не посочват подробности, пише Reuters.

Агенцията цитира запознати с темата източници, според които подготвяната сделка може да включи твърди поръчки на стойност 14-15 млрд. долара, разпределени между двата основни производителя – Airbus и Boeing. Не се изключва и възможността авиокомпанията да направи първата поръчка за обновената версия на Boeing 777. Решението на Lufthansa се очаква с интерес от пазара, на който Airbus и Boeing водят ожесточена борба за надмощие в сегмента на двумоторните джетове с капацитет 300-400 пътника.

Мащабна поръчка

По информация на Reuters от два запознати източника, германският авиопревозвач ще поръча до 34 от обновената версия на на-продавания двумоторен самолет на американския производител – Boeing 777. За момента тя носи наименованието 777-9X, като до края на годината се очаква бордът на Boeing официално да одобри започването на производството й, а самите самолети да бъдат пуснати в експлоатация до края на десетилетието. Моделът е с капацитет от 406 пътника, което е с 41 повече от досегашния 365-местен Boeing 777-300ER. Според източниците на агенцията, Lufthansa ще направи твърда поръчка за 20 самолета, с опция за още 14 машини.

Отделно от това компанията възнамерява да закупи и 20-25 самолета Airbus A350-900. Моделът, който е основният коз на европейския производител в конкуренцията с Boeing 777 и Boeing 787, трябва да влезе в експлоатация през втората половина на 2014 г.

Поръчката би дала тласък и на бизнеса на Rolls-Royce и General Electric, които произвеждат двигателите съответно за A350 и за най-новите версии на 777, отбелязва Reuters.

Свиване на разходите

Освен обновяването на флотилията, в сряда ръководството на Lufthansa е обсъждало и потенциалните кандидати за наследник на оттеглящия се главен изпълнителен директор Кристоф Франц, който ще оглави швейцарския фармацевтичен производител Roche Holding.

Под ръководството на Франц Lufthansa предприе мащабна програма за съкращаване на разходите, която цели да постигне повишаване на оперативната печалба до 2.3 млрд. евро към 2015 г. в сравнение с отчетените за 2011 г. 524 млн. евро. Съществена част от плановете е инвестирането в нови, модерни самолети, които да намалят разхода на гориво за компанията и да й позволят да навакса в конкуренцията с превозвачите от Близкия Изток, особено по отношение на атрактивните маршрути между Европа и Азия.

Програмата на Lufthansa предвижда още и съкращаване на 3500 работни места. Междувременно, нови планове за свиване на персонала обявиха от френския превозвач Air France. В четвъртък от компанията съобщиха, че няма да могат да изпълнят финансовите си цели за 2013 г., като в резултат на това ще се разделят с още 2800 служители извън вече обявеното съкращаване на 5100 души от общо 69-хилядния си персонал. След новината акциите на холдинговата компания Air France-KLM, част от която е френският превозвач, загубиха над 3%, предава BBC.  

Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa съобщи, че подготвя значителна поръчка на самолети, която да намали разходите й за гориво на дълги полети. В сряда бордът на директорите на превозвача е одобрил плановете за модернизация на флотилията й, като за момента от компанията не посочват подробности, пише Reuters.

Агенцията цитира запознати с темата източници, според които подготвяната сделка може да включи твърди поръчки на стойност 14-15 млрд. долара, разпределени между двата основни производителя – Airbus и Boeing. Не се изключва и възможността авиокомпанията да направи първата поръчка за обновената версия на Boeing 777. Решението на Lufthansa се очаква с интерес от пазара, на който Airbus и Boeing водят ожесточена борба за надмощие в сегмента на двумоторните джетове с капацитет 300-400 пътника.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    Lufthansa има стратегията да закупува от двата големи производителя с цел възможност за пазарене.
    Третият малък доставчик е бразилската Ембреър.

    Интереснен факт е как Луфхтхаза освен авиопревози се занимава и с поддръжка на самолети (Луфхтхаза-Техник) - хангарът в София е част от тях. Това е стабилен бизнес, назависим от иконимически цикли, цена на нефт и тем подобни.

  • 2
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    Ха, че как нищо не споменават за свръхтехнологичните и безаналогови Ту, Су и Ил?

  • 3
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    До коментар [#2] от "Consumer":

    Руснакът не можа да влезе в играта.

    Борбата е сега в сегмента на регионални самолети с до 100 места... там китайци и японци са изявили претенции за вкл.... в момента в яко играта там са бразилската Ембреър и канадската Бомбардие.

  • 4
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    Значи пропуснaхме да влезем преди три години в акциите на European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V. на нива €10 - €15. ... докато умувахме и те отлепиха нагоре... или както казват американците: "To be dick for a tick"

    http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.html?timeSpan=5Y&ID_NOTATION=1549220#timeSpan=SE&e&

  • 5
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Не е въпрос само за пазарене а и на логистична поддръжка по летищата, особено като се има предвид че голяма част от лукративните полети са за САЩ, Азия и Канада.

  • 6
    izabell avatar :-|
    izabell

    Мащабна поръчка,преполагаме от Гърция:)

  • 7
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Lufthansa и сега предлага полети с комфортни самолети, добре е , че мисли за обновяване на самолетите с цел пестене от гориво.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Професия "Game Dev"

Професия "Game Dev"

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK