Sony Corp. очаква по-ниската цена на новия PlayStation 4 и разнообразните предлагани услуги да стимулират продажбите на следващото поколение игрова конзола до 5 млн. бройки до края на март. Устройството ще излезе на пазара през ноември на цена от 399 долара в САЩ, 399 евро в ЕС, докато в България ще се предлага за около 799 лв.
Playstation 4 ще дебютира седмица преди основния си конкурент - Xbox One на Microsoft, който ще струва 499 долара в САЩ. Производителите се надяват, че двете конзоли ще съживят пазара, който пострада заради възхода на игрите за таблети и смартфони. Поставената цел на Sony е далеч по-амбициозна от продажбите на предшественика PS3, които достигнаха 3.55 млн. бройки за същия период през 2007 г. при цена от 499 долара.
Изпълнителният директор на Sony Computer Entertainment Андрю Хаус заяви, че "по-атрактивната цена" на PS4 е постигната чрез използването на готови компоненти за конзолата, а не проектирането на нови части. "Инвестициите ни са далеч по-ниски в сравнение с PS3, на която бяха нужни четири години да излезе на печалба. Сега очакваме този срок да е далеч по-бърз", заяви Хаус по време на гейминг изложението в Токио.
PS4 е основна част от стратегията на изпълнителния директор на Sony Каозуо Хираи, който иска да съживи японския електронен гигант чрез игри и мобилни устройства. Целта е лидерската позиция на американския пазар, който е най-големият в глобален план. В момента номер едно там е Xbox 360. За последното си тримесечие до 30 юни подразделението за игри на Sony отчете загуба от 14.8 млрд. йени (150 млн. долара). "Остаряла е концепцията, че конзолите служат само за игри. PS4 ще изпълни изискванията не само на геймърите, но предлага и далеч по-големи възможности", заяви Хаус в Токио и посочи, че цялото семейство може да се забавлява и с караоке, филми и др.

Sony Corp. очаква по-ниската цена на новия PlayStation 4 и разнообразните предлагани услуги да стимулират продажбите на следващото поколение игрова конзола до 5 млн. бройки до края на март. Устройството ще излезе на пазара през ноември на цена от 399 долара в САЩ, 399 евро в ЕС, докато в България ще се предлага за около 799 лв.
Playstation 4 ще дебютира седмица преди основния си конкурент - Xbox One на Microsoft, който ще струва 499 долара в САЩ. Производителите се надяват, че двете конзоли ще съживят пазара, който пострада заради възхода на игрите за таблети и смартфони. Поставената цел на Sony е далеч по-амбициозна от продажбите на предшественика PS3, които достигнаха 3.55 млн. бройки за същия период през 2007 г. при цена от 499 долара.
1 коментар
Мисля, че този път Сони по-добре си свършиха работа. Поне по отношение на геймърската част.
Така както при предния цикъл Майкрософт си свършиха по-добре работата (имам предвид като архитектура и ценово позициониране, а не като изпълнение - да не забравяме проблемът с RROD, от който пострадах и аз). Въпреки че PS3 не може да се преценява само по продадените бройки - все пак тя помогна на Сони да спечелят BluRay vs HD-DVD войната. И това дълги години ще им носи печалби от лицензионни такси.