души ще достигне българският екип на Experian до една година
Британската компания за финансови и картови услуги Experian разширява развойния си център в София, като почти ще удвои персонала си. От дружеството не пожелаха да обявяват колко точно ще инвестират допълнително в българското си звено, както и колко са направените вложения до момента. Те обаче потвърдиха, че ще увеличат броя на служителите си през следващата година от 270 на 450 души. В тази бройка се включват всички наети в компанията – мениджъри, търговци, разработчици, поддръжка и внедряване.
Основно звено
Близо половината от хората са свързани пряко с развойната дейност на компанията, обявиха от Experian. По този начин българският екип става най-голямото звено за писане на програми за аналитични решения в рамките на корпорацията. Experian разполага с още два подобни центъра, които се намират във Великобритания и Малайзия, и пет други, които се занимават с различен тип развойна дейност. Офисът на компанията в България се разраства непрекъснато, като през изминалата година персоналът е наброявал 216 души. От новите кадри, които се планира да бъдат назначени, ще се наблегне повече на софтуерните разработчици.
"Търсим да назначим висококвалифицирани софтуерни инженери с утвърдени технически познания", обяви Христо Хаджичонев, мениджър "Разработка и развитие на софтуер" в Experian - България.
"Местният екип е изключително важен за компанията в световен мащаб. Българските специалисти имат водеща роля в моделирането и разработването на ключови технологии и продукти на Experian, предназначени за бизнеси от различни индустрии", коментира Стив Лейн, главен технически директор в Experian.
Освен за развойна софтуерна дейност българското звено отговаря и за тестването на продуктите на компанията в глобален мащаб.
"Тук е позициониран и един от основните ни екипи, отговарящи за осигуряване на качеството и автоматизираното тестване на софтуер – в София се оценяват всички продукти на компанията преди появата им на пазара", допълва Лейн.
Произведено в България
Experian открива развойния си център през 2004 г. и в началото там работят едва няколко души, като компанията тества дали София е подходящо място за допълнително развитие. През годините българският екип работи самостоятелно или в сътрудничество с другите развойни звена по основни продукти на Experian – Tallyman, Hunter, MDS и Power Curve. Най-големият самостоятелен проект на разработчиците в София е Hunter, която е софтуерно решение предназначено за финансови и банкови институции. То анализира най-разнородна информация от различни бази данни и определя дали подадените заявления за кредитни или други финансови услуги представляват риск или не. През 2012 г. Hunter беше интегрирана в рамките на групата на италианската банка Unicredit – първо в България, а след това и в подразделенията на институцията в Унгария, Румъния, Австрия и Русия. В момента предстои да бъде внедрена и в други звена на банката в Европа.
Основни клиенти на Experian в България са Уникредит Булбанк, Банка ДСК, ОББ, Пощенска банка, Райфайзенбанк, Societe Generale Експресбанк, TBI, "Профи кредит", "Изи кредит", БТК, "Глобул" и др.
Компанията е основана в Ирландия и разполага с над 17 хил. служители в 40 държави. Основната й дейност е свързана с предоставянето на услуги за кредитни институции, аналитични и маркетингови решения и потребителски услуги. Цялата група отчете приходи от 4.7 млрд. долара през фискалната 2013 г., която приключи на 31 март. Печалбата преди данъци за този период е 406 млн. долара, показва финансовият отчет на Experian.
души ще достигне българският екип на Experian до една година
Британската компания за финансови и картови услуги Experian разширява развойния си център в София, като почти ще удвои персонала си. От дружеството не пожелаха да обявяват колко точно ще инвестират допълнително в българското си звено, както и колко са направените вложения до момента. Те обаче потвърдиха, че ще увеличат броя на служителите си през следващата година от 270 на 450 души. В тази бройка се включват всички наети в компанията – мениджъри, търговци, разработчици, поддръжка и внедряване.
6 коментара
Тази компания, винаги е с 10 годнини по-напред от събирателните дейностти на НАП. Тази компания има т. н. "червен бутон", който бутон се натиска, точно, когато даден контролен орган има най-притъпени сетива, с което дадения контролен орган не разбира от "къде изкачат гълъбите".
Публикувано през m.capital.bg
Това е сектора в Бг където хората могат да изкарват наистина добри пари. Да не говорим че софтуерен инженер се става за има няма две години максимум, стига човека да го иска истински и да си седне на задника да прочете няколко учебника по програмиране.
Само че вместо това нашия човек иска да не чете а да изкарва една камара пари без да работи ако може :)
не баш лесно се става софт.инженер - а и читавите са много малко
До коментар [#3] от "korki":
Така си е. Читавите са кът. Щом една фирма до мене беха опрели по едно време... сметай хахах. Майтапа на страна обаче. Сега са се нароили едни клавиши дето знаят само примерчетата от учебника. Никви числени методи, никво абстрактно мислене, никаква идея за процес... ужасТ най ужасен. Скоро се борих с едни такива момчета.
Винаги ми е смешно, като чуя как се става софтуерен инженер за една, две години, с прочитане на две, три книжки. Това е просто нелепо. Не повече от 10 % от хората (статистически) са в състояние въобще да могат да се научат с много четене и работа. Но голяма част от тези 10 процента работят и се развиват в съвсем други области.
да си програмист се става за 2-3 год ... не е съвсем точно! за 2-3 год. 90 % от харата научават, че не стават за тази работа.
Аз съм с 15 год. в този бранш и смятам, че не е трудно, но Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО особено спецефича психика и доказано, много малко хора я имат .. и тя не се учи по учебник!