Първа пристанищна концесия за Цветан Василев
Фирма, свързана с банкера, взе дунавския терминал Русе-запад
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Все още не на 100%, но е почти сигурно - основният акционер в Корпоративна търговска банка (КТБ) Цветан Василев вече има и пристанищна концесия. Договорът за терминала Русе-запад е подписан на 18 септември, съобщиха пред "Капитал Daily" от транспортното министерство. Конкурсът беше спечелен от свързаното с Цветан Василев "Пристанищен терминал Русе-запад" АД. В него 65% от капитала държи "Шип инвест", а останалите 35% са на транспортната "Фанти-Г", която има няколко залога в КТБ. Новият оператор има срок от два месеца, за да изпълни условията, за да влезе във владение.
На 7 август транспортното ведомство е подписало и договора за концесия на пристанищен терминал Никопол с Параходство "Българско речно плаване", част от групата "Химимпорт". Концесионерът ще влезе във владение на 1 октомври. Тоест - от списъка с терминали, предвидени за отдаване на частни компании, все още не е финализирана само сделката за морската гара в Несебър. Тя беше спечелена пак от обединение, свързано с Цветан Василев, но процедурата се обжалва от граждански организации.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
15 коментара
На печелившите честито!Останалите да хапнат още някоя друга муха!
"За всеки терминал (с изключение на Видин-юг) имаше само по един кандидат, а договорите бяха подписвани без много шум."
-ей това намирисва най-много.
Та декларацийката от днес действа бре - ето, отделя се бизнеса от политиката...
Публикувано през m.capital.bg
Мустакът си намери пристан ...
Още купува пристанища. Когато закупи въздуха, ще плащате прескъпо, за да дишате.
Тези хора зорлем ще ни накарат да ги бесим по лампите някой хубав ден.
[quote#5:"kaizersoze"]Още купува пристанища. Когато закупи въздуха, ще плащате прескъпо, за да дишате. [/quote]
Ти чете ли статията и правиш ли разлика между продажба на даден актив и концесия? Много отдавна трябваше да се случат тези концесии на пристанищата,защото сега в кризата е трудно да се намерят инвеститори.Не е работа на държавата да се занимава с управлението на терминали и пристанища,нито има възможности да инвестира,така че трябва да сме доволни когато има успешни концесии.
Сигурно ли е, че е станало така, тъй като със същата увереност твърдяхте, че е купил и пристанището в Несебър, което уж било на голямата печалба. А как Бориславова си прибра пристанището в Бургас и колко пари минават през там.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.