Майкъл О'Лиъри: Ryanair става "любезна с клиентите"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Майкъл О'Лиъри: Ryanair става "любезна с клиентите"

Майкъл О'Лиъри: Ryanair става "любезна с клиентите"

Нискотарифната авиокомпания най-накрая призна, че има проблем с обслужването на пътниците

8540 прочитания

След като в продължение на години се надсмиваше над оплакванията от грубо отношение към пътниците, ексцентричният Майкъл О'Лиъри най-накрая призна, че Ryanair все пак има проблем с обслужването. През миналата седмица главният изпълнителен директор на най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа обяви пред акционерите, че превозвачът ще реформира "безцеремонната си култура" и ще вземе мерки за подобряване на обслужването. През седмицата читателите на британското списание Which обявиха Ryanair за една от 100-те най-лоши компании, обслужващи британския пазар.

Сред обявените от О'Лиъри стъпки са например цялостното обновяване на интернет страницата на компанията, както и изграждането на екип, който да отговаря на имейлите от клиентите. Съществена част от плановете е и намерението на ирландската компания да преустанови практиката си да глобява пътниците за свръхбагаж в случаите, когато размерът на багажа им надвишава с милиметри заложените максимални размери.

"Трябва да опитаме да елиминираме нещата, които ненужно ядосват хората", коментира О'Лиъри по време на годишното общо събрание на акционерите на компанията, след като няколко от тях изразиха опасения, че обслужването влияе лошо върху продажбите. По-рано този месец от Ryanair отчетоха спад в цените на билетите и в обемите на резервациите за септември, октомври и ноември, като предупредиха, че може да не успеят да постигнат прогнозираните печалби от 570-600 млн. евро за годината.

О'Лиъри, който е известен с резките си коментари, признава още, че характерната за компанията "мачовска или безцеремонна култура" до голяма степен може да се дължи на него самия. Той обаче посочва, че няма намерение да се оттегля от управлението на компанията, както и че не очаква налагането на новия модел за обслужване на клиентите да доведе до значими промени в мениджърския екип.

Преди година той обяви за "глупави" пътниците, които не спазват изискването на Ryanair за предварително чекиране и принтиране на бордните си карти. По-рано миналата година пък мениджърът препоръча на стюардесите на компанията да се подложат на програма за отслабване като начин за намаляване на разходите за гориво. Сред радикалните идеи на О'Лиъри е и това в цената на пътуванията да се калкулира не само теглото на багажа, а и това на пътниците, като хората с наднормено тегло да плащат "такса тлъстини".

Източник: Reuters

След като в продължение на години се надсмиваше над оплакванията от грубо отношение към пътниците, ексцентричният Майкъл О'Лиъри най-накрая призна, че Ryanair все пак има проблем с обслужването. През миналата седмица главният изпълнителен директор на най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа обяви пред акционерите, че превозвачът ще реформира "безцеремонната си култура" и ще вземе мерки за подобряване на обслужването. През седмицата читателите на британското списание Which обявиха Ryanair за една от 100-те най-лоши компании, обслужващи британския пазар.

Сред обявените от О'Лиъри стъпки са например цялостното обновяване на интернет страницата на компанията, както и изграждането на екип, който да отговаря на имейлите от клиентите. Съществена част от плановете е и намерението на ирландската компания да преустанови практиката си да глобява пътниците за свръхбагаж в случаите, когато размерът на багажа им надвишава с милиметри заложените максимални размери.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    fez_deffender avatar :-|
    Фес Deffender

    Преди година той обяви за "глупави" пътниците, които не спазват изискването на Ryanair за предварително чекиране и принтиране на бордните си карти. По-рано миналата година пък мениджърът препоръча на стюардесите на компанията да се подложат на програма за отслабване като начин за намаляване на разходите за гориво. Сред радикалните идеи на О'Лиъри е и това в цената на пътуванията да се калкулира не само теглото на багажа, а и това на пътниците, като хората с наднормено тегло да плащат "такса тлъстини".

    Тоя си заслужава фалита! Кретен!

  • 2
    galya_119 avatar :-P
    Dante

    Допада ми идеята за "такса тлъстини" - току виж някой стиснат тип отслабнал, за да не плаща повече и направил добро на света. И без това наднорменото тегло е излишен разход както за самия човек, така и за цялото общество.

  • 3
    stoiank avatar :-|
    stoiank

    Докато цените му са толкова ниски, каквото и да е обслужването ще има пътници. Скоро гледах за октомври Лондон-Барселона-Лондон за 50 паунда или Пловдив-Лондон-Пловдив за 80 евро. Сега е момента, младежта да поработи през лятото и през слабия сезон да обиколи Европа. Тренираш езици, а и се образоваш с други култури.

  • 4
    Trayan avatar :-|
    Trayan

    Много малко хора могат да са доближат до нивото на този забележителен бизнесмен. Вижте му само печалбата. Само като се сетя, че съм летял дори и на цена 0.01 евро с Райън ер, че съм си купавал билет за тях по вътрешни линии в Италия, защото са два пъти по-евтини от железниците, че дори не мога да се сетя за едно закъснение или някакво нарушение. Проблеми с тях имат тези, които очакват да получат повече, отколкото предварително им е предложено. Ако не можете да четете внимателно, ако искате лукс и да ви се гарантира прекачването, то летете с другите, в пъти по-скъпи авиолинии. Нискотарифните са само една от услугите на пазара и не са за всеки.
    Всъщност идеята е, всеки да може да извади от услугата това, което не му е нужно. ПРоблем на някои е, че те искат цената с извадените уж ненужни услуги, но пак си искат и самите услуги.

  • 5
    patchev avatar :-|
    HXP

    Много ми е интересно, при условие, че билета струва около 30-50 евро посоката, за каква любезност може да става въпрос?? Може би със Сър/милейди да се обръщат към вас? Всички знаем, че маржовете, в авиационния бранш са ниски, горивата са скъпи, разходите за персонал също са високи, така че не мога да разбера за какво мрънкат хора, плащащи сума, пет пъти по-ниска от Луфтханза примерно. Луфтханза могат да си позволят любезно обслужване, ама я сравнете цените на билетите им! Бордния персонал също получава доста повече от този на Райън Ер. Сега като нищо О'Лиъри ще вдигне цените на билетите- нова интернет-страница, попълнения в екипа, всичко това се плаща!!

  • 6
    molko avatar :-|
    mo.lko

    До коментар [#1] от "Аз, Клавдий":

    Райън Еър е една от малкото печеливши авиокомпании в Европа. Фалит не ги е заплашил.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK