Майкъл О'Лиъри: Ryanair става "любезна с клиентите"

Нискотарифната авиокомпания най-накрая призна, че има проблем с обслужването на пътниците

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

След като в продължение на години се надсмиваше над оплакванията от грубо отношение към пътниците, ексцентричният Майкъл О'Лиъри най-накрая призна, че Ryanair все пак има проблем с обслужването. През миналата седмица главният изпълнителен директор на най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа обяви пред акционерите, че превозвачът ще реформира "безцеремонната си култура" и ще вземе мерки за подобряване на обслужването. През седмицата читателите на британското списание Which обявиха Ryanair за една от 100-те най-лоши компании, обслужващи британския пазар.

Сред обявените от О'Лиъри стъпки са например цялостното обновяване на интернет страницата на компанията, както и изграждането на екип, който да отговаря на имейлите от клиентите. Съществена част от плановете е и намерението на ирландската компания да преустанови практиката си да глобява пътниците за свръхбагаж в случаите, когато размерът на багажа им надвишава с милиметри заложените максимални размери.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fez_deffender avatar :-|
    Фес Deffender
    • - 18
    • + 10

    Преди година той обяви за "глупави" пътниците, които не спазват изискването на Ryanair за предварително чекиране и принтиране на бордните си карти. По-рано миналата година пък мениджърът препоръча на стюардесите на компанията да се подложат на програма за отслабване като начин за намаляване на разходите за гориво. Сред радикалните идеи на О'Лиъри е и това в цената на пътуванията да се калкулира не само теглото на багажа, а и това на пътниците, като хората с наднормено тегло да плащат "такса тлъстини".

    Тоя си заслужава фалита! Кретен!

    Нередност?
  • 2
    galya_119 avatar :-P
    Dante
    • - 2
    • + 26

    Допада ми идеята за "такса тлъстини" - току виж някой стиснат тип отслабнал, за да не плаща повече и направил добро на света. И без това наднорменото тегло е излишен разход както за самия човек, така и за цялото общество.

    Нередност?
  • 3
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • + 18

    Докато цените му са толкова ниски, каквото и да е обслужването ще има пътници. Скоро гледах за октомври Лондон-Барселона-Лондон за 50 паунда или Пловдив-Лондон-Пловдив за 80 евро. Сега е момента, младежта да поработи през лятото и през слабия сезон да обиколи Европа. Тренираш езици, а и се образоваш с други култури.

    Нередност?
  • 4
    Trayan avatar :-|
    Trayan
    • + 17

    Много малко хора могат да са доближат до нивото на този забележителен бизнесмен. Вижте му само печалбата. Само като се сетя, че съм летял дори и на цена 0.01 евро с Райън ер, че съм си купавал билет за тях по вътрешни линии в Италия, защото са два пъти по-евтини от железниците, че дори не мога да се сетя за едно закъснение или някакво нарушение. Проблеми с тях имат тези, които очакват да получат повече, отколкото предварително им е предложено. Ако не можете да четете внимателно, ако искате лукс и да ви се гарантира прекачването, то летете с другите, в пъти по-скъпи авиолинии. Нискотарифните са само една от услугите на пазара и не са за всеки.
    Всъщност идеята е, всеки да може да извади от услугата това, което не му е нужно. ПРоблем на някои е, че те искат цената с извадените уж ненужни услуги, но пак си искат и самите услуги.

    Нередност?
  • 5
    patchev avatar :-|
    HXP
    • + 9

    Много ми е интересно, при условие, че билета струва около 30-50 евро посоката, за каква любезност може да става въпрос?? Може би със Сър/милейди да се обръщат към вас? Всички знаем, че маржовете, в авиационния бранш са ниски, горивата са скъпи, разходите за персонал също са високи, така че не мога да разбера за какво мрънкат хора, плащащи сума, пет пъти по-ниска от Луфтханза примерно. Луфтханза могат да си позволят любезно обслужване, ама я сравнете цените на билетите им! Бордния персонал също получава доста повече от този на Райън Ер. Сега като нищо О'Лиъри ще вдигне цените на билетите- нова интернет-страница, попълнения в екипа, всичко това се плаща!!

    Нередност?
  • 6
    molko avatar :-|
    mo.lko
    • + 3

    До коментар [#1] от "Аз, Клавдий":

    Райън Еър е една от малкото печеливши авиокомпании в Европа. Фалит не ги е заплашил.

    Нередност?
Нов коментар