Fiat преосмисля отношенията си с Chrysler
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fiat преосмисля отношенията си с Chrysler

Излизането на американския производител на борсата спъва плановете на изпълнителния директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе за сливане на двете компании

Fiat преосмисля отношенията си с Chrysler

Американската компания подаде документи за излизане на борсата, което забавя плановете за сливане

Мария Иванова
4000 прочитания

Излизането на американския производител на борсата спъва плановете на изпълнителния директор на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе за сливане на двете компании

© Reuters


Италианският автомобилен концерн Fiat обяви, че може да преосмисли ангажиментите си към Chrysler, след като американският производител беше принуден да подаде документи за излизане на борсата. Fiat, който притежава 58.5% от акциите на Chrysler, иска да придобие пълен контрол над американската компания, но не може да постигне споразумение с пенсионния и здравен тръст United Auto Workers (UAW), който държи останалите 41.5% от акциите.

Твърде висока цена

Според Fiat поисканата от UAW цена от над 5 млрд. долара за пакета им е твърде висока. Продължаващите разногласия в крайна сметка доведоха до ситуация, в която американският производител се оказа принуден да пристъпи към първично публично предлагане (IPO), след като от тръста решиха да упражнят опцията за излизане на компанията на борсата, записана в условията на споразумението, с което през 2009 г. Fiat спаси Chrysler от банкрут. Стъпката засилва натиска върху изпълнителния директор Серджо Маркионе, чиято цел беше да слее двата производителя, така че да могат да се конкурират по-успешно с лидерите на автомобилния пазар – Toyota, Volkswagen и General Motors.

Според банкери и анализатори подаването на документите за излизане на борсата е опит от страна на UAW да получи по-висока оферта от Fiat, като мнозина смятат, че до IPO всъщност така и няма да се стигне, отбелязва Reuters. В средата на месеца Маркионе коментира, че ако се стигне до листване, то вероятно ще стане факт през първото тримесечие на 2014 г. За момента от Chrysler не посочват каква част от акциите ще бъдат предложени за търговия.

И доста въпросителни

Гневната ответна реакция на италианския концерн обаче повдига доста въпросителни около това кога и дали изобщо Маркионе би могъл да слее двете компании, допълва агенцията. "Fiat ни информира, че преразглежда ползите и цената на бъдещото разширяване на отношенията си с нас", посочват от Chrysler в документите за излизането на борсата, подадени към федералната Комисия за ценните книжа и фондовите борси (Securities and Exchange Commission, SEC). От компанията допълват, че Fiat преосмисля и условията, при които ще продължи да споделя технологии, платформи, инженерна експертиза и други ресурси с Chrysler.

Италианският автомобилен концерн Fiat обяви, че може да преосмисли ангажиментите си към Chrysler, след като американският производител беше принуден да подаде документи за излизане на борсата. Fiat, който притежава 58.5% от акциите на Chrysler, иска да придобие пълен контрол над американската компания, но не може да постигне споразумение с пенсионния и здравен тръст United Auto Workers (UAW), който държи останалите 41.5% от акциите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Е, и Фиат ще последват Мерцедес. Мисля че американците много ловко ги вкараха в традиционната схема чрез дилъри и сервизни услуги в САЩ, нещо което Фиат няма, и сега постепенно ще ги избутат чрез профсъюза.
    ПС
    Браво на фотографа за снимката на Маркионе с часовника.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK