Airbus договори сделки за 6 млрд. долара в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus договори сделки за 6 млрд. долара в Китай

Reuters

Airbus договори сделки за 6 млрд. долара в Китай

На авиошоуто в Пекин производителят сключи споразумения за общо 68 самолета с трима местни клиенти

Мария Иванова
3267 прочитания

Reuters

© Reuters


Авиошоуто в Пекин до момента донесе на европейския самолетостроител Airbus споразумения за доставката на общо 68 самолета за китайски клиенти на обща стойност около 6 млрд. долара, съобщава Reuters. В рамките на изложението компанията представя нова, "регионална" версия на модела си A330-300, която е разработена в отговор на растящото търсене на пазара на полети на къси разстояния. По данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) през миналата година вътрешните полети в Китай са се увеличили с 10%, в сравнение с 1% ръст, отчетен в САЩ.

Стартиращи превозвачи

На изложението от европейския авиостроител съобщиха, че са получили поръчка за 25 машини от модела за къси и средни разстояние A320 от страна на базираното в Сингапур звеното за самолетен лизинг на китайската централна банка – BOC Aviation. От тях 13 са от базовата версия A320, а останалите 12 – от новата модификация A320neo.

В рамките на авиоизложението стана ясно още, че производителят е постигнал споразумения за доставка на общо 43 самолета и от две стартиращи китайски авиокомпании. И двете сделки подлежат на одобрение от китайското правителство преди, преди да могат да получат статут на твърди поръчки, пише Reuters. Базираната в Циндао, провинция Шандун, Qingdao Airlines е подписала споразумение за покупка пет стандартни самолета A320s и 18 машини от подобрената версия A320neo. Плановете на превозвача са да започне дейност през 2014 г.

Общо 20 самолета пък ще бъдат доставени на базираната в Ханджоу, провинция Джъдзян, Zhejiang Loong Airlines. Компанията, която очаква да започне полети до края на годината е подписала споразумение за разбирателство с Airbus, съобщават от производителя. Договорените условия включват доставката на 11 самолета от настоящото поколение A320 и девет машини от модификацията A320neo.

Пред Reuters президентът и главен изпълнителен директор на Airbus Фабрис Брежие съобщава, че компанията е постигнала принципно споразумение да продължи производството на A320 и след 2016 г. След този период постепенно ще премине към A320neo, която е с нови двигатели, позволяващи намаляване на разходите за гориво с 15%.

Регионални решения

На изложението в Пекин Airbus представя адаптирана за азиатския пазар версия на най-успешния си модел – A330-300. Модификацията е предназначена за по-чести полети на по-къси разстояния в сравнение с настоящата версия за далечни дестинации. "Регионалната" версия е с капацитет от 400 пътника, тежи 200 тона по-малко и дава възможност за намаляване на разходите с 15%. Очакванията на компанията са до началото на 2014 г. да имат първия си клиент за новия модел и да продаде "стотици" от него в следващите 10 години, коментира Брежие.

Във вторник от Airbus повишиха дългосрочната си прогноза за търсенето на самолети, като посочиха, че глобалният авиопарк ще трябва да се удвои заради разширяването на градовете и увеличаването на пътуванията от страна на все по-замогващата се средна класа в Азия.  

Авиошоуто в Пекин до момента донесе на европейския самолетостроител Airbus споразумения за доставката на общо 68 самолета за китайски клиенти на обща стойност около 6 млрд. долара, съобщава Reuters. В рамките на изложението компанията представя нова, "регионална" версия на модела си A330-300, която е разработена в отговор на растящото търсене на пазара на полети на къси разстояния. По данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) през миналата година вътрешните полети в Китай са се увеличили с 10%, в сравнение с 1% ръст, отчетен в САЩ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    Е как така Русия не можа, уж азиатски икономически съюз, взаимопомощ, а каква стана тя, на хората им трябва битова продукция не извънземна безаналогова бойна техника.

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Русия има проблеми със собствените си ТУ204. Аеробус вече е масов самолет в Китай и има изградена сервизна база, както и подготвен персонал от летци, техници и т.н. , плюс машини с доказано качество. Ако погледнете, в самата Русия летят основно машини на Аеробус, СУ-100 и ТУ имат много да се желае за да станат конкурентоспособни. Интересен е и момента с подготовката и наемането на чужди пилоти ж Русия поради секретносттта, но това е друг въпрос.

  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#1] от "Consumer":
    До коментар [#2] от "daskal1":

    Всичко е точно и обективно :-) и едновременно - весело за нивото на Величието :-)

  • 4
    virgin avatar :-P
    Virgin

    " "Регионалната" версия . . . тежи 200 тона по-малко . . . "
    При положение че един Airbus 330-300 тежи 125 тона, информацията че новата версия ще тежи 200 тона по-малко звучи интригуващо.

  • 5
    v_iliev avatar :-(
    V.Iliev

    "Airbus договори сделки за 6 млрд. долара в Китай"
    Срещу "доброволно ограничаване на експортните цени на фотоволтаични панели".
    В БГ ручаме жабетата...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.