Hyundai удвоява производството си на коли в Турция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hyundai удвоява производството си на коли в Турция

i10 е проектиран специално за европейските пазари

Hyundai удвоява производството си на коли в Турция

Заводът в град Измит ще е основен производител на новия модел i10

12133 прочитания

i10 е проектиран специално за европейските пазари

© Reuters


Южнокорейският производител на автомобили Hyundai Motor обяви, че е завършил разширяването на производствения капацитет на завода си в Турция. Инвестицията на стойност 470 млн. евро е удвоила капацитета на производствените мощности на предприятието Assan Otomotiv Sanayi в град Измит до 200 хил. автомобила годишно, като проектът е бил завършен за 16 месеца. Основната цел е да се ускори производството на новото поколение от модела i10, предназначен за европейския пазар.

Специално за Европа

Компанията също така обяви, че ще инвестира още 43 млн. долара в завода до края на годината, а разширението ще осигури нови 2700 работни места. "Този завод ще е основен производствен център за новото поколение i10, което има стратегическо значение за европейските ни пазари. Ще продължим да инвестираме в производството на автомобили от световна класа тук", заяви на церемонията по откриването Еуисун Чунг, вицепрезидент на Hyundai Motor. Малкият градски модел i10 беше представен на последния автосалон във Франкфурт, като според компанията той е проектиран специално за нуждите на европейските шофьори.

Фабриката в Измит ще продължи да произведа и модела i20, с което става основна база на Hyundai за производство на малки автомобили за региона. Assan Otomotiv започва работа през 1997 г. като съвместно предприятие между южнокорейската компания и турската Kibar Holding. Първоначално капацитетът й е 60 хил. коли годишно, като достига 100 хил. през 2006 г. Това е най-старият работещ завод на Hyundai извън Южна Корея, като компанията поддържа производства още в Бразилия, Китай, Чехия, Индия, Русия и САЩ.

Hyundai има около 90 хил. служители в цял свят и през 2012 г. пласира 4.4 млн. автомобила. В Европа продажбите са достигнали 444 хил. броя, което представлява около 3.5% от всички продажби на нови автомобили в региона. Около 70% от продаваните в региона автомобили са произведени в заводите в Чехия и Турция. Тези звена са занимават и с проектирането, и тестването на моделите, предназначени за европейския пазар, включително новото поколение на модела i30. Според данните на Hyundai компанията има над 2500 дилъра в 28 европейски държави.

Изтегляне на автомобили

През миналата седмица Hyundai и подразделението й Kia Motors обявиха, че ще изтеглят над 660 хил. от пазара в Южна Корея заради проблем със спирачната система. Изтеглянето засяга 15 модела, сред които седаните на Hyundai Genesis и Azera, както и Kia Forte. Заради подобни проблеми компанията вече е привикала за поправка над 2 млн. автомобила. През април производителите изтеглиха 1.8 млн. автомобила в САЩ и по-малко количества от Китай. Последната акция е най-голямата в Южна Корея досега, като според компанията може да бъде разширена и към други страни. Проблемът засяга автомобили, произведени между 2007 и 2011 г. Откритите дефекти могат да доведат до ситуация, при която натискането на спирачката не активира стоповете и не изключва автопилота.

Южнокорейският производител на автомобили Hyundai Motor обяви, че е завършил разширяването на производствения капацитет на завода си в Турция. Инвестицията на стойност 470 млн. евро е удвоила капацитета на производствените мощности на предприятието Assan Otomotiv Sanayi в град Измит до 200 хил. автомобила годишно, като проектът е бил завършен за 16 месеца. Основната цел е да се ускори производството на новото поколение от модела i10, предназначен за европейския пазар.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Hyundai е ВИП инвеститор в Турция. Така те придобиват огромни привилегии.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    От 3-4 години насам Хюндай рязко подобриха качеството и дизайна и успещно конкурират Хонда и Тойота (по ирония на съдбата идеята беше да конкурират Хонда - на корейски звучат подобно, както и луксозния модел Екус срещу Лексус).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK