Apple измести Сoca-Сola като най-скъпа марка в света
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple измести Сoca-Сola като най-скъпа марка в света

Apple измести Сoca-Сola като най-скъпа марка в света

За първи път се сменя лидерът в класацията на Interbrand

5499 прочитания

За първи път в 13-годишната си история класацията на най-скъпите марки в света Interbrand има нов лидер - Apple. Технологичният гигант измести досегашният постоянен номер едно - Coca-Cola, който пада до трето място. Стойността на марката на производителя на iPhone e 98.3 млрд. долара. На второ място се изкачва Google с 93.3 млрд. долара, а брандът на производителя на безалкохолни напитки се оценява на 79.2 млрд. долара.

"От време на време дадена компания променя живота ни не само чрез продуктите си, но и чрез философията си. Именно това е причината Аpple да е номер едно", заяви Джез Фрамптън, глобален изпълнителен директор на Interbrand. Все пак докладът за класацията предупреждава, че Apple е заплашена от Samsung и трябва да спре устрема на южнокорейския гигант, като основна цел е да завладее китайския мобилен пазар. Samsung също е в Топ 10 - на осма позиция с оценка от 39.6 млрд. долара.

Най-динамични

Най-голямо увеличение на стойността на марката си има Facebook - 43%, което нарежда социалната мрежа на 52-о място от 69-о през 2012 г. Повишението се дължи на растеж на потребителите и финансови резултати над очакванията на Уолстрийт. Google също е втори в тази категория с 34% нарастване на бранда. Следват Prada с 30%, Apple с 28% и Amazon с 27%. Interbrand базира оценката си на няколко фактора: финансовото представяне на компанията, как тя въздейства върху потребителския избор и как брандът се отразява върху цените и печалбата на компанията. Освен това компанията трябва да реализира 30% от приходите си извън домашния си регион, да присъства най-малко на три континента и нововъзникващи пазари и др.

Донякъде утеха за Сoca-Cola е фактът, че брандът е далеч пред Apple и Google по харесвания във Facebook. Coca-Cola има 73.2 млн. в сравнение с 9.8 млн. на Apple и 15.1 млн. на  Google.

Автор: Мадлен Начева
Източник: Interbrand

За първи път в 13-годишната си история класацията на най-скъпите марки в света Interbrand има нов лидер - Apple. Технологичният гигант измести досегашният постоянен номер едно - Coca-Cola, който пада до трето място. Стойността на марката на производителя на iPhone e 98.3 млрд. долара. На второ място се изкачва Google с 93.3 млрд. долара, а брандът на производителя на безалкохолни напитки се оценява на 79.2 млрд. долара.

"От време на време дадена компания променя живота ни не само чрез продуктите си, но и чрез философията си. Именно това е причината Аpple да е номер едно", заяви Джез Фрамптън, глобален изпълнителен директор на Interbrand. Все пак докладът за класацията предупреждава, че Apple е заплашена от Samsung и трябва да спре устрема на южнокорейския гигант, като основна цел е да завладее китайския мобилен пазар. Samsung също е в Топ 10 - на осма позиция с оценка от 39.6 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Аз от кога разправям, че който рекламира в медии завършващи на числото "7", му се бойкотират продуктите. Защото по този начин, рекламодателя субсидира олигархията. Световните продажби на Кока кола, няма как да не паднат, заради това, че рекламират в олигархични телевизии в България.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    qwweee avatar :-|
    МM

    С тази продукция която вади Ейпъл скоро ще догонва с много Самсунг..че дори и НТС !!! Пълна липса на иновации !!!

  • 3
    eurocali avatar :-?
    S.P.Q.R.

    [quote#2:"qwweee"]С тази продукция която вади Ейпъл скоро ще догонва с много Самсунг..че дори и НТС !!! Пълна липса на иновации [/quote]
    ЕЙпъл, казваш.

  • 4
    stoyan.tsvetanov avatar :-P
    stoyan.tsvetanov

    До коментар [#2] от "qwweee":

    ЕЙпъл, кому са нужни тези коментари? Take it easy и се радвай на пластмасовия си боклук в джоба!

  • 5
    2.5 avatar :-|
    2.5

    "Все пак докладът за класацията предупреждава, че Apple е заплашена от Samsung и трябва да спре устрема на южнокорейския гигант, като основна цел е да завладее китайския мобилен пазар."

    Интересно, точно с каква филосовия вложена в неин продукт Samsung ще промени живота на хората?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK