"Близу" се отдалечи от продажба

Очакванията на шведските собственици на оператора се разминаха драстично с получената оферта

Макар и да остава далеч от ценовата война на "Булсатком" и БТК, "Близу" също е принуден да се съобрази с ценовата ерозия на пазара.
Макар и да остава далеч от ценовата война на "Булсатком" и БТК, "Близу" също е принуден да се съобрази с ценовата ерозия на пазара.
Макар и да остава далеч от ценовата война на "Булсатком" и БТК, "Близу" също е принуден да се съобрази с ценовата ерозия на пазара.    ©  Велко Ангелов
Макар и да остава далеч от ценовата война на "Булсатком" и БТК, "Близу" също е принуден да се съобрази с ценовата ерозия на пазара.    ©  Велко Ангелов
2%

е присъствието на "Близу" на пазара на фиксирана телефония.

Има една вълшебна думичка за телеком операторите напоследък: телевизия. Гигантите от бизнеса с телекомуникации все по-активно настъпват на пазара на тв доставки, защото присъствието им там е в пряка връзка с друго, още по-магическо понятие: ARPU. Съкращението, което означава среден месечен приход от абонат (average revenue per user), напоследък изобщо не звучи мелодично за акционерите на телекомите - в цифрово изражение то пада, достигайки тази година нива между 10 и 12 лв. Затова и те се стремят да доставят колкото се може повече услуги на клиентите си, да ги включат в пакет и така хем да увеличат въпросния толкова централен за индустрията показател, хем да имат още една линия, по която да запазят лоялността на клиентите си към основната услуга, от която все още печелят най-много - преносът на мобилен глас.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    indiana avatar :-|
    Индиана
    • - 6
    • + 60

    Трудно може да си представи човек какъв комерсиален Франкенщайн би се получил при покупка от Виваком. На клиентите, предимно възрастни хора, чевръсти служителки биха веднага предложили нови "договори".

    Разговор ...
    - Добър ден. Искате ли евтина телвизия и телефон ?
    - Ъъъ, ДА ?!
    - Честино, сключихте договор за 10 години с промоционална цена за първия месец от 49.99. Получавате безплатно календар с логото на компанията, право да се снимате пред избран офис на компанията във Вашия град и тридневана СПА карта само за 199.99 лв....

    Нередност?
  • 2
    1con avatar :-|
    1con
    • - 1
    • + 36

    Лявата снимка показва една от най-дразнещите практики - от табелата изобщо не става ясно, че обявената цена е само за първите месеци от договора. Аз избягвам такива "партньори" :)

    А повече от 2% фиксирани телефони ще имат когато им заработят разните услуги - например изпращането и получаването на факс, което засега все още е възможно само на теория ...а плетеницата от кабели изобщо не искам да си спомням :)

    Нередност?
  • 3
    proumenova avatar :-|
    proumenova
    • + 11

    добро новина за служителите на Близу и за Бюрата по труда - последното нещо, за което мислят шведските инвеститори.

    Нередност?
  • 4
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast
    • - 2
    • + 12

    20тината ХД канали са с смразяващо качество, даже нормалните SD канали са с по 7-8 Mbps bitrate, което отчайва сат. операторите тотално, техните ХД канали едвам стигат 2 и нещо
    Жалко, че не гледам ТВ.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    thermobee avatar :-|
    Thermobee
    • - 5
    • + 15

    Пълни измекяри са тия от Близу - звънят и тормозят хората.

    Нередност?
  • 6
    rehwaz avatar :-|
    rehwaz
    • - 2
    • + 11

    Съгласявам се с коментар номер 5. Дядо ми непрекъснато го тормозят. За съжаление разположението на апартамента му не позволява друг оператор да се включи... Никога не бих станал клиент на „Близу“.

    Нередност?
  • 7
    geoimg avatar :-P
    Geoimg
    • - 2
    • + 15

    "Близу" е далеч...

    Нередност?
  • 8
    sharon avatar :-|
    sharon
    • - 4
    • + 4

    Е, как фирма създадена през 2009г. , която няма този рейтинг, който подобните на нея оператори имат, да иска толкова много пари за сделката... Тези хора не са добре..

    Нередност?
  • 9
    dobiznesmen avatar :-|
    Добре Облечен Бизнесмен
    • - 2
    • + 4

    Веднъж Близу, никога повече близу. Все още ми звънят някакви събирачи на непромоционални такси и все им повтарям че повредата не е в моя Не знам какъв име EBITDA, ARPU и каквото там друго пише в статията, но интернет имах от дъжд на вятър и то при пълнолуние в четвъртък...

    Нередност?
  • 10
    dobiznesmen avatar :-|
    Добре Облечен Бизнесмен
    • - 1
    • + 5

    Фирмата е барикадирана зад някакъв некомпетентен кол център и ако не се примириш с липсата на услугата за която плащаш, започват да ти размахват договора. Единствено мога да кажа на Бизу да си заврат договра в оная черна дупка, в която ми пропадаше интернета за който плащах..

    Нередност?
Нов коментар