Alitalia е изправена пред фалит
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alitalia е изправена пред фалит

През 2009 г. Alitalia беше спасена от банкрут от Air France и частни инвеститори, а сега отново разчита на държавата

Alitalia е изправена пред фалит

Италианският превозвач обмисля сливане с Air France или държавните железници

3169 прочитания

През 2009 г. Alitalia беше спасена от банкрут от Air France и частни инвеститори, а сега отново разчита на държавата

© Reuters


Затрудненият италиански авиопревозвач Alitalia е изправен пред реална опасност от банкрут, ако до две седмици не бъде постигната сделка за увеличаване на капитала му, съобщи във вторник правителствен източник, цитиран от Reuters. Акционерите на компанията ще трябва да гласуват капиталова инжекция от поне 100 млн. евро на предстоящото на 14 октомври заседание, за да може превозвачът да продължи дейността си. Компанията е акумулирала значителни загуби след приватизацията й през 2009 г., като според оценки на анализатори се нуждае от поне 500 млн. евро инвестиции.  

В чужди ръце

Според други източници на агенция Reuters Рим обмисля възможността някое държавно дружество да подкрепи Alitalia, докато превозвачът преговаря за сливане с някой свой европейски конкурент. Като най-реалистичен партньор се изтъква Air France-KLM, която вече има 25% дял в италианската компания. В местните медии се появи информация, че правителството е поискало държавната железопътна компания Ferrovie dello Stato да инвестира в Alitalia, за да остане компанията в италиански ръце. Тази информация обаче беше отречена от транспортния министър в понеделник.

Alitalia е само една от големите италиански компании, които са изправени пред чуждестранно поглъщане, като сред тях се нарежда и Telecom Italia. Правителството води преговори и с банките UniCredit и Intesa Sanpaolo, които кредитират превозвача. Казусът беше коментиран и от френския транспортен министър Фредерил Шувалие, който изтъкна, че "това е сложна ситуация, идваща в контекст, който е труден за Air France и драматичен за Alitalia". Според него всякакъв план за увеличаване на дела на френско-холандския превозвач в Alitalia трябва да е добре обмислен, за да не застраши собствените планове на Air France за преструктуриране.

Финансово затъване

След като беше спасена от Air France и група италиански инвеститори преди четири години, Alitalia е натрупала нетна загуба от 840 млн. евро и дългове за над 1 млрд. евро, а паричните й резерви бързо се топят. От Air France-KLM обявиха, че проявяват интерес към евентуално сливане, но такава сделка ще е придружена от тежки условия за Alitalia, включително значителни съкращения на персонал и преструктуриране на операциите.

Според зам.-председателя на борда на Alitalia Салваторе Манкузо сливането с Air France ще е неизгодно за компанията и ще спъне възможностите й за растеж. Според него сливането с печелившите държавни железници би довело до значителни синергии, но това от своя страна може да предизвика проблеми с антитръстовите регулатори.

Съкращения в Air France

Френската авиокомпания Air France посреща 80-ия си рожден ден с противоречиви чувства. Причината е необходимостта от нови съкращения, с които да се търси оптимизиране на разходите и стабилизиране на баланса, пише Bloomberg. Новата вълна съкращения засяга 1826 души наземен персонал и беше обявена в края на миналата седмица. Освободените ще са основно служители, заети на летищата във Франция – близо 1200 от тях в момента работят на столичните летища Orly и Charles de Gaulle. "Програмата за трансформиране на компанията до 2015 г. работи и първоначалните ни усилия вече започват да се изплащат", заявява изпълнителният директор Фредерик Гаги. "Трябва да продължим и ускорим действията си", категоричен е той. Обявеният план за освобождаване на служители е част от цялостната концепция за намаляване на щата на компанията с 2800 души. Причината е, че Air France се е насочила към загуба за шеста поредна година. Според ръководството в момента има 350 пилоти повече, отколкото са нужни на компанията, а бордовият екипаж е със 700 души над необходимото.

 

Затрудненият италиански авиопревозвач Alitalia е изправен пред реална опасност от банкрут, ако до две седмици не бъде постигната сделка за увеличаване на капитала му, съобщи във вторник правителствен източник, цитиран от Reuters. Акционерите на компанията ще трябва да гласуват капиталова инжекция от поне 100 млн. евро на предстоящото на 14 октомври заседание, за да може превозвачът да продължи дейността си. Компанията е акумулирала значителни загуби след приватизацията й през 2009 г., като според оценки на анализатори се нуждае от поне 500 млн. евро инвестиции.  


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Тази агония продължава вече с години. Явно е че палиативни решения не помагат и че Алиталия е банкрут, неспособен да организира дори обработката на багажи във Фиумичино.

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-?
    Нефертити

    Аз даже им се чудя на Alitalia как до сега не са фалирали?!

  • 3
    tzm41313897 avatar :-|
    Mark Twain

    Пак ли? Тия са маса некадърни!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK