Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 8 окт 2013, 19:39, 6401 прочитания

Добре дошли във века на дигиталните технологии

Малките и средните фирми ще могат да получават евросредства за разработване на корпоративните си сайтове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Финансиране до 10 хил. евро ще могат да получават европейските малки и средни предприятия (МСП), за да използват дигитални технологии в бизнеса си. Европейската комисия дава старт на схема, по която фирмите в европейските региони да могат да получат ваучери за разработка на корпоративните си сайтове или да развият електронна търговия. Това стана ясно от прессъобщение на комисията.

Ваучерите ще могат да се използват както за закупуване на услуги, така и за да се учат предприятията да ползват дигитални технологии. В момента схемата се използва пилотно в два испански региона - Мурсия и Екстремадура. У нас е вероятно ваучерите да се раздават от догодина, ако схемата стане част от оперативната програма "Иновации и конкурентоспособност" (2014 - 2020 г.). По думите на комисаря по регионалната политика Йоханес Хан, цитиран в съобщението, цифровите технологии и подкрепата на МСП са приоритетни за структурните фондове през следващия програмен период.


Стани дигитален

Създаването и развиването на уебсайт е само една от услугите, за която ще могат да се използват ваучерите. Освен това с тях е възможно да се научат служители на предприятието да продават онлайн. В момента в България има над 300 хил. нефинансови предприятия. От всички фирми в страната, които имат достъп до интернет през миналата година, малко под 50% имат начална страница или пълен уебсайт, показват данните на НСИ. Това означава малко над 12 хил. предприятия. Колкото по-малка е компанията, толкова по-ниска е и вероятността да има разработен уебсайт, показват още данните на националната статистика. От фирмите с достъп до интернет, които имат между 10 и 49 служители например, само 45% имат интернет страница (или 9 хил. от всички такива фирми).

Един поглед върху предприятията, които са получавали поръчки онлайн, показва, че те са още по-малък дял. Едва 18% от всички фирми с достъп до интернет (под 2 хил.) са развили някаква форма на електронна търговия. От най-малките фирми, с под 50 души персонал, само 7 на сто попадат в тази категория. Ваучерите за иновации, както е обявена схемата, ще могат да се ползват и за развиване на по-сложни технологии - например управление на информацията за клиенти или на веригата за доставки.



Сайт според изискванията

Ваучерите ще позволяват услуги да се закупуват от одобрени фирми, университети и научни центрове, а стойността им може да зависи от нуждите и приоритетите на региона и на фирмите. Изработването на един сайт в България например наистина може и да е доста по-евтино от максималната сума от 10 хил. евро. Уебстраница по шаблон може да струва и под 500 лв., но в зависимост от степента на персонализация цените стават доста по-високи. Според представител на фирма, която изработва сайтове, за създаване на онлайн магазин например сумата от 10 хил. евро не е твърде голяма. Административните процедури по схемата трябва да са много облекчени и решението за отпускане на средства да се взима до 10 работни дни.

Крайна цел - ръст на приходите и заетостта

"Малките фирми, които ползват дигитални услуги, растат два пъти по-бързо, изнасят два пъти повече и създават два пъти повече работни места", казва европейският комисар по цифровите технологии Нели Крус, цитирана в прессъобщението. Приходите на компаниите с онлайн присъствие в страните от Г-20 растат 22% повече от тези, които не използват активно интернет в бизнеса си, става ясно от съобщението. Според друга статистика пък 93% от германските малки и средни предприятия, които ползват дигитални технологии, са увеличили щата си през последните 3 години. В сравнение с тях едва половината от компаниите, които се развиват само офлайн, са отворили работни места.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чирпанската тайна на българската бира Чирпанската тайна на българската бира

Базираната в града "Булмалц" е най-големият производител на малц за пивоварната индустрия в страната

5 апр 2020, 426 прочитания

Предприемачът, който завладя парафина Предприемачът, който завладя парафина

Старозагорската "Евриком" е най-големият производител на восъчни смеси у нас

5 апр 2020, 498 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
LVMH търси заместник на луксозната Louis Vuitton

Френската група се стреми да поддържа бързия си растеж

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10