Българските шампиони да се качат на ринга
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българските шампиони да се качат на ринга

Джулиан Уийтланд (по средата), главен изпълнителен директор на Cosmos Technology и член на журито, връчи сертификатите на двете компании. Константин Халачев (вдясно) и Детелин Йорданов (вляво) представиха HutGrip

Българските шампиони да се качат на ринга

Jumpido и HutGrip спечелиха първия кръг на предприемаческото състезание Get in the Ring в България

5145 прочитания

Джулиан Уийтланд (по средата), главен изпълнителен директор на Cosmos Technology и член на журито, връчи сертификатите на двете компании. Константин Халачев (вдясно) и Детелин Йорданов (вляво) представиха HutGrip

© Капитал


Две компании - Jumpido и HutGrip, спечелиха предприемаческото състезание Get in the Ring в България, което е първи кръг по пътя им към големия финал в Ротердам. В края на ноември екипите на двете фирми ще заминат за Холандия, за да се срещнат със световни инвеститори и ще могат да се състезават за инвестиция между 100 хил. и 1 млн. евро. Преди това обаче им предстои още една битка. След като оцеляха на българския ринг, на който се състезаваха общо шест компании, екипите на Jumpido и HutGrip трябва да преминат и втория кръг на Get in the Ring. Двамата български победители ще трябва да подготвят до края на октомври кратко видео - т.нар. pitch (представяне), за техния бизнес. На базата на него международно жури ще избере само осем финалисти от всички кандидатури от над 30 държави, които участват в инициативата. Те ще влязат в "инвестиционната битка" в Ротердам на 22-24 ноември. Най-интересното за българската организация на събитието е, че двамата представители на Jumpido и HutGrip заминават за Ротердам независимо дали ще успеят да преминат втория кръг. Така дори и да не могат да се състезават на финала, те ще могат да се срещнат с инвеститори.

"Инвестиционната битка" се организира вече пета поредна година от Центъра за предприемачество на университета "Еразмус" в Ротердам, а миналата година стана глобална. Инициативата за България е на "Асоциацията на българските лидери и предприемачи" (ABLE), а екипът се състои от трима души - Александър Димитров, Иконом Филипов и Вера Везнева.

Образование и технологии

Jumpido, една от по-големите инвестиции (т.нар. seed инвестиции) на LAUNCHub, предлага революционно образователно решение за училищата. Jumpido e софтуер, създаден специално за часовете по математика. Идеята му е децата да учат чрез игри, като например футбол. Софтуерът е базиран на технологията кинект на Windows, която засича движенията на тялото и ги проектира на компютърния екран. Така, ако например едно дете трябва да отговори на въпроса колко е 6 по 8 и правилният отговор се намира най-горе на екрана, то ще трябва физически да се движи така, че да ритне виртуалната топка и да удари 48. Вече около 180 училища в България, Македония, Литва и Турция ползват софтуера. Екипът на Jumpido ще се цели да навлезе на пазара в САЩ, а също и да разработи решение за родители, което може да се ползва. Затова в бъдеще ще им е необходима инвестиция от около 1 млн. евро, разказва Кирил Русев, съосновател на Jumpido.

HutGrip пък е технологична компания, чиято цел е да хваща "засечките" в един производствен процес и да ги предотврати, преди да са се случили. Tе предлагат софтуерна услуга, която се намира "в облака", а чрез нея производителите могат да контролират, управляват и оптимизират по-ефективно и евтино производствения процес. HutGrip събира информация за показатели, като влажност, температура, скорост и налягане например, анализира ги и сигнализира при проблеми. Досега те са си осигурили около 80 хил. евро финансиране и търсят последваща инвестиция от около 500 хил. евро.

Средствата ще са им необходими за развитие на продукта и на нови пазари, разказва Детелин Йорданов, главен финансов директор на компанията. В момента HutGrip има действащи проекти в САЩ и в България, а иска да стъпи и в Европа, както и да разшири присъствието си в САЩ.

Ротердам ги очаква

Последният кръг ще се проведе в рамките на Глобалната предприемаческа седмица, по време на която в над 130 държави по света се организират паралелни предприемачески събития вече шеста поредна година. Отборите ще излизат на боксовия ринг по двойки и ще се състезават в пет рунда от по 50 секунди всеки (25 на отбор). Във всеки рунд двата отбора ще трябва да убедят журито и публиката, че имат по-добър екип, постижения, бизнес модел и пазар.

Освен на журито за отборите ще е важно да станат любимци и на публиката, защото в нея също ще има инвеститори. Състезанието няма конкретен награден фонд, но инвеститорите биха били заинтересовани от всяка идея с нужно финансиране до 1 млн. евро. Когато бъде излъчен победителят, започват разговори с инвеститорите. Крайната цел - да се договорят за условията на финансиране, като най-често става дума за дялова инвестиция. За петте години, през които съществува състезанието, около 300 бизнес начинания са се състезавали и над 10 са намерили финансиране.

Кой друг се състезава

Сред другите 4 компании, които се качиха на ринга в сряда вечерта, имаше още компании от портфолиото на LAUNCHub и на Eleven. Transmetrics, които получиха финансиране от LAUNCHub, създават софтуер, който оптимизира мултинационални транспортни мрежи. Playground Energy от портфолиото на Eleven пък правят люлки за детски площадки, които произвеждат енергия. Izpitai.me разработват онлайн система за подготовка за тестовете в училище. Emrioo (името на компанията е Concept for you) пък е онлайн платформа, която позволява на всеки потребител да запази, сподели и превърне в работеща концепция своите идеи и след това да ги продаде на компании, които ще извлекат максимална полза от тях.

Фотограф: Капитал

Две компании - Jumpido и HutGrip, спечелиха предприемаческото състезание Get in the Ring в България, което е първи кръг по пътя им към големия финал в Ротердам. В края на ноември екипите на двете фирми ще заминат за Холандия, за да се срещнат със световни инвеститори и ще могат да се състезават за инвестиция между 100 хил. и 1 млн. евро. Преди това обаче им предстои още една битка. След като оцеляха на българския ринг, на който се състезаваха общо шест компании, екипите на Jumpido и HutGrip трябва да преминат и втория кръг на Get in the Ring. Двамата български победители ще трябва да подготвят до края на октомври кратко видео - т.нар. pitch (представяне), за техния бизнес. На базата на него международно жури ще избере само осем финалисти от всички кандидатури от над 30 държави, които участват в инициативата. Те ще влязат в "инвестиционната битка" в Ротердам на 22-24 ноември. Най-интересното за българската организация на събитието е, че двамата представители на Jumpido и HutGrip заминават за Ротердам независимо дали ще успеят да преминат втория кръг. Така дори и да не могат да се състезават на финала, те ще могат да се срещнат с инвеститори.

"Инвестиционната битка" се организира вече пета поредна година от Центъра за предприемачество на университета "Еразмус" в Ротердам, а миналата година стана глобална. Инициативата за България е на "Асоциацията на българските лидери и предприемачи" (ABLE), а екипът се състои от трима души - Александър Димитров, Иконом Филипов и Вера Везнева.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK