Lenovo ухажва HTC
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lenovo ухажва HTC

HTC отчете първата си загуба в историята си на публична компания

Lenovo ухажва HTC

Двете компании преговарят за бъдещо партньорство

4563 прочитания

HTC отчете първата си загуба в историята си на публична компания

© PICHI CHUANG


Само преди три години HTC беше на върха на света на смартфоните. Според анализатори и потребители тайванската компания произвеждаше най-добрите апарати с Android. Пазарната й капитализация, приходи и печалба растяха със светкавични темпове. Но през 2013 г. нещата са коренно различни. HTC обяви първата си тримесечна загуба, откакто излезе на борсата през 2002 г., а и губи пазарен дял от гиганти като Samsung и Apple, които я смазват с невероятната си маркетингова мощ. Прогнозите за бъдещето на производителя не са добри. Но все пак на хоризонта може и да има някакво решение. Според азиатски медии още от края на август групата преговаря за партньорство с китайския компютърен гигант Lenovo.       

Дай ми бранда си

Според източници от двете компании Lenovo ще поеме само бранда HTC, както направи и с компютърния бизнес на IBM преди години и стана един от най-големите производители в света. Все още не са известни подробности около евентуалната сделка, но ако преговорите приключат успешно, тя трябва да бъде обявена през първата половина на 2014 г. HTC единствено обяви, че не смята да се продава, а двете страни отказаха да коментират дали ще сключат партньорство помежду си. Но според анализатори в бъдеща подобна сделка има бизнес смисъл.

"Сътрудничеството между компаниите ще е добро и за двете групи и ще работи много добре на китайския смартфон пазар", заяви пред Wall Street Journal анализаторът от Daiwa Capital Markets Стивън Цен. От една страна, HTC продължава да прави много качествени продукти, особено в най-високия сегмент (като HTC One), но изостава от конкурентите си в областта на  маркетинга. Lenovo пък има много силна дистрибуция и в момента набляга на средния и на евтиния сегмент. А има и добър мениджмънт и най-вече... пари. Така че двата производителя взаимно се допълват.

Китайският пазар, а след това и световен лидер

Lenovo вече е номер две след Samsung на китайския пазар на смартфони, който е един от най-бързо развиващите се в света. Бизнесът вече работи на печалба, а компанията продава и в Индия, Индонезия, Филипините и Виетнам и не крие амбициите си да се разрасне към развитите пазари като Европа и САЩ. За тази цел й трябва бранд като HTC. Гигантът оглеждаше и друга марка - Blackberry.

Според наблюдатели придобиване на цялата група от Lenovo ще е много трудна за осъществяване сделка заради регулаторните настроения към китайските компании в Тайван. За сметка на това партньорство с точни параметри ще облагодетелства всички и ще помогне на HTC да не бъде продаден на по-голям и мощен конкурент. Основателката на компанията Шер Уан вече заяви, че няма намерение да се разделя с най-големия индивидуален дял от 6.4%, който държи заедно със съпруга си. Тя е човекът с най-голямо влияние над решенията и е малко вероятно да има сделка без нейно одобрение. От началото на годината акциите на HTC са се сринали с над 50%, а за последните две години групата загуби над 90% от пазарната си капитализация. В комбинация с първата й загуба от 120 млн. долара за последното тримесечие производителят може би наистина има нужда от партньор.

Още за пазара на смартфони четете в "Капитал"

Само преди три години HTC беше на върха на света на смартфоните. Според анализатори и потребители тайванската компания произвеждаше най-добрите апарати с Android. Пазарната й капитализация, приходи и печалба растяха със светкавични темпове. Но през 2013 г. нещата са коренно различни. HTC обяви първата си тримесечна загуба, откакто излезе на борсата през 2002 г., а и губи пазарен дял от гиганти като Samsung и Apple, които я смазват с невероятната си маркетингова мощ. Прогнозите за бъдещето на производителя не са добри. Но все пак на хоризонта може и да има някакво решение. Според азиатски медии още от края на август групата преговаря за партньорство с китайския компютърен гигант Lenovo.       


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.