Бонбони за 5 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бонбони за 5 млрд. долара

Себастиан Кнутсон

Бонбони за 5 млрд. долара

Шведската Кing.com, която е създател на популярната игра Candy Crush Saga, подготвя борсовия си дебют

4825 прочитания

Себастиан Кнутсон

© Reuters


"Признавам си, играя Candy Crush и ми харесва." Напоследък подобни откровения не са необичайни за играта, която успя да привлече над 100 млн. потребители за малко повече от година. Всеки ден създателите от шведската King.com отчитат над 600 млн. посещения на потребители, които влизат в играта си, за да редят бонбонени блокчета. Успехът има и съвсем реално парично измерение – през юли компанията обяви, че печели около 633 хил. долара на ден, а очакваните приходи от Candy Crush за 2013 г. са за над 230 млн. долара. При това те се генерират само от около 30% от потребителите, плащащи за опции в играта. Става въпрос за т.нар. freemium бизнес модел, при който дадена игра по принцип е безплатна, но позволява на потребителите да напредват по-бързо в нивата и да получават бонуси срещу минимални суми.

"Знаехме, че ще имаме голям успех във Facebook, но случилото се с мобилното приложение наистина ни изненада", посочва главният творчески директор на King.com Себастиан Кнутсон. Той е един от петимата основатели на създадената преди 10 години компания, които заедно държат 25% от акциите. Кнутсон е и част от 10-членния екип, разработил Candy Crush.

По всичко личи, че създателите на играта (те предлагат и още около 150 заглавия за мобилни телефони, Facebook и онлайн) са решили да се възползват от растящата си популярност. В началото на октомври цитирани от Reuters източници съобщиха, че компанията е подала документи  и е наела три водещи банки за първично публично предлагане (IPO) в САЩ. Засега няма официален коментар на информацията, но пазарът оценява King.com на около 5 млрд. долара.

Преди две години Zynga - смятаната за архивраг в битката за вниманието на геймърите, предприе подобен ход и борсовият й дебют привлече 1 млрд. долара. Оттогава обаче приходите на компанията намаляват заради все по-осезаемата миграция на потребителите към мобилни устройства, докато най-популярната й игра FarmVille все още е базирана основно във Facebook. Проблем, който определено не стои пред King.com, чието мобилно приложение за Candy Crush е сред най-теглените игри за Android и Apple устройства. Почитател на играта е и самият главен изпълнителен директор на Zynga Дон Матрик, чийто е цитатът в началото на този текст.

"Признавам си, играя Candy Crush и ми харесва." Напоследък подобни откровения не са необичайни за играта, която успя да привлече над 100 млн. потребители за малко повече от година. Всеки ден създателите от шведската King.com отчитат над 600 млн. посещения на потребители, които влизат в играта си, за да редят бонбонени блокчета. Успехът има и съвсем реално парично измерение – през юли компанията обяви, че печели около 633 хил. долара на ден, а очакваните приходи от Candy Crush за 2013 г. са за над 230 млн. долара. При това те се генерират само от около 30% от потребителите, плащащи за опции в играта. Става въпрос за т.нар. freemium бизнес модел, при който дадена игра по принцип е безплатна, но позволява на потребителите да напредват по-бързо в нивата и да получават бонуси срещу минимални суми.

"Знаехме, че ще имаме голям успех във Facebook, но случилото се с мобилното приложение наистина ни изненада", посочва главният творчески директор на King.com Себастиан Кнутсон. Той е един от петимата основатели на създадената преди 10 години компания, които заедно държат 25% от акциите. Кнутсон е и част от 10-членния екип, разработил Candy Crush.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK