Бонбони за 5 млрд. долара

Шведската Кing.com, която е създател на популярната игра Candy Crush Saga, подготвя борсовия си дебют

Себастиан Кнутсон    ©  Reuters

"Признавам си, играя Candy Crush и ми харесва." Напоследък подобни откровения не са необичайни за играта, която успя да привлече над 100 млн. потребители за малко повече от година. Всеки ден създателите от шведската King.com отчитат над 600 млн. посещения на потребители, които влизат в играта си, за да редят бонбонени блокчета. Успехът има и съвсем реално парично измерение – през юли компанията обяви, че печели около 633 хил. долара на ден, а очакваните приходи от Candy Crush за 2013 г. са за над 230 млн. долара. При това те се генерират само от около 30% от потребителите, плащащи за опции в играта. Става въпрос за т.нар. freemium бизнес модел, при който дадена игра по принцип е безплатна, но позволява на потребителите да напредват по-бързо в нивата и да получават бонуси срещу минимални суми.

"Знаехме, че ще имаме голям успех във Facebook, но случилото се с мобилното приложение наистина ни изненада", посочва главният творчески директор на King.com Себастиан Кнутсон. Той е един от петимата основатели на създадената преди 10 години компания, които заедно държат 25% от акциите. Кнутсон е и част от 10-членния екип, разработил Candy Crush.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар