Държавните пощи ще се включат в спасяването на Alitalia
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Държавните пощи ще се включат в спасяването на Alitalia

Reuters

Държавните пощи ще се включат в спасяването на Alitalia

100 млн. евро може да достигне спасителната инжекция

2629 прочитания

Reuters

© Stefano Rellandini


Италианското правителство обяви, че е договорило помощ от страна на държавните пощи, които чрез капиталова инжекция ще спасят авиопревозвача Alitalia от неминуем банкрут. Все още не е обявено с каква сума ще помогне Poste Italiane, но според запознати лица, цитирани от Wall Street Journal, инвестицията може да достигне 100 млн. евро. През миналата седмица се появи информация, че правителството е обмисляло възможността Alitalia да бъде спасена и чрез сливане с държавните железници.В края на тази седмица акционерите на авиокомпанията трябва да вземат решение по предложенията да се наберат минимум 155 млн. евро чрез увеличение на капитала и конвертируем заем. Освен това Alitalia разчита да набере още 300 млн. евро от кредиторите си. Не е ясно дали участието на държавната компания ще бъде прието от регулаторите на Европейския съюз, тъй като държавната помощ за авиопревозвачи е забранена.

Правителството трябваше да се намеси, след като стана ясно, че повечето акционери на Alitalia не могат или не искат да отделят нужните средства за спасяването на компанията. Най-големият акционер в Alitalia с 25% дял е френско-холандската Air France-KLM, която също преживява финансови затруднения и прилага план за свиване на разходите. Кризата доведе до спекулации, че двете авиокомпании могат да се слеят, но официален Рим предпочита Alitalia да остане в италиански ръце.

Кредиторите на Alitalia заявяват, че ще помогнат на компанията само ако акционерите се съгласят да участват. Превозвачът е изправен и пред реалната опасност полетите му да бъдат спрени от регулаторите, тъй като според европейското право трябва да бъде отнет лицензът на авиокомпания, която 12 месеца не успява да изпълнява финансовите си задължения. От правителството уверяват, че Alitalia ще приложи бизнес план, който трябва да я върне на печалба до 2016 г., като дотогава ще предоставят стратегическа и финансова подкрепа.

Alitalia не е излизала на печалба от приватизацията си преди пет години. През първото полугодие компанията отчете нетна загуба от 294 млн. евро и приходи от 1.6 млрд. евро. В момента превозвачът губи по 700 хил. евро на ден, за дълговете му доближават 1 млрд. евро. Към края на юни паричните резерви са спаднали до 128 млн, евро, като дневните оперативни разходи възлизат на поне 10 млн. евро.

Италианското правителство обяви, че е договорило помощ от страна на държавните пощи, които чрез капиталова инжекция ще спасят авиопревозвача Alitalia от неминуем банкрут. Все още не е обявено с каква сума ще помогне Poste Italiane, но според запознати лица, цитирани от Wall Street Journal, инвестицията може да достигне 100 млн. евро. През миналата седмица се появи информация, че правителството е обмисляло възможността Alitalia да бъде спасена и чрез сливане с държавните железници.В края на тази седмица акционерите на авиокомпанията трябва да вземат решение по предложенията да се наберат минимум 155 млн. евро чрез увеличение на капитала и конвертируем заем. Освен това Alitalia разчита да набере още 300 млн. евро от кредиторите си. Не е ясно дали участието на държавната компания ще бъде прието от регулаторите на Европейския съюз, тъй като държавната помощ за авиопревозвачи е забранена.

Правителството трябваше да се намеси, след като стана ясно, че повечето акционери на Alitalia не могат или не искат да отделят нужните средства за спасяването на компанията. Най-големият акционер в Alitalia с 25% дял е френско-холандската Air France-KLM, която също преживява финансови затруднения и прилага план за свиване на разходите. Кризата доведе до спекулации, че двете авиокомпании могат да се слеят, но официален Рим предпочита Alitalia да остане в италиански ръце.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK