Продажбите на IKEA продължават да растат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на IKEA продължават да растат

Reuters

Продажбите на IKEA продължават да растат

Приходите за изминалата фискална година са 27.9 млрд. евро, като най-сериозно е било увеличението им в Русия и Китай

4646 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата верига мебелни магазини в света IKEA обяви, че през изминалата фискална година е успяла да увеличи пазарния си дял на почти всички свои пазари, което е допринесло за ръст на продажбите с 3.1%. Заради глобалното си присъствие резултатите на шведската компания се разглеждат като индикатор за потреблението в световен мащаб. Според изявлението на IKEA най-сериозен ръст на продажбите през годината е реализиран на пазарите в Русия и Китай, като е постигнат и "значителен прогрес" в Северна Америка, съобщиха световните медии.

Ръст въпреки кризата

"Макар Южна Европа да продължава да страда от текущата икономическа ситуация, ние продължаваме да увеличаваме дела си на почти всички пазари", заявяват от компанията. За дванадесетте месеца до края на август продажбите на IKEA са нараснали до 27.9 млрд. евро, като при магазините, отворени преди повече от една година, приходите са се покачили с 1.8%. Подробните данни ще бъдат публикувани в пълния финансов доклад през януари следващата година.

"Съотношението на стойността и вложените пари е от все по-голямо значение за клиентите ни. Развитието на продажбите ни показва, че хората от цял свят оценяват нашата концепция за качество, добре проектирани продукти и ниски цени", заявява главният изпълнителен директор на компанията Питър Ангефьол, който пое ръководството преди няколко месеца.

През миналата година управляваната от основателя си Ингвар Кампарт и семейството му компания обяви планове да увеличи двойно продажбите си до 50 млрд. евро до края на десетилетието. Въпреки сътресенията на световната икономика през последените години компанията неизменно отчита ръст на приходите и печалбата. Изключение прави Франция, където според информация от началото на месеца продажбите са спаднали с 4.3% до 2.39 млрд. евро. Френският пазар е третият най-голям за компанията след Германия и САЩ.

Планове за разрастване

Макар все още да генерира голяма част от продажбите си в Европа, компанията се разраства бързо на нововъзникващите пазари. Само в Индия IKEA възнамерява да отвори 25 обекта и да инвестира 105 млрд. рупии (1.72 млрд. долара) В момента под марката IKEA оперират 303 магазина в 29 държави, които през изминалата година са били от 690 млн. души годишно. Групата дава работа на около 139 хил. души.

Преди две години IKEA отвори чрез франчайз първия си магазин в България, като вече марката се е утвърдила като лидер на мебелния пазар в страната. През 2012 г. приходите на българското дружество на гръцкия франчайз представител - "Хаус маркет България", са достигнали 62.7 млн. лева. През тази година очакванията са те да нараснат с поне 15%, а посетителите да се увеличат с около 20% спрямо 2012 г., когато достигнаха 1.6 млн. 

Най-голямата верига мебелни магазини в света IKEA обяви, че през изминалата фискална година е успяла да увеличи пазарния си дял на почти всички свои пазари, което е допринесло за ръст на продажбите с 3.1%. Заради глобалното си присъствие резултатите на шведската компания се разглеждат като индикатор за потреблението в световен мащаб. Според изявлението на IKEA най-сериозен ръст на продажбите през годината е реализиран на пазарите в Русия и Китай, като е постигнат и "значителен прогрес" в Северна Америка, съобщиха световните медии.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    fez_deffender avatar :-|
    Фес Deffender

    Икеа правят много готини неща. Трябва да отворят още 2-3 магазина у нас.

  • 2
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Продажбите на ИКЕЯ се дължат на храната и напитките. Всяка сутрин можеш да закусиш за 1 лев, и напитките се доливат безплатно. Кафето пък е невероятно и е италианско, за 1 лв!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    fez_deffender avatar :-|
    Фес Deffender

    [quote#2:"Offshore Banking"]Продажбите на ИКЕЯ се дължат на храната и напитките. [/quote]

    Ееее, айде сега - несериозно е да твърдиш това. Иначе за кафето си прав - наистина е хубаво.

  • 4
    v_l avatar :-|
    v_l

    Икея печелят именно от кризата ... предлагат читави неща, на читави цени - ненатрапчиво,функционално, без изгъзици и с достатъчно възможности да си развихриш и твоето въображение.

  • 5
    kaizersoze avatar :-|
    kaizersoze

    Плюс страхотната бизнес концепция, читавите продукти и читавия маркетинг, ИКЕА няма как да не размажат българските производители - те живеят в каменната ера - няма обща концепция за продуктите, няма никакъв консистентен маркетинг и бизнеса се върти като в 19 век - отваряш лафка и чакаш някой да влезе в нея.

  • 6
    gln40316080 avatar :-|
    gln40316080

    Все още не мога да поръчвам от сайта им. Трябва да дойда на крака и да си платя. (Не че не съм го правил веднъж). Ако и това направят ще продават повече. Не мисля че е реално скоро да направят магазин в умиращия град Варна. И до бургас бих ходил, но и София и Букурещ са ми еднакво далеч.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK