ITD Network изгради своя платформа за IP телевизия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ITD Network изгради своя платформа за IP телевизия

Увеличеният брой на предложенията за IP телевизия прави изборът на потребителите все по-сложен.

ITD Network изгради своя платформа за IP телевизия

По-голяма част от проекта за 3.2 млн. лв. е финансиран по оперативна програма "Конкурентоспособност"

Асен Георгиев
10178 прочитания

Увеличеният брой на предложенията за IP телевизия прави изборът на потребителите все по-сложен.

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


От началото на ноември компаниите, които разполагат със собствени платформи за IP телевизия в България ще станат с една повече. Тогава операторът ITD Network ще завърши интеграцията на нова собствена платформа за телевизия в своята мрежа. По този начин ще позволи на потребителите на услугите й - Coolbox и Coolbox Office - да управляват телевизионните си преживявания по-прецизно.

Към момента само две компании в България разполагат със собствени IPTV платформи за вътрешно ползване – "Виваком" и "Мобилтел". Другите две фирми - "Нетера и "Вестител", отдават платформата си на оператори", коментира за "Капитал Daily" Иво Димитров, изпълнителен директор на ITD Network.

Проектът на ITD Network е финансиран по оперативна програма "Конкурентоспособност". Стойността му е 3.2 млн. лв., от които 60% са европейски средства, а останалите - собствено финансиране. Главен изпълнител на проекта е българският системен интегратор Smartcom, който е доставил и инсталирал необходимото оборудване за IP преносна мрежа и за системата за разпространение на цифрова телевизия през IPTV инфраструктура. "Въпреки големите вложения не планираме увеличаване на цената на нашата услуга", каза Иво Димитров. Той очаква цялата инвестиция да се възвърне за срок от 5 години.

Ниска база, високи ръстове

Данните на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) показват, че през 2011 г. абонатите на IP телевизия в България са били 26 378 и носят на компаниите, предоставящи услугата, 472 хил. лв. Година по-късно броят им достига 96 226, а приходите за операторите са нараснали до 931 хил. лв. Основните играчи на пазара през миналата година са били "Мобилтел" и "Виваком", които държат 89% от него.

Двата големи телекома остават лидери и през тази година, като на пазара излизат и по-малки регионални компании. По данни на Иво Димитров ITD Network държи около 15% пазарен дял при "услугите за дома" в Пловдив и 8% във Велико Търново. Компанията предоставя услуги и на голяма част от бизнеса в Пловдив и Велико Търново, но има по-слабо присъствие в София. "Засега делът на IPTV абонатите спрямо останалите методи за доставяне на ТВ е под 1%, но вярваме, че това е технологията на бъдещето и нейният пазарен дял ще расте бързо", коментират от ITD Network.  

Повече възможности

IP телевизията се различава от ефирната и обикновената цифрова телевизия с повечето възможности, които дава на крайните потребители. Сред тях са запис на предавания, абонамент за допълнителни услуги, отложено гледане на програми и др. От ITD Network съобщиха, че заедно със стартирането на проекта започва и поетапна замяна на съществуващите клиентски устройства (set-top-box). Освен това от компанията предлагат възможността за конфигуриране на програмируемо дистанционно управление, което премахва необходимостта от две дистанционни.

С интегрирането на новата платформа се подобрява и досегашният софтуер, като към него в бъдеще ще се добавят възможности за едновременно записване на няколко предавания на външен носител, отложено гледане (time shifting), пауза, гледане на YouTube, възпроизвеждане на видеосъдържание от външен носител и др., коментират от компанията.

Досега ITD Network предлагаше на своите клиенти IP телевизия през платформата на "Вестител". Компанията за момента планира да използва своята платформа единствено за собствените си нужди, без да я предоставя на други оператори.

Услугата Coolbox Office, която е насочена към бизнес клиенти, в момента е достъпна в София, Пловдив и Велико Търново, а вариантът й за крайни клиенти Coolbox – във Велико Търново и Пловдив. Плановете са скоро да се предложи и в София.

От началото на ноември компаниите, които разполагат със собствени платформи за IP телевизия в България ще станат с една повече. Тогава операторът ITD Network ще завърши интеграцията на нова собствена платформа за телевизия в своята мрежа. По този начин ще позволи на потребителите на услугите й - Coolbox и Coolbox Office - да управляват телевизионните си преживявания по-прецизно.

Към момента само две компании в България разполагат със собствени IPTV платформи за вътрешно ползване – "Виваком" и "Мобилтел". Другите две фирми - "Нетера и "Вестител", отдават платформата си на оператори", коментира за "Капитал Daily" Иво Димитров, изпълнителен директор на ITD Network.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    plf avatar :-|
    plf

    Големи технологични постижения...

    Ако се радваме на тези ужас...

  • 2
    mto avatar :-|
    mto

    "IP телевизията се различава от ефирната и обикновената цифрова телевизия с повечето възможности, които дава на крайните потребители. Сред тях са запис на предавания, абонамент за допълнителни услуги, отложено гледане на програми и др."

    На теория е така, но на практика - не. Например при МТел отложеното гледане е само за няколко програми и то до 48 часа. Освен това, тези програми съвсем не са нито най-интересните, нито най-качествените. Пълна скръб е до момента...

  • 3
    pirab avatar :-|
    Pirab

    Не мога да си обясня : Имат 15% дял в Пловдив от нещо което е 1%-Ай Пи Ти Ви спрямо останалия начин на разпространение.Излиза, че от 1000 абоната само 10 ползват АйПиТиВи,а те имат 15% дял от тези 10 т.е. 1-2 абоната на 1000.

  • 4
    kalistu avatar :-|
    kalistu

    Колега,задаваш грешни данни и правиш неверни заключения.В резултат на което ЗАБЛУЖДАВАШ всички четящи.По-вероятно е да да имат 15 % от целия пазар на интернет доставчиците,а после евентуално да се гледа по вид технология на пренос.Но ти ги смесваш и нищо вярно няма накрая.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK