Yahoo не се отказва от дела си в Alibaba
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Yahoo не се отказва от дела си в Alibaba

Основният бизнес на Yahoo отчита слаби резултати на фона на ожесточената конкуренция от страна на Facebook и Google

Yahoo не се отказва от дела си в Alibaba

Инвестицията в азиатския лидер при електронната търговия е основният фактор, който поддържа стойността на акциите на Yahoo

2746 прочитания

Основният бизнес на Yahoo отчита слаби резултати на фона на ожесточената конкуренция от страна на Facebook и Google

© Reuters


Интернет гигантът Yahoo обяви, че ще запази дела си в Alibaba при предстоящото първично публично предлагане (IPO) на китайската компания. Инвестицията в азиатския лидер при електронната търговия е основният фактор, който поддържа стойността на акциите на Yahoo въпреки лошите резултати на основния й бизнес с онлайн реклама през последните тримесечия. Акциите на Yahoo поскъпнаха с почти един процент след съобщението, че компанията ще продаде по-малка част от дела си в Alibaba, отколкото беше предварително убедено. В момента Yahoo държи 24% в китайската фирма. "Идеята им е да не продават на цената на IPO-то, а да изчакат пазарът да повиши стойността на дяловете им", отбелязва пред Reuters Бен Шахтърм, анализатор в Macquarie Research.

Слаби резултати

На фона на ожесточената конкуренция от страна на Facebook и Google онлайн рекламата на Yahoo отчита слаби резултати и през третото тримесечие на. Цените на онлайн рекламите са спаднали със 7 на сто на годишна база, докато броят им се е увеличил само с 1 на сто. Приходите от реклами в интернет търсачката на Yahoo, които представляват 39% от всички продажби на компанията, са били с 3 процента повече. Изпълнителният директор на Yahoo Мариса Майер обаче изтъква подобрения потребителски трафик на сайтовете на компанията, който трябва да започне да се отразява на приходите в близко бъдеще. Потребителите, използващи мобилните продукти на Yahoo, са се увеличили с 15% през третото тримесечие спрямо второто и са достигнали 390 млн. Трафикът към обновения спортен сайт на Yahoo пък се удвоил.

Нетната печалба на Yahoo през третото тримeсечие е 297 млн. долара в сравнение с 3.16 млрд. долара за същия период на миналата година. Тогава обаче резултатите включваха еднократен приход от 2.8 млрд. долара от продажбата на част от дела в Alibaba Group. Нетните приходи за тримесечието са 1.081 млрд. долара спрямо 1.089 млрд. преди година. Компанията понижи прогнозата си за годишните постъпления от 4.5 на 4.425 млрд. долара и предупреди, че оперативната печалба също може да не достигне предварителните очаквания.

От миналия юли насам, когато Майер пое управлението, акциите на Yahoo са поскъпнали повече от двойно. Според анализаторите това се дължи основни на агресивните инвестиции на компанията. "Те очевидно инвестират и вкарват парите си в работа. Не е ясно обаче кога инвестициите ще започнат да се отплащат", коментира Роналд Джоси, анализатор в JMP Securities.

Бърза експанзия

"Те са късметлии, че хората не обръщат голямо внимание на основния им бизнес, колкото на участието им в Alibaba", отбелязва от своя страна Колин Гилис, анализатор в BGC Partners. В доклада на Yahoo са включени и данни за финансовите резултати на Alibaba за второто тримесечие на годината. За периода приходите на китайската компания са нараснали с 61% до 1.74 млрд. долара, а нетната печалба е скочила със 159% до 707 млн. долара. Темпът на повишаване на приходите се е забавил спрямо 71%, постигнати в първите три месеца на годината, но надвишава очакванията на резултатите. Alibaba очаква да набере 15 млрд. долара от борсовия си дебют, които ще бъдат инвестирани в развитие на търговската мрежа в Китай.

Интернет гигантът Yahoo обяви, че ще запази дела си в Alibaba при предстоящото първично публично предлагане (IPO) на китайската компания. Инвестицията в азиатския лидер при електронната търговия е основният фактор, който поддържа стойността на акциите на Yahoo въпреки лошите резултати на основния й бизнес с онлайн реклама през последните тримесечия. Акциите на Yahoo поскъпнаха с почти един процент след съобщението, че компанията ще продаде по-малка част от дела си в Alibaba, отколкото беше предварително убедено. В момента Yahoo държи 24% в китайската фирма. "Идеята им е да не продават на цената на IPO-то, а да изчакат пазарът да повиши стойността на дяловете им", отбелязва пред Reuters Бен Шахтърм, анализатор в Macquarie Research.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Доживяхме водеща нет компания, символ в бранша, да се крепи на инвестициите си в Поднебесната.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK