Carrefour и Metro се връщат към растеж
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Carrefour и Metro се връщат към растеж

Metro разполага с 2221 обекта в цял свят, от които 14 са в България

Carrefour и Metro се връщат към растеж

Двете вериги са подобрили резултатите си на основните си пазари

3550 прочитания

Metro разполага с 2221 обекта в цял свят, от които 14 са в България

© WOLFGANG RATTAY


Две от най-големите европейски вериги за търговия на дребно – френската Carrefour и германската Metro, отчитат възстановяване на родните си пазари през третото тримесечие, което се приема като знак за успех на усилията им за реформиране на бизнеса.

Освен че се е върнала към растеж във Франция, Carrefour обяви стабилен ръст във втория си най-голям пазар Бразилия и възстановяване в ударената от кризата Испания. Продажбите на втората най-голяма търговска верига в света след Wal-Mart са достигнали 25.3 млрд. евро, които включват и резултатите на франчайз партньорите. Растежът при магазините, работещи повече от година, достига 2.7% при изключване на валутните ефекти.

Валутен ефект

За деветте месеца от началото на годината повишението е с 1.3% до 74 млрд. евро. Финансовият директор на компанията Пиер-Жан Совиньон е заявил пред Reuters, че пазарните прогнози за печалба за цялата 2013 г. от 2.2 млрд. евро са реалистични, ако валутите в Латинска Америка не поскъпнат спрямо еврото.

Обектите на веригата във Франция, които отговарят за 40% от приходите на групата, отчитат ръст на продажбите с 3%, като се изключи ефектът от цените на горивата. Това обръща негативната тенденция от първото и второто тримесечие, когато продажбите се свиха със съответно 2.9 и 1.1 на сто. "Ценовият ни имидж и трафикът в магазините ни продължава да се подобрява. Всички типове магазини във Франция са постигнали ръст през третото тримесечие", заявява Совиньон. В Китай групата отчита ръст на продажбите от 1.1%, а в Бразилия – от 8.8%.

Години наред Carrefour отчиташе забавяне на бизнеса си във Франция заради зависимостта му от хипермаркетите, които губят популярност сред потребителите. Изпълнителният директор Жорж Пласа, който пое компанията през миналата година, предприе мерки за свиване на разходите, обновяване на магазините и подобряване на продуктовата гама. 

Френската верига оперира в България чрез гръцката Marinopoulos Group, която е собственик на франчайз правата. През миналата година магазините на Carrefour в страната се удвоиха, а оборотът нарасна с 15% до 266.4 млн. лв.

Подобрение и за Metro

Изпълнителният директор на Metro Олаф Кох също полага усилия да реформира бизнеса на компанията, които, изглежда, дават резултат предвид подобрените резултати на всички нейни марки в Германия. "Въпреки трудните пазарни условия ние успяхме да постигнем целите си за продажби и наблюдаваме тенденции на подобрение. Можем да потвърдим прогнозите си, че печалбата преди данъци за 2013 г. ще надвишава леко постигнатите през миналата година 706 млн. евро", заявява Кох. Той също така изтъква, че се очакват подобрени резултати в ключовия празничен сезон в края на годината.

Продажбите на групата за третото тримесечие са достигнали 15.5 млрд. евро, което е с 2.1% по-малко спрямо същия период на 2012 г., но отговаря на прогнозите на анализаторите. Ако се изключат валутните ефекти от продажбите в Русия, Турция, Индия и Япония, както и продажбата на веригата Real в Източна Европа, продажбите са нараснали с 1.8%, спрямо 0.1% през първото полугодие. Веригата има 14 магазина и в България.

Магазините Cash & Carry, които отговарят за почти половината от приходите на групата, отчитат ръст на продажбите в цяла Европа, Африка и Азия, като най-значително подобрение има в Германия. Веригата за електроника Media-Saturn отчита лек спад от 0.1%, но магазините в Германия, които работят повече от година, са постигнали ръст от 3.1%. Магазините под марката Galeria Kaufhof са постигнали ръст на продажбите в Германия за трето поредно тримесечие.

Две от най-големите европейски вериги за търговия на дребно – френската Carrefour и германската Metro, отчитат възстановяване на родните си пазари през третото тримесечие, което се приема като знак за успех на усилията им за реформиране на бизнеса.

Освен че се е върнала към растеж във Франция, Carrefour обяви стабилен ръст във втория си най-голям пазар Бразилия и възстановяване в ударената от кризата Испания. Продажбите на втората най-голяма търговска верига в света след Wal-Mart са достигнали 25.3 млрд. евро, които включват и резултатите на франчайз партньорите. Растежът при магазините, работещи повече от година, достига 2.7% при изключване на валутните ефекти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK