Ford прави двигатели в Румъния за Азия и Америка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ford прави двигатели в Румъния за Азия и Америка

Ford ще произведе около 70 000 B-Max през тази година

Ford прави двигатели в Румъния за Азия и Америка

По този начин гигантът компенсира свитото производство на автомобили в завода си в Крайова

3879 прочитания

Ford ще произведе около 70 000 B-Max през тази година

© Reuters


Ford компенсира спада на дейността си в Румъния, като произвежда двигатели за Северна Америка и Азия, съобщи румънският бизнес вестник Ziarul Financiar. Заводът в Крайова прави по 1000 двигатели на ден за пазари извън Европа, докато производството на коли е намаляло заради свития пазар в ЕС.

Моторни песни

През миналия месец Ford обяви, че ще прати около 2300 от 3900 свои служители в Крайова в платен отпуск за една седмица през септември и 13 дни през октомври. Всички те работят в подразделението за производство на модела B-Max, чийто капацитет в момента е 365 коли на ден. Те получават около 80% от заплатите си през този период. В същото време дейността не спира в подразделението за двигатели. "Работи се на две смени. Годишният ни капацитет е 350 хил. двигатели, като тази година ще произведем близо 200 хил. броя в сравнение с 27 хил. през 2012 г.", заяви пред Ziarul Financiar директорът на отдела за двигатели в завода Иън Пиърсън. Според изданието приходите от тази дейност ще достигнат 1 млрд. евро, докато производството на автомобили носи още 1 млрд. Ford основно изнася произведените в Румъния B-Max към Германия, Италия, Испания и Франция, а двигателите - към заводите на щатския гигант в Китай, САЩ и Мексико. Ford купи предприятието в Крайова през 2007 г. за 730 млн. евро и обеща инвестиции за 675 млн. евро. Компанията произвежда в него и лекотоварния модел Ford Transit.

Dacia срещу Ford

"В дългосрочен план Румъния трябва да се съсредоточи върху разработките на високи автомобилни технологии и производство с добавена стойност", заяви пред Ziarul Financiar Богдан Белчиу, партньор в PwC Румъния. И макар очакванията да са през тази година Румъния да произведе в двата си завода над 400 хил. автомобила, местният пазар на нови коли се е свил през последните пет години с почти 80%. Както и в България румънските потребители предпочитат да купуват употребявани коли, а през 2013 г. този сегмент ще достигне 200 хил. броя спрямо 60 хил. нови автомобила. В България това съотношение е 1 към 10 в полза на втората ръка.

Ford компенсира спада на дейността си в Румъния, като произвежда двигатели за Северна Америка и Азия, съобщи румънският бизнес вестник Ziarul Financiar. Заводът в Крайова прави по 1000 двигатели на ден за пазари извън Европа, докато производството на коли е намаляло заради свития пазар в ЕС.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK