Мобилните технологии изстреляха акциите на Google над 1000 долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мобилните технологии изстреляха акциите на Google над 1000 долара

Мобилните технологии изстреляха акциите на Google над 1000 долара

Добрите финансови резултати на компанията чертаят още по-оптимистично бъдеще

Юлиян Арнаудов
5275 прочитания

© CHRIS HELGREN


С 8 цента се понижи средната цена на клик през последното тримесечие, от която интернет компаниите като Google печелят.
26%

се увеличи количеството на кликовете на Google.

Инвестициите в мобилните технологии и в развиващите се пазари започват да се отплащат на интернет гиганта Google. Цените на акциите на компанията минаха психологическия праг от 1000 долара за брой, след като тя обяви по-добри от очакваните финансови резултати за третото тримесечие. Книжата поскъпнаха с 13% до 1006.17 долара за брой при отварянето на търговията на фондовата борса в Ню Йорк в петък.

Цената се задържа през по-голямата част от търговията над хиляда долара и търговията приключи при 1011.41 долара. Така Google стана втората компания от индекса S&P 500, чиито акции минават прага от 1000 долара. Преди месец книжата на интернет сайта Priceline.com също достигнаха до четирицифрени стойности. При излизането на борсата през 2004 г. цената на една акция на технологичния гигант беше 85 долара.

Правилни решения

Въпреки спада на цените на онлайн рекламата приходите на компанията от тази дейност достигнаха 11.92 млрд. долара за третото тримесечие, докато очакванията на Wallstreet бяха за 11.64 млрд. долара. Общите постъпления за периода възлизат на 14.89 млрд. долара. Нетната печалба се понижава до 2.97 млрд. долара спрямо 3.22 млрд. за предходните три месеца. Инвеститорите бяха оптимистично настроени най-вече от силните приходи на компанията, която се справя в доста конкурентна среда.

"Очакванията за приходите на компанията бяха малко притъпени", коментира пред Reuters Кери Райс, анализатор в Needham&Co. "Google направи това, което трябваше, за да впечатли инвеститорите." Според Кери Райс от Needham&Co "Google върши перфектна работа, като е на правилното място в мобилния свят, докато той расте, и най-важното е, че успява да монетизира тази позиция."

Основна част от ръста на приходите идва не от традиционно силните пазари като САЩ и Великобритания, а от някои части на Европа, Бразилия, Япония и др. Също така онлайн магазинът за приложения Google Play реализира добри постъпления, но там маржовете на печалба засега остават ниски. "Като цяло Google действа в правилната посока – инвестира в развиващите се пазари и мобилните технологии", коментира Джордан Рохан, анализатор в Stifel Nicolaus, цитиран от New York Times. "В момента може да не виждаме големи приходи от тази дейност, но след време това ще доведе до по-печеливш бизнес модел."

Промяната на тенденциите в интернет технологиите не остана незабелязана от Google. Компанията представи нови инструменти за реклама, един от които през миналата седмица. Той позволява активността на потребителите в социалните мрежи като снимки, състояние и др. да се използва под формата на реклами в интернет. Всички тези усилия постепенно се възнаграждават от инвеститорите и интернет гигантът постигна това, което Apple не успя – акциите му минаха прага от 1000 долара за брой.

Конкуренцията на мобилните устройства

Бизнесът на Google, както и този на Facebook и Yahoo е поставен под натиск. Това се дължи на факта, че все повече потребители разчитат на мобилни устройства за достъп до глобалната мрежа, а там за разлика от персоналните компютри рекламните тарифи са по-ниски. А именно онлайн ракламата е един от основните източници на приходи за тези компании.

Средната цена на клик (Cost per Click - CPC), от която интернет компаниите като Google печелят, се понижи с 8 цента през последното тримесечие. По този начин продължава тенденцията за спад на стойността на рекламите, след като през периода април-юни компанията отчете понижение на цената от 6%. Интернет търсачката обаче успя да неутрализира този негативен ефект, като предлага повече реклами. Количеството на кликове на Google през третото тримесечие се е увеличава с 26% - най-силния ръст от началото на годината.

"Ключовата част от резултатите на Google е, че ръстът на броя на рекламите надхвърля понижението на цената им", коментира Роналд Джоузи, анализатор в JMP Securities, цитиран от Reuters.

Близо 40% от трафика на сайта за видеосподеляне YouTube, който е собственост на интернет гиганта, се гледа на мобилни устройства, заяви изпълнителният директор на Google Лари Пейдж. Преди две години едва 6% от трафика на сайта беше генериран от мобилни устройства.

С 8 цента се понижи средната цена на клик през последното тримесечие, от която интернет компаниите като Google печелят.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    pesheff avatar :-?
    Пешката

    Глупости. QE Infinity изстреля акциите на Гуглето над 1000!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK