Кажи "Благодаря"
Изпращането на мейл след интервю за работа може да помогне на кандидата да спечели мястото, за което кандидатства
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Откровено казано смятах изпращането на благодарствен имейл след приключване на интервюто за работа за голяма глупост. Или ако трябва да се изразя по-меко за привнесена американска измишльотина, нещо снобско и напълно безсмислено. Бях убедена, че българските HR мениджъри не обръщат реално внимание на такива писма и че ако някой от тях очаква подобен отговор, е само защото така е модерно."
Тази година обаче Ралица променя своето мнение. Остава без работа за известно време и когато я поканили на дългоочакваното интервю, решила, че ще спазва всички писани и неписани правила, защото работата наистина й трябвала. Така тя изпратила благодарствен имейл на потенциалния си работодател, в който доразвила една от засегнатите теми по време на тяхната среща с предложение за още идеи.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
18 коментара
Чудесно, значи все пак някъде писаните правила действат.
Най-често обаче картинката е друга, за едно място кандидатстват 5-6 "наши хора" и в такива случай благодарствените емейли не помагат много.
Тук може да добавим и пълно проучване на интервюиращия: търговски регистър, фейсбук, имотен регистър, и евентуално брачен регистър.
Публикувано през m.capital.bg
Максимата "не е важно колко знаеш а кого познаваш" е общоприета в САЩ. Изключенията са за много кадърните, с изявени знания и умения или тези с редки и търсени професии. Завършилите английска литература почват търсенето от началото на последната учебна година, компютърните инженери в края, ако вече не са ги наели.
Колкото за "благодаря" - елементарно възпитание. Има и ред съвети за етикета и поведението на самото интервю които могат да бъдат от полза на много млади хора. Реалната действителност е доста по-различна от вируалната, където те са израстнали.
За секс най-много се говори в затвора и в казармата. Когато беше голямата стагнация на пазара на труда в Германия около 2005 г. с 5 милиона безработни (за сравнение сега са 2,7 млн.), тогава като топъл хляб вървяха всякакви книги за успешно кандидатстване и указания да си направиш уникална автобиография, която да удари другите в земята. Нищо, че книгата с указанията за уникалност е издадена в тираж 700 хиляди броя.
В България обикновено тези интервюта са супер нагласени, така че изразът не е БЛАГОДАРЯ, а ЗАПОВЯДАЙ.
Няколко практически въпроса по фийдбека от интервютата:
1. Рикрутърите не е зле да оставят някаква възможност за контакт от страна на кандидатите. В някои компании до HR е по-трудно да достигнеш отколкото до СЕО-то.
2. Автоматизация на процеса - вече има много добри технически средства за проследяване на кандидатурите, автоматизиран отговор на различните етапи, актуализирането на CV-та, потвърждаване и актуалност на интереса към компанията и др.
3. Социални мрежи - основно с бизнес насоченост, където може да се споделят мнения и дасе проучват подробности "от кухнята"...
4. Човешката страна на кандидатстването и двустранното взаимоотношение - шанс да те запомнят и да си "решение", макари в бъдещ период.
5. Кандидатите много често са и клиенти на интервюиращите компании, лице на мениджмънта и това ги прави отговорни.
В заключение - рикрутмънтът се промени много през последните години и искаме или не, трябва да го отчетем:)
В духа на статията се питам как точно е станало назначението на техническия сътрудник в НЕК, придобил печална слава в последните 2 дни?
До коментар [#7] от "mirovoiska": :) ха познай от 3 пъти ;) не се съмнявам, че въпросната кака е "благодарила" на когото трябва многократно , но предполагам не с мейли :P
иначе ако трябва да бъдем честни, мнозинството от нашите айчари се държат доста надменно, все едно че те ти вършат работа, както отбелязва много точно Ралица в статията... в много от случаите няма абсолютно никаква обратна връзка или в най-добрия случай е автоматичен отговор от САП-а.. да ме прощават много нашите т.нар ейчари в БГ, но интервюто за работа е ДВУСТРАНЕН процес, т.е. не само те като работодатели трябва да харесат кандидата, а и той тях... с тази надменност трудно мога да повярвам на корпоративни визии, че " хората са най-важния капитал" и т.н. а както е отбелязал и Г-н Николов в коментара си - често ние освен кандидати сме и клиенти на самите фирми... та така
До коментар [#6] от "Николай Николов":
мдааа, родна реч, омайна, сладка...
Изобщо не е вярно, че HR винаги изпращат обратна информация на кандидатите. Не си мърдат пръста за подобно нещо. За над 15 г. трудова кариера и кандидатстване на доста места, 4 сменени работни места нито веднъж не са ми върнали обратна информация. Последния случай наскоро беше с една от нашите най-големи банки. HR-ите в България са изключително зле и са по-скоро ТРЗ-та. Задават заучени въпроси, мислейки си че са много оригинални и че кандидатстващия няма да се усети как е правилно да отговори. Много зле.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.