Автогигантите трябва да гледат отвъд БРИК

Тайланд е сред най-големите производители от нововъзникващите икономики

Автогигантите трябва да гледат отвъд БРИК

Доклад на Boston Сonsulting Group посочва новите перспективни пазари пред индустрията

3742 прочитания

Тайланд е сред най-големите производители от нововъзникващите икономики

© CHAIWAT SUBPRASOM


Автомобилните производители трябва да прехвърлят вниманието си към други нововъзникващи пазари извън групата на БРИК, ако искат да продължат да растат, се казва в доклад на консултантската компания Boston Сonsulting Group (BCG). Според документа страните Бразилия, Русия, Китай и Индия ще останат жизненоважни за сектора и през следващото десетилетие, но няма да са достатъчни за дългосрочен и устойчив растеж. Ето защо според анализа на BCG е нужно гигантите да гледат към другите развиващи се икономики, наричани за по-лесно "отвъд БРИК". Те ще носят около 20% от глобалните продажби на нови коли до 2020 г. В тези държави живее 40% от световното население, а средният им годишен растеж през следващите седем години ще е 6%, което е четири пъти повече от развитите пазари в Северна Америка, Европа и Япония.

Къде е потенциалът

В същото време очакваният годишен растеж до 2020 г. за Индия е 10%, Китай - 6%, Бразилия - 5%, и Русия - 4%. Boston Consulting Group анализира в доклада си 123 нововъзникващи пазара, от които 88 ще продават над 10 000 нови автомобили годишно до 2020 г. Компанията ги разделя на четири групи - Страните от АСЕАН, Възникващият Близък изток, Държавите от Андите в Южна Америка и Северноафриканският пояс. Всяка от тях има своите особености и тенденции и за производителите ще е трудно да използват еднакви стратегии, се казва в доклада.

Въпреки това и четирите групи имат общи характеристики, които ги правят привлекателни - растящи местни икономики и все по-голяма средна класа. АСЕАН е считан за най-добре развитият регион, а особеното при него е, че там доминираща позиция имат японските производители, водени от Toyota Motor. Тук пазарният лидер е Индонезия, чийто пазар ще достигне 1.7 млн. автомобила на година. Голямата въпросителна е Иран, чийто пазар може да достигне 1.5 млн. коли годишно, но политическата нестабилност и американско ембарго правят трудна реализацията на този потенциал.

Последна възможностза растеж

Колумбия е друга изключително перспективна държава, а очакванията са продажбите да скочат двойно до 670 хил. нови коли до 2020 г. Повечето от държавите в четирите клъстъра са изключително конкурентни пазари и всеки производител, който може да доминира на тях, какъвто е случаят с Toyota в Югоизточна Азия, може да си осигури огромни печалби, коментира Ксавие Моске, главен експерт по автомобилната индустрия в Boston Consulting.

Сред разглежданите в доклада страни най-големите производители са Тайланд, Иран, Индонезия и Турция, които в следващите седем години ще увеличат общата си продукция от 5.5 млн. на 8 млн. автомобила годишно. От документа са изключени Южна Корея, Мексико и Южна Африка, тъй като са считани за добре развити автомобилни пазари.

"Когато гледаме към "отвъд БРИК", става ясно, че това е последната възможност за растеж пред автомобилната индустрия. Няма друг регион освен Луната", казва съавторът на доклада Николаус Ланг, който е партньор в Boston Consulting Group.

Автомобилните производители трябва да прехвърлят вниманието си към други нововъзникващи пазари извън групата на БРИК, ако искат да продължат да растат, се казва в доклад на консултантската компания Boston Сonsulting Group (BCG). Според документа страните Бразилия, Русия, Китай и Индия ще останат жизненоважни за сектора и през следващото десетилетие, но няма да са достатъчни за дългосрочен и устойчив растеж. Ето защо според анализа на BCG е нужно гигантите да гледат към другите развиващи се икономики, наричани за по-лесно "отвъд БРИК". Те ще носят около 20% от глобалните продажби на нови коли до 2020 г. В тези държави живее 40% от световното население, а средният им годишен растеж през следващите седем години ще е 6%, което е четири пъти повече от развитите пазари в Северна Америка, Европа и Япония.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


4 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    Стигнали сме границите. Въпросът е какво има отвъд нея?

  • 2
    gth45316879 avatar :-|
    gth45316879

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    Черна Африка

  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#2] от "gth45316879": Последният абзац. Нека и да четем все пак :-)

  • 4
    zogorsone avatar :-?
    zogorsone

    "Когато гледаме към "отвъд БРИК", става ясно, че това е последната възможност за растеж пред автомобилната индустрия. Няма друг регион освен Луната", казва съавторът на доклада Николаус Ланг, който е партньор в Boston Consulting Group.

    Основният проблем на капитализма - нуждата му от растеж и нови пазари, да видим как ще се реши този проблем.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал