Новият брой:
Служебната президентска република

PSA Peugeot Citroen бяга от съюза с GM

Френската група все повече се насочва към по-голямо сътрудничество с китайската Dongfeng

PSA Peugeot Citroen проучва възможността да ограничи сътрудничеството си с американския гигант General Motors. Причината за възможното преразглеждане на споразумението е променената прогноза, че планираното намаление на разходите с 1 млрд. евро няма да бъде достигнато до 2016 г.

От френската група обявиха, че е много вероятно съвместната програма за производство на малка градска кола между двете компании да бъде анулирана. Именно тя беше основата на съюза. "Допълнителният ни анализ показа, че бизнес моделът просто не работи", заяви говорител на Peugeot, без да дава повече подробности. От GM отказаха коментар пред Reuters. Водещият американски автопроизводител купи дял от 7% в Peugeot през февруари 2012 г. Тогава компаниите обявиха, че заедно ще купуват компоненти и ще разработват нови модели, като очакванията бяха за 2 млрд. евро по-ниски съвместни разходи от 2016 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • + 10

    Всеки си е избрал китайското "другарче".

    Нередност?
  • 2
    jorosrabskia avatar :-P
    jorosrabskia
    • - 3
    • + 13

    Който се е хванал с GM не прокопсал: за справка OPEL, SAAB,

    Нередност?
  • 3
    lili_markova avatar :-P
    lili_markova
    • + 4

    ..с китайско лъвче

    Нередност?
  • 4
    daredebil avatar :-|
    DareDebil
    • - 3
    • + 9

    До коментар [#2] от "jorosrabskia":

    и фиат се бяха хванали с ГМ, не ги виждам нещо да са умрели засега, нито пък опел са умрели все още. Опел са собственост на ГМ от 1931ва година, което значи че както най-лошите, така и най-успешните им години през този период са под ГМ. СААБ си бяха фалирали преди да ги купи ГМ, там просто им отложиха с 10 години кончината.

    Нередност?
  • 5
    crusible avatar :-|
    crusible

    Правилна позиция на ПСА!

    Иначе, понеже гледам коментари за ролята на ГМ в партньорството им с други... това, което се случи след като ГМ влезе в партньорство с Фиат, бе че Опел най-накрая почнаха да изпозлват качествени дизелови агрегати (това го казвам от личен опит). Относно СААБ, там кончината бе предизвестена от самите шведи, които до последно не се съобразяваха с политиката на американците за позлване на общи агрегати и възли, което правеше производството им много нерентабилно и на америнаците им писна и хлопнаха кепенците.

    Нередност?
Нов коментар