С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 окт 2013, 19:02, 6843 прочитания

"Дигиталните" клиенти стават все по-важни за продажбите на дребно

Най-голям риск за сектора е политическата и регулаторната несигурност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръст на приходите, продуктови иновации и програми за намаляване на разходите. Това са трите най-важни приоритета за компаниите в сектор "Потребителски стоки и пазари" в актуалното проучване на KPMG съвместно с The Consumer Goods Forum сред 442 топ мениджъри от 44 държави. То беше представено от Емануил Тотев, директор "Транзакции и преструктуриране" в "KPMG България" по време на осмата конференция Retail in Detail на сп. "Регал" (издание на "Икономедиа") и "GfK България".

Добрата информираност на клиента


е главният фактор за растежа на компаниите. "Разбирането на новия "дигитален" клиент е в основата на успешния бизнес модел. Използването на приложения с компютърно обогатена реална среда е област, която се очаква да промени правилата на играта в сектора на бързооборотните стоки", обобщи Емануил Тотев.

Най-съществено влияние върху бизнеса оказват социалните мрежи. Това поне твърдят 71% от участниците в специално проучване с фокус върху ритейл индустрията, проведено от KPMG сред 101 топ мениджъри в САЩ. За малко над половината от тях използването на приложения за смартфони и онлайн пазаруването са ключови инструменти за информиране на клиентите и получаване на обратна връзка от тях. Това обяснява защо има ръст от над 50% при инвестициите в маркетинг в социалните мрежи и смартфон пазаруването. Още повече че две трети от мениджърите са уверени, че могат, а половината от тях смятат, че са в състояние да изчислят резултатите от тези вложения.

"Технологиите са основен фактор за бързата трансформация на ритейл сектора, защото са източник на иновативни решения, които създават стратегически възможности. Те осигуряват лесен достъп, бързина и удобство чрез онлайн и мобилни решения", обобщи Тотев. Но припомни, че "старото е отново на мода". Защото технологиите "не могат да заместят личното отношение и приятното преживяване в магазина".



Бъдещето на ритейл сектора

Най-много време, енергия и ресурси от мениджърска гледна точка през следващата година ще са нужни за значително подобряване на процесите и технологиите в компанията, за съществено намаляване на разходите и за сериозни инвестиции в продукти. "Топ 5 на усилията" се допълва от "нова ценова политика" и "навлизане на нови пазари". Най-малко "харчове" ще са нужни за "продажби на активи" (1% от анкетираните).

През следващата година компаниите в сектора на бързооборотните стоки ще инвестират основно в експанзия на чужди пазари, информационни технологии и маркетинг и реклама. Разширяването на обектите и предлагане на нови продукти и услуги също са сред приоритетите на мениджърите. Но не и самото разработване на тези нови продукти, както и зелените инициативи - те са в дъното на плановете за инвестиции.

Увеличението на приходите през следващите три години ще зависи най-вече от задържането и привличането на нови клиенти, подобряването на икономиката като цяло и оттам увеличаването на потреблението. Политическата и регулаторната несигурност, увеличаващият се дял на магазините с отстъпки, отливът на клиенти и напускането на служители създават най-голям риск за бизнес модела на анкетираните. На предни позиции са също енергийните разходи и липсата на квалифицирана работна среда. Най-малък проблем е осигуряването на капитал – само 6% от запитаните определят това като важно.
 
Влиятелните облачни технологии

Най-голямо влияние върху бизнеса в областта на IТ технологиите имат т.нар. облачни технологии (достъпни през интернет). За над една трета от запитаните те осигуряват по-голяма прозрачност на транзакциите, от една страна, и, от друга - ще намалят разходите. Освен това немалко мениджъри са уверени, че облачните технологии ще променят изцяло бизнес модела на компанията им.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 564 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 766 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Проектират летище за скиори край Гоце Делчев

Капацитетът му е да поема до 3 хил. полета годишно

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА