С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 24 окт 2013, 19:32, 7433 прочитания

Google: Потребителите проверяват първо в интернет, после купуват

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският потребител вече се дигитализира и следва световните тенденции по отношение на пазаруването онлайн. "Информацията е новият петрол и Google има много от това гориво за България", с тези думи започва презентацията си Даниел Майер, маркетинг директор за Северна и Централна Европа по време на конференцията Retail in Detail на списание "Регал". Интернет гигантът е провел мащабно изследване през последните две години, което обхваща 47 държави, сред които и България. В него той се опитва да определи навиците на потребителите затова как те пазаруват онлайн.

Повече търсене онлайн


Оказва се, че все повече потребители предпочитат да използват глобалната мрежа да проучат продуктите, които планират да купят. След това в повечето случаи те отиват да си ги вземат от физически магазини. Така например 71% от българите предпочитат да потърсят повече информация за стоките и услугите в интернет и 53% от всички след това ги купуват от физически ритейлър. На фона на развитите големи европейски държави българите пазаруват по-малко през глобалната мрежа – едва 18%, на фона на Германия и Великобритания, където това правят съответно 32 и 39% от потребителите. Донякъде това може да се обясни с ниското проникване на умни мобилни устройства в страната. По данни на Google едва 8% от българите използват таблети и 28% - смартфони. При умните телефони независимо от това страната ни бързо наваксва и не е много зад големите европейските държави. "България не е много назад спрямо тенденциите в развитите държави – страната изостава само с година спрямо Германия по отношение на проникването на смартфони и две спрямо Великобритания", коментира Даниел Майер.
Германия е била на приблизително същите нива на разпространение на смартфоните през изминалата година, докато Великобритания достига 30% пенетрация през 2011 г.
 
Смартфон справочник

Умните мобилни устройства променят навиците на потребителите - не само че могат да направят онлайн покупка, но и да проучат продуктите, докато са в самия магазин. Според данните на Google Barometer 35% от потребителите "понякога използват своите смартфони в магазините, за да потърсят повече информация за продуктите". Подобна е ситуацията и с интернет проникването. Макар в статистиката на европейския статистучески институт Евростат България да заема едни от последните места по достъп на населението до глобалната мрежа, според Google Barometer то е 68%. Така ние сме малко пред Гърция, която е с 62%, и не сме толкова изостанали спрямо Великобритания, където достъпът до интернет е 82%.
Даниел Майер подчерта, че не е важно самото търсене от страна на потребители, но и това къде се позиционират водещите брандове в резултатите от него. Според него 78% от българските потребители очакват водещите марки да са сред първите резултати при търсене на дадени продукти и ключови думи. Малко по-малко – 69%, пък смятат, че позиционирането на фирмите в резултатите от интернет търсенето оказва влияние върху значимостта на брандовете.
 
Интервю с Даниел Майер от Google очаквайте в следващите броеве на "Капитал Daily".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове

Казусът отваря възможност за възстановяване на ДДС по несъбрани вземания

18 юли 2019, 457 прочитания

Netflix разочарова с резултатите си за второто тримесечие Netflix разочарова с резултатите си за второто тримесечие

Компанията за стрийминг е пропуснала целите си за нови абонати извън САЩ и това доведе до срив в акциите й

18 юли 2019, 411 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Проектират летище за скиори край Гоце Делчев

Капацитетът му е да поема до 3 хил. полета годишно

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

F-16 полетя към парламента

Управляващите искат да финализират купуването на изтребителите преди местните избори

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sympathy for the Writer

Биляна Курташева за книгата си, посветена на неподозираните връзки между различни произведения, периоди и личности

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства