С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 24 окт 2013, 19:32, 7456 прочитания

Google: Потребителите проверяват първо в интернет, после купуват

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският потребител вече се дигитализира и следва световните тенденции по отношение на пазаруването онлайн. "Информацията е новият петрол и Google има много от това гориво за България", с тези думи започва презентацията си Даниел Майер, маркетинг директор за Северна и Централна Европа по време на конференцията Retail in Detail на списание "Регал". Интернет гигантът е провел мащабно изследване през последните две години, което обхваща 47 държави, сред които и България. В него той се опитва да определи навиците на потребителите затова как те пазаруват онлайн.

Повече търсене онлайн


Оказва се, че все повече потребители предпочитат да използват глобалната мрежа да проучат продуктите, които планират да купят. След това в повечето случаи те отиват да си ги вземат от физически магазини. Така например 71% от българите предпочитат да потърсят повече информация за стоките и услугите в интернет и 53% от всички след това ги купуват от физически ритейлър. На фона на развитите големи европейски държави българите пазаруват по-малко през глобалната мрежа – едва 18%, на фона на Германия и Великобритания, където това правят съответно 32 и 39% от потребителите. Донякъде това може да се обясни с ниското проникване на умни мобилни устройства в страната. По данни на Google едва 8% от българите използват таблети и 28% - смартфони. При умните телефони независимо от това страната ни бързо наваксва и не е много зад големите европейските държави. "България не е много назад спрямо тенденциите в развитите държави – страната изостава само с година спрямо Германия по отношение на проникването на смартфони и две спрямо Великобритания", коментира Даниел Майер.
Германия е била на приблизително същите нива на разпространение на смартфоните през изминалата година, докато Великобритания достига 30% пенетрация през 2011 г.
 
Смартфон справочник

Умните мобилни устройства променят навиците на потребителите - не само че могат да направят онлайн покупка, но и да проучат продуктите, докато са в самия магазин. Според данните на Google Barometer 35% от потребителите "понякога използват своите смартфони в магазините, за да потърсят повече информация за продуктите". Подобна е ситуацията и с интернет проникването. Макар в статистиката на европейския статистучески институт Евростат България да заема едни от последните места по достъп на населението до глобалната мрежа, според Google Barometer то е 68%. Така ние сме малко пред Гърция, която е с 62%, и не сме толкова изостанали спрямо Великобритания, където достъпът до интернет е 82%.
Даниел Майер подчерта, че не е важно самото търсене от страна на потребители, но и това къде се позиционират водещите брандове в резултатите от него. Според него 78% от българските потребители очакват водещите марки да са сред първите резултати при търсене на дадени продукти и ключови думи. Малко по-малко – 69%, пък смятат, че позиционирането на фирмите в резултатите от интернет търсенето оказва влияние върху значимостта на брандовете.
 
Интервю с Даниел Майер от Google очаквайте в следващите броеве на "Капитал Daily".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 415 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 478 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Проектират летище за скиори край Гоце Делчев

Капацитетът му е да поема до 3 хил. полета годишно

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота