Amazon подобрява резултатите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon подобрява резултатите си

Reuters

Amazon подобрява резултатите си

Въпреки това компанията отчете нетна загуба за трето поредно тримесечие

2412 прочитания

Reuters

© Kieran Doherty


Най-големият онлайн търговец в света - Amazon, е успял да свие загубата си през третото тримесечие благодарение на неочаквано висок ръст на продажбите, съобщи Reuters. Нетната загуба на компанията е намаляла до 41 млн. долара през периода юли - септември спрямо 274 млн. за същото тримесечие на миналата година. Същевременно продажбите са скочили с 24% на годишна база до 17.1 млрд. долара.Растящи продажби

Ръстът се дължи основно на щатския пазар, където продажбите са скочили с 31% до 10.3 млрд. долара благодарение на по-бързите доставки и разрастващата се диструбуторска мрежа. Международните продажби на компанията са нараснали с 15% след повишаването с още 13% през предишното тримесечие.

Фирмата прогнозира, че продажбите й ще нараснат още повече през последните три месеца до края на годината, което спомогна акциите й да поскъпнат с почти 10% на борсата в Ню Йорк. Очакванията за запазване на инерцията при приходите се потвърждава и от аналзиаторите от Morningstar, които очакват през празничния сезон Amazon да реализира продажби от 25.9 млрд. долара. Прогнозата на компанията е за резултат между 23.5 и 26.5 млрд. долара. Този оптимизъм контрастира с прогнозите на конкурентната Ebay, която наскоро заяви, че очаква разочароващ празничен сезон в САЩ, тъй като икономическата обстановка и потребителското доверие са пострадали от бюджетната криза.

Amazon отчита нетна загуба и през трите тримесечия на 2013 г., но е предприела редица мерки, за да преобърне тази тенденция. Те включват разширяване на гамата от електронни четци и таблети Kindle, разширяване на мрежата за доставки и на "облачните" компютърни услуги. Amazon също така е започнала изграждане на допълнителни складове и въвеждане на автоматизация за намаляване на разходите и увеличаване на ефективността на доставките.

Разширяване на дейността

"Това бяха няколко натоварени месеца за компанията", коментира Джеф Безос, изпълнителен директор и основател на Amazon. Той също така отбелязва, че някои от новите услуги, предлагани от фирмата, са спомогнали за увеличаване на клиентската й база. Става въпрос основно за услугата Prime, абонаментът за която е 79 долара годишно и осигурява безплатни доставки в рамките на два дни, достъп до Amazon Instant Video и възможност да се разменят книги с други потребители на Kindle.

Стремежът на Amazon да разшири бизнеса си извън онлайн търговията и да се превърне в по-мащабна технологична компания е свързан с много разходи, които са и основна причина компанията да излиза на загуба. Но анализаторите очакват скоро инвестициите да започнат да се изплащат. Акциите на компанията са поскъпнали с над 30% от началото на годината до 332 долара, като след обявяването на резултатите за кратко достигнаха стойност от 360 долара.

Най-големият онлайн търговец в света - Amazon, е успял да свие загубата си през третото тримесечие благодарение на неочаквано висок ръст на продажбите, съобщи Reuters. Нетната загуба на компанията е намаляла до 41 млн. долара през периода юли - септември спрямо 274 млн. за същото тримесечие на миналата година. Същевременно продажбите са скочили с 24% на годишна база до 17.1 млрд. долара.Растящи продажби

Ръстът се дължи основно на щатския пазар, където продажбите са скочили с 31% до 10.3 млрд. долара благодарение на по-бързите доставки и разрастващата се диструбуторска мрежа. Международните продажби на компанията са нараснали с 15% след повишаването с още 13% през предишното тримесечие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.