Правителството намалява таксите за регистрация на фирми
Приходите на Агенцията по вписванията ще намалеят с 22%
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Министерството на правосъдието предлага събираните от Агенцията по вписванията такси от бизнеса да бъдат намалени. Планираната промяна е разписана в проект за постановление на Министерския съвет, с което да бъдат внесени съответните изменения в тарифата за събираните от агенцията такси.
Сред най-съществените изменения са тези в размера на сумите, събирани при регистрация на фирми. Предлаганите намаления варират с от 5 до 400 лв. в зависимост от типа на дружеството, което се вписва в Търговския регистър. Понижение в дължимите такси се предвижда както при подаване на документите за вписване на място в агенцията, така и при подаването им по електронен път (виж таблицата).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
20 коментара
Дано мине. Ще е от полза.
По-добре да премахнат банковите такси при плащането на такси за Търговския регистър, отколкото да правят подобни "чудеса", които ще доведът до затлачване работата на Търговския регистър.
Съзнателно се заобикаля проблемът с банковите разходи около Търговския регистър. Все още няма възможност да се плаща с кредитна карта или Ипей. За отбиване на номера на сайта присъства някакъв оператор-менте, при когото никой няма регистрация. Нищо чудно даже някой да изплюе камъчето в един момент, че на същия са дадени ексклузивни права за 50 години напред и развалянето на договора е свързано с 500 милиона лева неустойка, понеже еди-кой-си министър така го подписал. Но всичко е станало по законен път, разбира се, с обществена поръчка, в рамките на която само този кандидат е отговорил на условията. Странно ли ще е да го чуем, щом същото министерство си позволи да даде строежа на бъдещата съдебна палата във Варна на фирма за миене на стъкла, с оправданието че другите кандидати "не представили сертификат за предварителна проверка от ДАНС".
Другият отдалеч избягван въпрос е този с внасянето на учредителен капитал за дружество по набирателна сметка. Напомням, че минималният капитал е 2 лева, но условието за сметката важи и за него. Наредбата, която следва да се промени, е на М-во на правосъдието и промяната, с която за дребни суми да не се изисква ефективно внасяне по банкова сметка, може да се осъществи за нула време. Въпреки това бъдете сигурни, че това няма да се случи. И занапред 2-та лева ще се внасят с половин ден разтакаване и 100 лева банкови такси, защото "едни наши момченца с банки ноу помагАха преди изборите и са неъ ка ъ им прайш сечено; днес на тееч' ти помогнат, утре тич' върнеш услугата, само така бате, че иначе живот грозен си е**л майката отсекъде! "
[quote#2:"Нефертити"]По-добре да премахнат банковите такси при плащането на такси за Търговския регистър, [/quote]
Нека да не създаваме привилегии. Нека просто да се изравнят по възможности на плащане с другите и да не създават прецеденти. За тока и парното плащам на ипей преводна такса 3, 4, 5 стотинки - нищо против, предвид изрядната услуга. Ама тука хем цял банков превод, т.е. 1,50 от ДСК примерно, хем после сканираш платежното и им го прикачаш, за да си го "прихванат". Въртяхме, сукахме, накрая пак до хартията и скенера опряхме...Същият почерк на скудоуми, изостанали, технически полуграмотни люде, какъвто се забелязва още с влизането у нас по т.нар. "дезинфекционни гьолове", на които с престъргваш картера на колата и я оплискваш с тиня до дръжките на варатите за добре дошъл в Бананистан. Пак същият почерк и с т.нар. флашки по границите, за които самият министър разказва в автобиографичната си книга, че цялото време го лъжели, как щяло да бъде безжична мрежа и накрая мрежата се оказала вземаш флашката и безжично си пренасяш файловете до другата кабинка, ха-ха-ха!
В някои моменти даже не става въпрос за разход на пари или за неудобства. Това с гьоловете и флашките по границите, онлайн плащане със сканиране и изпращане на платежно нареждане - звучат като вицове и са истинска обида за човешкия разум...
Към списъка "обида за човешкия разум" добавям разбира се и внасянето на 2 лева учредителен капитал задължително в банкова сметка, срещу 100 лв банкови такси за откриване, внасяне 2 лв по касов път и 50 лв за експресно удостоверение (освен ако не ти се чака 3 дена за стандартна услуга). Пък после обикаляй и се хвали, че фирма у нас се открива за 3-4 дена и струва 55 лв . Само в банката е 3 дена и от 50 нагоре лева, както са го измислили. Но не дай Боже някой да опита да го промени - ще изкарат че самият Конституционен съд, заедно с този в Хага, ЕС и НАТО не разрешават никакви опростявания в процедурата. Поне 50 чиновника ще вземат думата, за да обяснят колко е удобно за предприемача сегашното положение. И не само удобно, но и единственото възможно...Даа, разбииира се, вярваме безусловно!
До коментар [#2] от "Нефертити":
Поне допреди 2 години в пълен разрез със изискването за разходопокривно формиране на таксите, приходите на Търговския регистър бяха около 4-5 пъти по-големи от разходите му, разликата отиваше като бонус за държавния бюджет, а регистъра се молеше да му отпуснат 200 хиляди лв да си ъпгрейдне сървърите, че да не блокира на всяко подаване на отчети и отделно дължеше сума пари на обслужващата ИТ фирма. Преди около година имаше известно намаление на таксите, така че превишението сигурно е паднало примерно на 2 пъти, така че има още за рязане. Схемата е подобна на Дунав Мост - такса "на око", моста се разпада без поддръжка, трафика (и съответно бизнеса и данъците) се удушава изкуствено, но бюджета "печели" XX милиона. Слава богу и там се вкара малко разум и ние намалихме на 2 евро преди 2 години, а румънците тази година със стиснати зъби - на 3 евро.
До коментар [#5] от "cinik":
Не споря, че изискването е идиотско и бумащината е излишна, но поне на мен откриване на набирателна сметка ми струва 10 лв и става за половин час. Преди закриването беше 5 лв по спомен, но виждам, че банката ми скоро е сложила 30 лв за закриване, която такса обаче отпада, ако се конвертира към разплащателна, каквато така или иначе ще е необходима.
До коментар [#7] от "mrvip":
60 лева за експресно удоствоверение за внесен капитал от сутринта до за след обяд, но пак не можаха да го издадат, защото шефът на клона го нямало този ден, а точно той разписвал. Така че познатите ми останаха на на нормална тарифа 35 за 3-дневна услуга, която обаче им свършиха за другия ден, защото бяха гузни за експресната. По-лошото е, че имаше чужденци съдужници, и тях като ги подпукаха: дай пълномощно за пред банка, ама то не може генерално пълномощно, ама хайде до нотариус, ама чужденец при нотариус - само със заклет преводач, ама 3 документа са ви наред, в 4-тия е сбъркана една дата...Хайде пак обратно...Всичкото това се случи, за да внесеш 50 лева уставен капитал. Той междувременно е 1 милион и 50 лева, но първото впечатление си остава първо. После обсъждаха пред мен, че работата с опростената регистрация била същата, като чейнч бюрата със щедрите курсове, които важали само за всеки 20-ти или само за суми над 100 000, или нещо друго, за да се избяга от ангажимента. С една дума, какво да ги правиш, мошеници по ген.....Ма нали вземат 500 лева, ще ги търпим и ще ги държим изкъсо, а стане ли над 500 ще си търсим други държави...
И по-важното е, като гледаш Даниела Бобева, Зинаида Златанова, Мая Манолова...как мислиш, ще си направят ли изобщо усилието да се занимават с проблем от подобен характер? Напротив, според тях държва, в която няма размотаване по службите, е "разграден двор без ред". Опашки и размотаване са символ на реда и държавността.
Страхотно!!Това чаках да се случи в България.Още утре си хващам самолета и идвам да си открия пет фирми....
До коментар [#8] от "cinik":
Очевидно става въпрос за банкова референция, но аз съм регистрирал 3 ЕООД-та през последните 4 години и всеки път минавам без проблем с само с вносната бележка за капитала. Иначе на 100% подкрепям мисията ти да громиш държавните простотии и, ако имах време, с кеф бих ти допълнил списъка с още 100 неща. За "разградения двор" мога да дам пример с шефка на данъчно, която в прав текст мъмри служителка, че издава удостоверение по чл.87 за 1 ден, защото срока бил 7 дни и така "уронвала престижа на администрацията". Стандартната процедура е да дойдеш на седмия ден, да видят че ти изтича срока и да ти го разпечатат на момента за 2 минути.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.