Facebook отчита по-високи резултати, но губи тийнейджъри
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook отчита по-високи резултати, но губи тийнейджъри

Добрите резултати са личен успех за Марк Зукърбърг, който преди година заяви, че компанията му ще разчита на растеж в мобилната реклама

Facebook отчита по-високи резултати, но губи тийнейджъри

Социалната мрежа вече е основен играч в сегмента на мобилните реклами

5935 прочитания

Добрите резултати са личен успех за Марк Зукърбърг, който преди година заяви, че компанията му ще разчита на растеж в мобилната реклама

© ROBERT GALBRAITH


Изпълнителният директор и създател на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг има отличен повод за празнуване. Резултатите на компанията му надминаха очакванията на анализаторите, след като за третото тримесечие печалбата се увеличи двойно до 621 млн. долара, а приходите скочиха с 60% до 2.02 млрд. долара. Голяма част от тях - 1.8 млрд., идват от реклами.

Най-важният факт за Facebook е, че рекламите на мобилни устройства носят около 49% от рекламните приходи спрямо 41% за предишното тримесечие. Компанията обяви, че около половината от потребителите влизат в социалната мрежа именно през смартфони, таблети и други устройства. След новината акциите на компанията скочиха с 15% до 56 долара, но след това се понижиха до 49 долара. Като причина за последвалото понижение компанията изтъкна регистрирания спад през тримесечието на тийнейджъри потребители. Все още не е ясно дали това ще е голям проблем в бъдеще за компанията.

Според анализаторите много от младежите използват все по-активно приложението за споделяне на снимки Instagram, което е собственост на Facebook и от този месец също започна да показва реклами. В същото време финансовият директор Дейвид Ебърсман предупредил, че компанията няма да продължи да увеличава процента на реклами в потребителските профили, което ще се отрази и на ръста на резултатите през следващата година. Според данни на мрежата около 1 на всеки 20 съобщения е реклама.

"Facebook е основният играч и посредник между рекламодатели и потребители в сегмента на мобилните реклами", заяви пред в. New York Times Кларк Фредриксен, вицепрезидент на анализаторската компания eMarketer. Според фирмата Facebook ще държи около 5.41% от глобалния пазар на дигитална реклама, оценяван на 117.6 млрд. долара през тази година, спрямо 4.11% през 2012 г. Фредриксен смята, че добрите резултати на компанията са оптимистични и за по-малкия конкурент Twitter, който следва подобна стратегия по отношение на мобилните реклами и се готви за първично публично предлагане през 2014 г.

Изпълнителният директор и създател на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг има отличен повод за празнуване. Резултатите на компанията му надминаха очакванията на анализаторите, след като за третото тримесечие печалбата се увеличи двойно до 621 млн. долара, а приходите скочиха с 60% до 2.02 млрд. долара. Голяма част от тях - 1.8 млрд., идват от реклами.

Най-важният факт за Facebook е, че рекламите на мобилни устройства носят около 49% от рекламните приходи спрямо 41% за предишното тримесечие. Компанията обяви, че около половината от потребителите влизат в социалната мрежа именно през смартфони, таблети и други устройства. След новината акциите на компанията скочиха с 15% до 56 долара, но след това се понижиха до 49 долара. Като причина за последвалото понижение компанията изтъкна регистрирания спад през тримесечието на тийнейджъри потребители. Все още не е ясно дали това ще е голям проблем в бъдеще за компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Facebook е бавно развиваща се социална мрежа и е по-подходща по-скоро за пенсионери отколкото за тинейджъри.

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Е, тинейджерите порастват. Като студенти все още масово са на Фейсбук, за пенсионерите не зная.

  • 3
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Прави впечатление че от както минаха на нейтив мобилни приложения започна да им рипа прихода от мобилна реклама. Време е и Капитал да изоставят хибридния подход при мобилните им приложения :)

  • 4
    cuam4o avatar :-|
    Ангел

    "Като причина за последвалото понижение компанията изтъкна регистрирания спад през тримесечието на тийнейджъри потребители."

    Е това на каква база? Тийнейджърите не са безкрайно много, та броя регистрации да седи на едно ниво или да расте. Би следвало да се следи броя младежи (в определените пазари), които навлизат в тийнейджърска възраст и колко процента от тях имат Facebook регистрация, която ползват активно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK