С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 31 окт 2013, 21:44, 5764 прочитания

Facebook отчита по-високи резултати, но губи тийнейджъри

Социалната мрежа вече е основен играч в сегмента на мобилните реклами

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Изпълнителният директор и създател на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг има отличен повод за празнуване. Резултатите на компанията му надминаха очакванията на анализаторите, след като за третото тримесечие печалбата се увеличи двойно до 621 млн. долара, а приходите скочиха с 60% до 2.02 млрд. долара. Голяма част от тях - 1.8 млрд., идват от реклами.

Най-важният факт за Facebook е, че рекламите на мобилни устройства носят около 49% от рекламните приходи спрямо 41% за предишното тримесечие. Компанията обяви, че около половината от потребителите влизат в социалната мрежа именно през смартфони, таблети и други устройства. След новината акциите на компанията скочиха с 15% до 56 долара, но след това се понижиха до 49 долара. Като причина за последвалото понижение компанията изтъкна регистрирания спад през тримесечието на тийнейджъри потребители. Все още не е ясно дали това ще е голям проблем в бъдеще за компанията.


Според анализаторите много от младежите използват все по-активно приложението за споделяне на снимки Instagram, което е собственост на Facebook и от този месец също започна да показва реклами. В същото време финансовият директор Дейвид Ебърсман предупредил, че компанията няма да продължи да увеличава процента на реклами в потребителските профили, което ще се отрази и на ръста на резултатите през следващата година. Според данни на мрежата около 1 на всеки 20 съобщения е реклама.

"Facebook е основният играч и посредник между рекламодатели и потребители в сегмента на мобилните реклами", заяви пред в. New York Times Кларк Фредриксен, вицепрезидент на анализаторската компания eMarketer. Според фирмата Facebook ще държи около 5.41% от глобалния пазар на дигитална реклама, оценяван на 117.6 млрд. долара през тази година, спрямо 4.11% през 2012 г. Фредриксен смята, че добрите резултати на компанията са оптимистични и за по-малкия конкурент Twitter, който следва подобна стратегия по отношение на мобилните реклами и се готви за първично публично предлагане през 2014 г.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook Twitter реклами

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1423 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1623 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Lafka: Софийски потайности

Или как ще протече голямото раздаване на малките обекти в столицата

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10