Facebook отчита по-високи резултати, но губи тийнейджъри

Социалната мрежа вече е основен играч в сегмента на мобилните реклами

Добрите резултати са личен успех за Марк Зукърбърг, който преди година заяви, че компанията му ще разчита на растеж в мобилната реклама
Добрите резултати са личен успех за Марк Зукърбърг, който преди година заяви, че компанията му ще разчита на растеж в мобилната реклама
Добрите резултати са личен успех за Марк Зукърбърг, който преди година заяви, че компанията му ще разчита на растеж в мобилната реклама    ©  ROBERT GALBRAITH
Добрите резултати са личен успех за Марк Зукърбърг, който преди година заяви, че компанията му ще разчита на растеж в мобилната реклама    ©  ROBERT GALBRAITH

Изпълнителният директор и създател на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг има отличен повод за празнуване. Резултатите на компанията му надминаха очакванията на анализаторите, след като за третото тримесечие печалбата се увеличи двойно до 621 млн. долара, а приходите скочиха с 60% до 2.02 млрд. долара. Голяма част от тях - 1.8 млрд., идват от реклами.

Най-важният факт за Facebook е, че рекламите на мобилни устройства носят около 49% от рекламните приходи спрямо 41% за предишното тримесечие. Компанията обяви, че около половината от потребителите влизат в социалната мрежа именно през смартфони, таблети и други устройства. След новината акциите на компанията скочиха с 15% до 56 долара, но след това се понижиха до 49 долара. Като причина за последвалото понижение компанията изтъкна регистрирания спад през тримесечието на тийнейджъри потребители. Все още не е ясно дали това ще е голям проблем в бъдеще за компанията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове