Само за уикенд сагата за Тор стана най-касова 3D премиера на годината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Само за уикенд сагата за Тор стана най-касова 3D премиера на годината

Само за уикенд сагата за Тор стана най-касова 3D премиера на годината

Приходите от премиерата в България са близо 339 хил. лв.

Десислава Николова
5029 прочитания

© Disney/Marvel


Новият филм от поредицата за германско-скандинавския бог Тор – "Тор: Светът на мрака", само за един уикенд се превърна в най-касовата 3D продукция, прожектирана в България през тази година. Общо в българския боксофис преди него засега е само "Бързи и яростни 6", който обаче е сниман с класическата технология (виж таблиците).

Премиерата на лентата за Тор на 3D, IMAX 3D и 4DX е събрала само за уикенда приходи от билети от близо 339 хил. лв. и 32 216 зрители, което е своеобразен рекорд по посещаемост на премиерен филм. Лентата е била прожектирана на 43 екрана в цялата страна. Също премиерният български филм "Вяра, любов и уиски" беше обект на доста по-скромен интерес – 2212 зрители са посетилите първите прожекции на лентата на екран.

България е една от 36-те страни, в които Disney/Marvel започна прожекциите на лентата си "Тор: Светът на мрака" седмица по-рано от САЩ. Там премиерата е на 8 ноември. Само за този уикенд прожекциите са събрали общо 109.4 млн. щатски долара приходи, съобщават от "Форум филм България", които разпространяват филма в България.

Лентата се прожектира и в новия киноформат 4DX, който освен с триизмерен образ прави преживяването напълно реално, като в синхрон с филма седалката в киното се движи в различни посоки, а зрителите усещат вибрации и ефекти, наподобяващи вятър, пръски вода, светкавици и аромати. В България има само по един салон, които позволяват прожекция на 4DХ и IMAX 3D, като и двата се намират в София. В България има общо 155 дигитални екрана, от които 85 са оборудвани за 3D прожекции.

Новият филм от поредицата за германско-скандинавския бог Тор – "Тор: Светът на мрака", само за един уикенд се превърна в най-касовата 3D продукция, прожектирана в България през тази година. Общо в българския боксофис преди него засега е само "Бързи и яростни 6", който обаче е сниман с класическата технология (виж таблиците).

Премиерата на лентата за Тор на 3D, IMAX 3D и 4DX е събрала само за уикенда приходи от билети от близо 339 хил. лв. и 32 216 зрители, което е своеобразен рекорд по посещаемост на премиерен филм. Лентата е била прожектирана на 43 екрана в цялата страна. Също премиерният български филм "Вяра, любов и уиски" беше обект на доста по-скромен интерес – 2212 зрители са посетилите първите прожекции на лентата на екран.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.