Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
53 6 ное 2013, 18:37, 26267 прочитания

Китайските електробуси подминаха Брезник

BYD се е отказала да прави завод за сглобяване на превозните средства в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Китайската компания обмисля няколко европейски страни, в които да започне производство.
Първият секретар на китайското посолство, представители на местната власт, директори на агенции... Ако се съди по списъка на гостите, които присъстваха на официалното подписване на учредителния договор на "Авто груп моторс" между китайската BYD и българската "Булминерал" преди близо година в град Брезник край Перник, обявеният тогава проект за завод за сглобяване на електрически автобуси в града изглеждаше сигурен. Нещо повече - в началото на март българският партньор съобщи, че първата бройка вече е готова и изпратена за тестове в Холандия, където се намира европейското подразделение на компанията.

Необичайно дългото отлагане на регистрацията на смесеното дружество обаче породи съмнения дали няма промяна в плановете и, както се оказва, с основание. Единадесет месеца по-късно вече е ясно, че автобусите на BYD няма да носят надпис Made in Bulgaria. Това се разбра индиректно от изказване на висш служител на BYD наскоро. Информацията беше потвърдена пред "Капитал Daily" и от "Булминерал".


От планове към реалност

Двете дружества трябваше да създадат смесено предприятие с по 50% участие. Самият завод щеше да бъде разположен в съществуващата производствена база на "Булминерал" в Брезник. Макар че никоя от страните не се ангажира с конкретни срокове, обявено беше, че заводът ще има месечен капацитет за производство на 40 до 60 автобуса. Спомената беше дори възможността в даден момент "Авто груп моторс" да бъде качено за търговия на Българската фондова борса. Китайската компания планираше да изгради и технопарк, като инвестицията в двата проекта се оценяваше на 135 млн. евро.

Преди няколко месеца обаче стана ясно, че изграждането на завода край Брезник върви към провал. Още тогава източници от бизнес средите казаха, че "Булминерал" е водила предварителни преговори с български компании за производство на оборудване за завода, но до подписване на договор така и не се е стигнало.



Шансовете в Брезник да започне производство на електробуси вече на практика са нулеви. На панаира Busworld в Белгия преди две седмици управляващият директор на BYD Europe Ишбранд Ху е обявил, че китайската компания планира да изгради завод за сглобяване на автобуси в Европа заради големия успех на тестовите програми в редица страни. Това обаче, което Ху не е споменал, е България като избрана локация. Според официалното съобщение на сайта на BYD все още не е взето решение къде да бъде разположен заводът, като се обмислят няколко страни, които са близо до пазарите на компанията и имат квалифицирана работна ръка. Още преди няколко седмици "Капитал Daily" изпрати въпроси до европейския офис на BYD, но оттам не отговориха.

Проектът на BYD в Брезник няма да се реализира, потвърди управителят на "Булминерал" Александър Усачов за "Капитал Daily". По думите му българската фирма в момента работи по друг проект с френски и италиански компании, в който на по-късен етап би могла да се включи и BYD. Той обаче отказа подробности засега.

Интерес към китайските електробуси обаче не липсва - те вече изцяло са заменили автобусите на холандския остров Ширмоникох, поръчка за 35 бройки има и за летище "Шипхол" в Амстердам. Тестове досега са били проведени в десетина града в няколко страни. "Необходими са ни около 100 продажби в Европа, за да се оправдае инвестицията, но този ден наистина наближава", е посочил Ху.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 187 прочитания

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 3057 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
България ще регистрира в Брюксел поне пет традиционни месни продукта

Това трябва да стане до половин година

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10