С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 6 ное 2013, 18:41, 4675 прочитания

България ще регистрира в Брюксел поне пет традиционни месни продукта

Това трябва да стане до половин година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До шест месеца се надяваме да има регистрирани в Брюксел пет традиционни български месни продукта. Това обяви за "Капитал Daily" инж. Живка Георгиева, собственик на фирма "Жика", по време на започналите вчера изложения на основните сектори от хранително-вкусовата промишленост в София, на които ясно пролича стремежът на компаниите да покажат качеството на българските храни. Георгиева е инициатор за създаване на сдружението "Традиционни месни продукти", обединяващо 21 български фирми от бранша.

Тези пет продукта са панагюрска луканка, филе "Елена", свински врат "Тракия", роле "Трапезица" и говежда пастърма. Регистрация означава, че всички членове на сдружението ще работят по утвърдени от организацията традиционни технологии, с еднакви рецептури и при еднакви технологични параметри на сушене и зреене. А това ще осигури еднакви вкусови качества и съхраняване на българския вкус, допълни Георгиева. Според изпълнителния директор на Агенцията за безопасност на храните Пламен Моллов в Европейския съюз се увеличават шансовете на храните с традиционно-специфичен характер.


Посланикът на Италия в България Марко Контичели отбеляза по време на откриването на форума, че качествената храна е двигател на туристическата индустрия. А туризмът и хранителният бранш са силен катализатор за развитието на всяка страна. Той даде за пример факта, че годишният оборот на хранително-вкусовата промишленост в Италия е 130 млрд. евро, а туристите - местни и чуждестранни, изразходват 24 млрд. евро годишно в този сектор.
 
Продукти от 28 държави

370 директни изложителя и 380 подизложителя участват в започналите вчера изложения "Месомания", "Светът на млякото", "Булпек", "Салон на виното" и Interfood & Drink, които се провеждат в "Интер експо център" в София. За втора година към форума се присъедини и изложбата СИХРЕ, насочена към професионалистите в туризма и общественото хранене. Данните на организаторите показват, че сред директните изложители има 74 компании от чужбина, а при подизложителите са представени продукти от 29 държави. През тази година колективни участия на форума имат компании от Италия, Унгария, Гърция и Холандия. Сред участващите изделия са хранителни продукти, вина, суровини, материали, консумативи и оборудване на хранителната индустрия. За първи път на изложенията има и секция, в която се представят и финансовите услуги за индустрията. Предвиждат се и обособени зони за органични, диетични и спортни храни, съобщиха още организаторите.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 717 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 644 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пътниците на морските летища се увеличават

Столичната аерогара изостава по някои показатели от Бургас и Варна

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10